Even voorstellen, Frank
Geplaatst: ma 26 okt 2015, 9:49
Beste forumleden,
Na ongeveer een jaar meegelezen te hebben op dit forum werd het tijd om een account aan te maken.
Mijn naam is Frank,32 jaar en ben woonachtig in Twente, mn eerste set begon met een Harman/kardon setje van de Media Markt, al snel begon het te knagen dat ik iets miste in het geluid, dus werden de front sateliet speakertjes ingeruild voor Kef Q5. Vervolgens waren de rearspeakers aan de beurt en vrouwlief kwam met het idee "waarom achter ook geen vloerstaande speakers"? Dus op zoek en snel stonden daar Kef IQ5's in de plaats van de kleine Jbl satelietjes. Vervolgens was de versterker aan de beurt en dus moest de Harman/Kardon receiver plaats maken voor een Marantz Sr6005. Het bleef kriebelen en toen naar veel op forums mee gelezen te hebben op zoek gegaan naar een stereo versterker die ook een home theater functie ondersteunt. Uiteindelijk via marktplaats uitgekomen bij een particulier die een Marantz PM7004 te koop had staan. Hij had deze set icm de Jamo s606 staan en stond versteld van het heldere geluid wat hier uit kwam en dat ik bij mijn eigen Kef-jes miste.... Dus stereo versterker mee en verder op zoek... Via een website kwam ik de set Jamo Hcs 3 tegen met als frontspeakers de Jamo S628's. Dus de Kef set op mp en de nieuwe set aansluiten. De rearspeakers van deze set bevielen niet echt en om weer opnieuw wat aan te gaan schaffen dacht ik misschien kan ik zelf wel wat maken en zodoende op dit forum al geruime tijd aan het meelezen.
Als eerste project wou ik simpel beginnen en dus van start gegaan met het maken van een setje Cyburg Needle's. Deze gebruik ik nu als rears.
Het zelf bouwen is me goed bevallen evenals de transmissielijn dus wil nu een 2 weg gaan bouwen en ben me aan het orienteren op de Visaton Vib 130 Tl.
Vind het mooi om mee te lezen met anderen en zien hoe creatief mensen zijn met audio en er zelf dingen van op te pikken en ervan te leren.
Gr Frank
Na ongeveer een jaar meegelezen te hebben op dit forum werd het tijd om een account aan te maken.
Mijn naam is Frank,32 jaar en ben woonachtig in Twente, mn eerste set begon met een Harman/kardon setje van de Media Markt, al snel begon het te knagen dat ik iets miste in het geluid, dus werden de front sateliet speakertjes ingeruild voor Kef Q5. Vervolgens waren de rearspeakers aan de beurt en vrouwlief kwam met het idee "waarom achter ook geen vloerstaande speakers"? Dus op zoek en snel stonden daar Kef IQ5's in de plaats van de kleine Jbl satelietjes. Vervolgens was de versterker aan de beurt en dus moest de Harman/Kardon receiver plaats maken voor een Marantz Sr6005. Het bleef kriebelen en toen naar veel op forums mee gelezen te hebben op zoek gegaan naar een stereo versterker die ook een home theater functie ondersteunt. Uiteindelijk via marktplaats uitgekomen bij een particulier die een Marantz PM7004 te koop had staan. Hij had deze set icm de Jamo s606 staan en stond versteld van het heldere geluid wat hier uit kwam en dat ik bij mijn eigen Kef-jes miste.... Dus stereo versterker mee en verder op zoek... Via een website kwam ik de set Jamo Hcs 3 tegen met als frontspeakers de Jamo S628's. Dus de Kef set op mp en de nieuwe set aansluiten. De rearspeakers van deze set bevielen niet echt en om weer opnieuw wat aan te gaan schaffen dacht ik misschien kan ik zelf wel wat maken en zodoende op dit forum al geruime tijd aan het meelezen.
Als eerste project wou ik simpel beginnen en dus van start gegaan met het maken van een setje Cyburg Needle's. Deze gebruik ik nu als rears.
Het zelf bouwen is me goed bevallen evenals de transmissielijn dus wil nu een 2 weg gaan bouwen en ben me aan het orienteren op de Visaton Vib 130 Tl.
Vind het mooi om mee te lezen met anderen en zien hoe creatief mensen zijn met audio en er zelf dingen van op te pikken en ervan te leren.
Gr Frank