aanpassing ingang v versterker
Geplaatst: do 27 aug 2015, 20:19
Voor mijn opnames wil ik een oude Dynacord 125 gebruiken met een gitaar. (Klank van de jaren 60) Probleem is dat de ingangen nog voorzien zijn van een aanpassingstransfo. De tand des tijds
heeft deze zodanig aangetast dat zij inwendig in kortsluiting liggen. Verder is de negatieve spanning voor het rooster automatisch (10M)dus geen kathodeweerstand. Indien ik de negatieve roosterspanning anders instel (gebruik van Kathode r en C) en lekweerstand 1M aan het rooster zou ik al meer in de "normale " sturing zitten en kan een normale jack gebruikt worden
maar al mijn jacks zijn TRS. Weet iemand hoe in de huidige DAW toestellen die Z impedantie omhoog gebracht worden, is die ingangstransfo wel nodig voor gitaar?
heeft deze zodanig aangetast dat zij inwendig in kortsluiting liggen. Verder is de negatieve spanning voor het rooster automatisch (10M)dus geen kathodeweerstand. Indien ik de negatieve roosterspanning anders instel (gebruik van Kathode r en C) en lekweerstand 1M aan het rooster zou ik al meer in de "normale " sturing zitten en kan een normale jack gebruikt worden
maar al mijn jacks zijn TRS. Weet iemand hoe in de huidige DAW toestellen die Z impedantie omhoog gebracht worden, is die ingangstransfo wel nodig voor gitaar?