Pagina 1 van 1
Aansluiten?
Geplaatst: wo 21 okt 2015, 14:56
door ToTo
Ik heb:
De Afdac2
Emotiva XPA5
En sinds vandaag Een Onkyo PR-SC5508.
Nu zou ik graag mijn Frontluidsprekers via de Afdac2 afspelen.
Maar de Afdac2 heeft alleen digitale ingangen en de Onkyo alleen analoge uitgangen.
De mogelijkheden volgens mij:
- Afdac2 uit naar XLR of RCA ingang van de XPA5 (ingang is schakelbaar)
Maar dan maak ik alleen bij stereo weergave gebruik van die mooie Afdac2.
- Afdac2 uit naar Onkyo in.
Maar dan gebuikt ik de VV van de Onkyo (slechter geluid verwacht ik)
Vergeet ik opties?
Wie weet een (waf) vriendelijke oplossing?
Re: Aansluiten?
Geplaatst: do 22 okt 2015, 17:55
door ToTo
Niemand?
Re: Aansluiten?
Geplaatst: do 22 okt 2015, 17:56
door ds23man
We doen hier niet in waf oplossingen!

Re: Aansluiten?
Geplaatst: do 22 okt 2015, 18:35
door ray5150
Nee, ik zou ook niet zo 1,2,3 ween hoe je dat aan elkaar moet knopen op de manier die jij wenst.
Zelf ben ik ervoor om stereo en HT gewoon gescheiden te houden.
Eventueel met een handmatige of automatische schakelkast op dezelfde luidsprekers, maar dat is het.
Re: Aansluiten?
Geplaatst: do 22 okt 2015, 21:13
door Kappa7
ToTo schreef:
- Afdac2 uit naar XLR of RCA ingang van de XPA5 (ingang is schakelbaar)
Maar dan maak ik alleen bij stereo weergave gebruik van die mooie Afdac2.
Ben bang dat dit de beste oplossing in.
Bij surround is de dac minder kritisch en zal je geen verbetering merken.
Voor stereo sla je de processor over en zou het weleens een slimme zet kunnen zijn.
Re: Aansluiten?
Geplaatst: vr 23 okt 2015, 6:35
door ToTo
ray5150 schreef:
Nee, ik zou ook niet zo 1,2,3 ween hoe je dat aan elkaar moet knopen op de manier die jij wenst.
Zelf ben ik ervoor om stereo en HT gewoon gescheiden te houden.
Eventueel met een handmatige of automatische schakelkast op dezelfde luidsprekers, maar dat is het.
Wat voor schakelkasten heb je in gedachten?
Re: Aansluiten?
Geplaatst: vr 23 okt 2015, 18:30
door ray5150
Daar zijn vele mogelijkheden voor.
Het simpelste is het soort kant en klare kastjes zoals hier te krijgen is :
http://www.twenga.nl/luidspreker-schakelaar.html
Inderdaad, het is nogal aan de goedkope kant met nogal wat plastic.
Zoiets is heel goed zelf te bouwen.
Leuk metalen kastje, zware schakelaar, stevige chassidelen, je kun het zo gek maken als je zelf wilt.
Automatisch kan ook, zie
http://sound.westhost.com/project38.htm
Van de week hadden we het er nog over.
Deze is gebruikt om spanning te schakelen, maar kan met twee zware dubbelpolige relais simpel gewijzigd worden om met een set luidsprekers en twee versterkers gebruikt te worden.
Re: Aansluiten?
Geplaatst: zo 25 okt 2015, 22:40
door ToTo
Bedankt zover.
Ik ga toch maar voor XLR vanaf de Afdac en RCA vanaf de pre/pro.
Schakelaar dan maar op 5 kanaals (stereo gebruik ik toch alleen).