even voorstellen
Geplaatst: za 19 sep 2015, 9:44
Ja zo begint het hier ook voor mij.. even voorstellen ik ben Erwin alias berkel 36 jaar uit het oosten van het land.
Na een periode van .. ja alweer een hele tijd begint het allemaal weer te kriebelen. Het begint ongeveer een jaar geleden.
Streaming audio, de logitech streamers worden niet meer gemaakt in de interesante uitvoeringen en tweede hands ja, dan moet je in de buidel. Alternatief dient zich echter al snel aan een raspberry met een hifi berry DAC. dan moet er een kastje komen en een voeding en... voor je het weet ben je uren aan het surfen, luisteren en prutsen. Tot ik nog niet zo heel lang geleden een nieuwe muse ontdek de vintage platen speler. Er wordt een thorens gekocht en ook deze bied genoeg uitdagingen.
Maar een platen speler speelt natuurlijk niet zonder het versterken van signalen.. de wereld van LM's blijkt inmiddels een vogel vlucht te hebben genomen. Maar dan kom ik ze tegen. Ooit als kleine jongen bij staan kijken (volgens mij op de firato maar dat weet ik niet helemaal meer zeker) een setje Hepta Menhirs. De units zijn overleden door foutief handelen van de vorige eigenaar. Revisie wordt veel te kostbaar en niet rendabel en al zoekende naar spare parts of alternatieve oplossingen kom ik op dit forum.
Ik hoop dan ook dat ik met de hier aanwezige kennis de hepta weer tot leven kan wekken zodat ze als basis kunnen dienen voor mijn hobby.
Na een periode van .. ja alweer een hele tijd begint het allemaal weer te kriebelen. Het begint ongeveer een jaar geleden.
Streaming audio, de logitech streamers worden niet meer gemaakt in de interesante uitvoeringen en tweede hands ja, dan moet je in de buidel. Alternatief dient zich echter al snel aan een raspberry met een hifi berry DAC. dan moet er een kastje komen en een voeding en... voor je het weet ben je uren aan het surfen, luisteren en prutsen. Tot ik nog niet zo heel lang geleden een nieuwe muse ontdek de vintage platen speler. Er wordt een thorens gekocht en ook deze bied genoeg uitdagingen.
Maar een platen speler speelt natuurlijk niet zonder het versterken van signalen.. de wereld van LM's blijkt inmiddels een vogel vlucht te hebben genomen. Maar dan kom ik ze tegen. Ooit als kleine jongen bij staan kijken (volgens mij op de firato maar dat weet ik niet helemaal meer zeker) een setje Hepta Menhirs. De units zijn overleden door foutief handelen van de vorige eigenaar. Revisie wordt veel te kostbaar en niet rendabel en al zoekende naar spare parts of alternatieve oplossingen kom ik op dit forum.
Ik hoop dan ook dat ik met de hier aanwezige kennis de hepta weer tot leven kan wekken zodat ze als basis kunnen dienen voor mijn hobby.