Pagina 1 van 1

Sonos soundbar en sub

Geplaatst: ma 16 nov 2015, 18:02
door MickRS
Mijn zusje heeft een sonos soundbar aangeschaft. Nu moet daar nog een sub bij. Die van sonos kost zomaar €800... :shock:

Ze heeft nog een bose sub staan. Iemand enig idee hoe je zo'n ding op de sonos bar aansluit? Die hele sonos ellende heeft nl geen 'gewone' uitgang.

Iemand een slim idee?

Re: Sonos soundbar en sub

Geplaatst: ma 16 nov 2015, 18:21
door ds23man
Dan zou je al een extra Connect aan moeten schaffen. Er is geen andere oplossing.

Re: Sonos soundbar en sub

Geplaatst: ma 16 nov 2015, 18:38
door ray5150
Ik begrijp dat dat zo'n "gesloten" systeem is, waar je niks anders dan spullen van het eigen merk op kan aansluiten ?

Re: Sonos soundbar en sub

Geplaatst: ma 16 nov 2015, 19:42
door MickRS
Daar lijkt het wel op. Tenminste, je kunt het wel icm je eigen set gebruiken, maar als ik het goed begrijp heb je dan een extra connect a €400 nodig... :?

Re: Sonos soundbar en sub

Geplaatst: ma 16 nov 2015, 19:45
door ds23man
Op zich is het systeem niet gesloten, maar als je extra componenten wil toevoegen heb je te maken met de synchroniciteit. En dat is nou net de sterkte van het Sonos systeem, je kunt alle players perfect synchroon laten lopen.

Re: Sonos soundbar en sub

Geplaatst: ma 16 nov 2015, 19:57
door MickRS
Hmm, maar ze hebben extra actieve sonos speakers achter. Ook van sonos en dus draadloos.

Maar als ik het goed begrijp hebben ze de keuze:
Of een connect van €400 en dan kunnen ze zowel de bose sub als hun gewone stereo set aansluiten (want die oude hifi set klinkt nl altijd nog een stuk beter)
Of een sonos sub a€800 kopen en dan kunnen ze nog steeds hun hifi set niet aansluiten op sonos

Toch?

Re: Sonos soundbar en sub

Geplaatst: ma 16 nov 2015, 20:07
door ds23man
Yup!

Re: Sonos soundbar en sub

Geplaatst: ma 16 nov 2015, 20:25
door MickRS
Behalve dan dat zon connect maar een analoge uitgang heeft, zie ik net...

Re: Sonos soundbar en sub

Geplaatst: ma 16 nov 2015, 20:31
door ds23man
En een digitale.

Re: Sonos soundbar en sub

Geplaatst: ma 16 nov 2015, 22:01
door MarcoSQ
Een Sonos SUB kun je enkel op versterkte Sonos producten gebruiken. Geen flauw benul waarom...
Ondersteunde apparatuur : SUB WERKT MET alle versterkte Sonos-apparatuur: CONNECT:AMP/ZP120/ZP100; PLAY:5/ZonePlayer S:5; PLAY:3; PLAY:1; PLAYBAR. Werkt niet met de niet-versterkte Sonos CONNECT/ZP90/ZP80.

http://www.sonos.com/nl-nl/shop/sub?r=1, onder Specs.
Een SUB via een 'normale' CONNECT gaat dus helaas niet. Even nagezocht, omdat ik anders een ZP80 voor je over had gehad.

Overigens is het hoe dan ook niet aan te raden om een eigen externe sub voor de playbar, te routen via een CONNECT-AMP of ZP100 oid.
Je sub zal niet in sync zijn; geen gehoor.

Je enige optie is denk ik : openschroeven, en kijken of er ergens een onbewerkt line-out signaal af te takken is...

Re: Sonos soundbar en sub

Geplaatst: ma 16 nov 2015, 23:21
door MickRS
Openschroeven... Hahaha, ja als ik die soundbar had zou ik dat sans gene doen. Ben bang dat mijn zus dat een minder goed idee vindt. :twisted:

Klopt inderdaad: de sonos sub kan rechstreeks op de soundbar. Maar omdat ze nog een bose sub hebben staan, hoopte ik eigenlijk die op een of andere manier te kunnen gebruiken. Scheelt toch weer €800 voor die sonossub...
ds23man schreef:
Op zich is het systeem niet gesloten, maar als je extra componenten wil toevoegen heb je te maken met de synchroniciteit. En dat is nou net de sterkte van het Sonos systeem, je kunt alle players perfect synchroon laten lopen.
Nu begrijp ik alleen niet waarom je de boel niet synchroon kan krijgen. Of eigenlijk, ik begrijp het wel, maar volgens onze man van de Godin zou dat nou net de sterkte zijn... :think:

Re: Sonos soundbar en sub

Geplaatst: di 17 nov 2015, 13:34
door Muug
zus had zich beter op voorhand kunnen informeren? ;-)

Ik zie twee opties:
- die sub voor haar Nieuwjaar vragen
- die sonos-bar verkopen

Re: Sonos soundbar en sub

Geplaatst: di 17 nov 2015, 17:28
door MickRS
Tsja, zusje is nogal eigenwijs.... :lol:

Ben bang dat ze nog deze week de sonossub hebben staan. En zo doen ze dat bij Sonos toch verdomd slim. Goed naar Apple gekeken, zeg maar! :idea:

Re: Sonos soundbar en sub

Geplaatst: di 17 nov 2015, 18:08
door Leeuwarden
MickRS schreef:
En zo doen ze dat bij Sonos toch verdomd slim. Goed naar Apple gekeken, zeg maar! :idea:
Hoezo?

Re: Sonos soundbar en sub

Geplaatst: di 17 nov 2015, 19:42
door MickRS
Marketingstrategie van 'de foute man' :idea:

Re: Sonos soundbar en sub

Geplaatst: di 17 nov 2015, 20:52
door Leeuwarden
Dan is het goed... 8)

Re: Sonos soundbar en sub

Geplaatst: di 17 nov 2015, 20:56
door MickRS
:mrgreen: