Pagina 1 van 7

10 de ZelfBouwAudio luisterdag v h Noorden 17 oktober 2015

Geplaatst: ma 17 aug 2015, 19:23
door weidok
Een 10 de ZelfBouwAudio luisterdag van het Noorden lijkt mij wel wat ?
Jullie ook ?


Zet Zaterdag 17 oktober 2015 maar in de agenda
locatie: Beetsterzwaag "Ons Huis"

Bijdrage per persoon: ca. 50 euro/ aantal deelnemers

eten en drinken voor eigen rekening
de zaal is van ca. 9.00 tot 17.00 uur open !!!!!!
rond 10.00 uur is er koffie met cake
De huur van de zaal is € 50 voor de hele dag
koffie met cake € 1,20
frisdrank/koffie a €1,-
alcoholisch €1,20
Hou de volgende 3 berichten goed in de gaten
Daar komt meer informatie over.....
Locatie, prijzen, deelnemers, apparatuur, luisterschema en andere afspraken


:rock: :rock: :rock: :rock: :rock: :rock: :rock:

Re: 10 de ZelfBouwAudio luisterdag v h Noorden 17 oktober 20

Geplaatst: ma 17 aug 2015, 19:25
door weidok
Zaterdag 17 oktober 2015 !!

De 10 de Zelf-Bouw-Audio luisterdag van het Noorden te Beetsterzwaag
:) :)

de bedenkers :) van dit gebeuren : Richard, Sietse en Ytzen

Voor Luisterschema en apparatuur zie bericht nr. 3 van dit topic !
Vorig jaar hebben we hoofdzakelijk naar streaming audio geluisterd
misschien moeten we dit jaar wat meer naar cd's en misschien ook lp's luisteren


De liefhebbers / deelnemers zijn:

1: Leeuwarden ??
2: Zweitse
3: ovni
4: papaleo neemt mee: Mission Impossilble speakers en Dinges ??
5: architect neemt mee: drummonitor speakers inuke dsp en OBX openbaffles
6: pvlingen
7: Henkjan
8: dwijtsma neemt mee: UCD eindtrap
9: audiomanics
10: rudy neemt mee: Luidsprekers: CSS Twin, Versterkers: Oenez Preamp, Holton NVX-200 eindversterker, Cd-Speler: Marantz CD5005 Oenez mod
11: sjons
12: HoMeR
13: collega HoMeR
14: Lampie1965
15: motoindo neemt mee: speakers Little One
16: Ray neemt mee: Speakers X-ray
17: rjmulder
18: Bart-Jan neemt mee: Cambridge Azur 649 CD "gelampiseerd" Adcom voortrap
19: satefan neemt mee: Idunn monitor
20: Pietertje neemt mee: Mission Possibles
21;
22:
23:
24:
25:

Sietze ??
Richard neemt mee: Bryston set als backup
Weidok neemt mee: Senon TL !!!


LOCATIE : Beetsterzwaag "Ons Huis" Hoofdstraat 79
(ingang aan achterkant alleen laden en lossen !!! )

KOSTEN: ca. 50 euro huur zaal gedeeld door het aantal deelnemers
om ca 10.00 uur koffie/ thee met cake (wellicht zelfbouw cake ? :) )
.......... 1,20 euro direkt afrekenen met de bediening !!!
..........
...........De rest van de dag graag zelf je drinken afrekenen!!!
...........koffie/ fris 1 euro
...........bier 1,20 euro

De Lunch:
Iedereen moet zelf een broodje en ander drinken meenemen o.i.d

TIJDEN: Luisteren van ca 10.00 tot 16.30 uur.
Begin van de dag om ca. 09:00 tot 11.00 uur lossen, opbouwen en inrichten
Einde van de dag om a. 16.30-17.00 uur afsluiten, inladen en opruimen.

voor het hek links is de (achter)ingang
dus alleen voor laden en lossen

O ja nog even dit:

Wie wil wat meenemen om te laten horen ?
linkjes naar je speakers etc zijn ook handig plaats ze maar in dit topic en ik zet ze hier wel neer ok(weidok) :)
Hier is het :
"Ons Huis"
Hoofdstraat 79
Beetsterzwaag
kijk hier http://www.euterpe-beetsterzwaag.nl/?page_id=66

Re: 10 de ZelfBouwAudio luisterdag v h Noorden 17 oktober 20

Geplaatst: ma 17 aug 2015, 19:25
door weidok
Hier komt het voorlopig programma Luisterdag Beetsterzwaag 2015 tenminste een voorstel
de Bryston voor- en eindversterker van Richard zullen de hele dag als backup beschikbaar staan .. :)

10.30 - 12.30 uur Luisterstint 1 met:
Per speakerset ca. 25 min luisteren rest installatie onderling overleggen !!
Eigenaars speakersset zelf tijd en omwisselen in de gaten houden graag
Pietertje: Mission Possibles
Rumoh: CSS Twin en ??
architect: drummonitor en OBX Openbaffles
kan nog speakersset bij

