Pagina 1 van 1

Hoe goed is de HiFiBerry DAC+?

Geplaatst: zo 23 aug 2015, 10:59
door dwijtsma
Ik stream ruim 2 jaar met een raspberry pi en dit bevalt me goed. Ik gebruik zins dag 1 de Dr. DAC nano.
http://www.esi-audio.com/products/drdacnano/

Niet een heel bijzondere DAC, maar hij doet zijn werk. Nu ben ik nieuwsgierig geworden naar de HiFiBerry DAC, vanwege hoe populair deze is. Is er iemand die een I2S DAC heeft vergeleken met andere DACs op de raspberry pi?

Re: Hoe goed is de HiFiBerry DAC+?

Geplaatst: zo 23 aug 2015, 16:42
door OpaBert
Hoi
Ik stond werkelijk paf :shock: toen ik voor het eerst via de Hifiberry web radio beluisterde
Nooit gedacht dat ik dat verschil kon horen tussen mn Samsung mediaspeler en die HiFiberry
En dat op een paar Philips HF10 ( Gereviseerd weliswaar) buizenversterkertjes en een paar Kef Chorale speakertjes !!
Het was bedoelt als een speeltje en luister nu opeens 3- 4 uur per dag naar mn muziek en ben jet nog niet beu O:)

Re: Hoe goed is de HiFiBerry DAC+?

Geplaatst: zo 23 aug 2015, 16:59
door rjmulder
Al een geruime tijd maak ik ook gebruik van een Raspberry met daaraan een HiFiBerry en piCorePlayer op het SD kaartje.

Ik ben een keer bij iemand geweest die gebruik maakt van een Logitech squeeze touch ding en in vergelijking daarmee was de raspberry toch beter in de vorm van meer detai en gecontroleerder verdere geen vergelijk ervaring.

Re: Hoe goed is de HiFiBerry DAC+?

Geplaatst: zo 23 aug 2015, 18:30
door hannesie
Tja, meerdere combi's gehoord, maar via de I²S dan de HifiBerry, de Sabre ESS9023 die gebruikt word door FR_Aad, en dan laatst de Ladder, is discreet opgebouwde SMD opzet.

Re: Hoe goed is de HiFiBerry DAC+?

Geplaatst: zo 23 aug 2015, 19:45
door architect
hannesie schreef:
Tja, meerdere combi's gehoord, maar via de I²S dan de HifiBerry, de Sabre ESS9023 die gebruikt word door FR_Aad, en dan laatst de Ladder, is discreet opgebouwde SMD opzet.
Hallo Hannesie, goed / slecht? vergelijk?

Re: Hoe goed is de HiFiBerry DAC+?

Geplaatst: zo 23 aug 2015, 22:26
door hannesie
architect schreef:
hannesie schreef:
Tja, meerdere combi's gehoord, maar via de I²S dan de HifiBerry, de Sabre ESS9023 die gebruikt word door FR_Aad, en dan laatst de Ladder, is discreet opgebouwde SMD opzet.
Hallo Hannesie, goed / slecht? vergelijk?
Het is een beetje rare vergelijking dan.
Ik heb zelf 1 van de eerste Dac's van HifiBerry gehad voor de RPI, en dan het 1e B model, al wel met de P5 connectoren, dat was een prima geluid, en daar hebben aardig wat mensen al wel wat van gehoord.
De ESS 9023 was toen gekocht mede naar aanleiding van de prijs € 14,95, waarbij achteraf bleek dat de bezorgkosten hoger waren dan de DAC zelf, en dan de Ladder DAC is van kort terug.
Komen we op de kwaliteit van het geluid, dan is het dat de HifBerry het bijzonder goed doet en klinkt, mogelijk dat de AFDAC LB je op het spoor zet, klankmatig zit het daar in de buurt, is dezelfde chip, maar de implementatie is dan duidelijk anders, maar kan ook samen met de RPI gebruikt worden.

De Ladder, tja dat is dan weer geen vergelijk, maar dat is dan dat je het digitale signaal via het I²S protocol laat vloeien naar een hele beste DAC, maar ook dat kan dan weer met de AF-DAC, en dan kan je zelfs DSD Native afspelen, klankmatig ook een supercombi. Heb dat ook gedaan met Vortexbox.

http://forum.zelfbouwaudio.nl/download/ ... &mode=view
Ladder en RPI in beeld.