Pagina 1 van 1

Condensatoren

Geplaatst: di 02 nov 2004, 19:01
door Joost
Ben momenteel bezig met de optimo van Tony Gee.

Nu gebruikt hij in het filter een condensator van 5,6 uF. Hij zegt 2,2 uF + 3,3 uF is close enough. Nu heb ik deze aangeschaft maarrrrrr..... Hoe sluit ik ze aan? paralel of in serie of?

Weet iemand raad?

Groet Joost

Geplaatst: di 02 nov 2004, 19:13
door SARK
Parallel :!:
Anders dan bij weerstanden dienen condensatoren parallel te worden aangesloten om de capaciteit te verhogen (optellen).