12.30 - 13.00 uur pauze tijd en voor metingen

13.00 - 16.00 uur Luisterstint 2
Per speakerset ca. 25 min luisteren rest installatie onderling overleggen !!
Eigenaars speakersset zelf tijd en omwisselen in de gaten houden graag
papaleo: Mission Impossible
Ray: X ray monitor
satefan: Idunn monitor
motoindo; Little Ones


16.05 uur Klapstuk van de dag wat willen we nog eens horen met
bv cd speler vergelijking Marantz CD 5005 Oenez mod met gelampizeerde Cambridge Azur




:proost: :proost: :proost:

Re: 10 de ZelfBouwAudio luisterdag v h Noorden 17 oktober 20

Geplaatst: ma 17 aug 2015, 19:25
door weidok
Andere belangrijke afspraken 10de ZelfBouwAudio luisterdag 2015
Muziek voorkeur : :-({|=

lees dit eens.... link !!!
viewtopic.php?t=4932
Pop???
Klassiek ??

Of het idee van Richard is eigenlijk nog beter:
Voor de muziek lijkt het me wel leuk dat
degene die zijn luidsprekers demonstreert ook de muziek
er bij zoekt die er lekker op klinkt.
Natuurlijk zal het in een andere akoestische ruimte
heel anders klinken dan een huiskamer....
Omschrijving zaal:
Naar schatting zo'n meter of 7 breed en 15 meter lang.
Wordt gebruikt als oefenruimte voor de plaatselijke fanfare Euterpe.
linkhttp://www.euterpe-beetsterzwaag.nl/

Er is een klein podium, een klein keukentje en een toillet.
De akoestiek lijkt goed er ligt in ieder geval vloerbedekking

Het gebouw waar het deel van uitmaakt is een voormalig armenhuis geweest en is dus wel een vrij oud maar een gezellig zaaltje.
En het lijkt ook wel wat op een vooroorlogs dorpshuis.

Parkeren:
De parkeergelegenheid is niet heel uitgebreid.
De Hoofdstraat is blauwe zone maar het gemeentehuis en
het gebouw van het kantongerecht zijn vlak bij en
daar is meer dan voldoende ruimte (linksaf komend vanaf Drachten bij een Shell tankstation).

Nog een paar afspraken :
De sets worden alleen bediend door de bouwers en/of bezitters zelf.
Er wordt dus niets aangesloten, versjouwd of bediend door iemand anders
dan de bouwers/eigenaren zelf!!!
Of deze moeten uitdrukkelijk toestemming geven hiervoor,
dat spreekt voor zich.
De apparatuur moet in goede conditie zijn en voldoende beveiligd zijn.
Zo niet dan eerst onderling overleggen met de bouwers/eigenaren van de apparatuur waarop moet worden aangesloten.

De bouwer/eigenaar van de set heeft eerste keuze voor de gedraaide muziek.
Als de set is samengesteld uit meerdere items van verschillende bouwers/eigenaars
dienen deze onderling te bepalen welke muziek zal worden afgespeeld.

Het is natuurlijk wel zo fijn als er ruimte overblijft voor inspraak van de luisteraars.
Hou daarom een beetje rekening elkanders muzieksmaak.

Kritiek mag gegeven worden, smaken verschillen maar het hoeft niet.
Het is immers een luisterdag en de beleving van de weergave van
muziek staat voorop maar dat kan voor een ieder ook verschillend zijn.


De organisator(en) is (zijn) NIET verantwoordelijk voor enige
schade/diefstal etc tijdens de luisterdag.

Als laatste met respect omgaan met het gehuurde gebouw en het meubilair.!!

:wink:

Re: 10 de ZelfBouwAudio luisterdag v h Noorden 17 oktober 20

Geplaatst: ma 17 aug 2015, 19:30
door Leeuwarden
Jubileum editie!

Re: 10 de ZelfBouwAudio luisterdag v h Noorden 17 oktober 20

Geplaatst: ma 17 aug 2015, 19:33
door weidok
Leeuwarden schreef:
Jubileum editie!
Heb je wat suggesties :)

Re: 10 de ZelfBouwAudio luisterdag v h Noorden 17 oktober 20

Geplaatst: ma 17 aug 2015, 19:35
door Leeuwarden
Niet echt alleen wel diep respect dat je dit al 10 jaar voor het verre Noorden doet!

Re: 10 de ZelfBouwAudio luisterdag v h Noorden 17 oktober 20

Geplaatst: ma 17 aug 2015, 19:45
door Zweitse
Ik zet het vast in mijn agenda. Ik moet even kijken wat voor dienst mijn vriendin in dat weekend heeft, maar volgens mij is dat haar vrije weekend :-k

Re: 10 de ZelfBouwAudio luisterdag v h Noorden 17 oktober 20

Geplaatst: ma 17 aug 2015, 19:49
door ds23man
Dan kan ze mooi met haar vriendinnen op stap! :-) :-)

Re: 10 de ZelfBouwAudio luisterdag v h Noorden 17 oktober 20

Geplaatst: ma 17 aug 2015, 19:51
door ds23man
Ok, kom. Met de Ultrazoooms......

Re: 10 de ZelfBouwAudio luisterdag v h Noorden 17 oktober 20

Geplaatst: ma 17 aug 2015, 20:00
door Zweitse
ds23man schreef:
Dan kan ze mooi met haar vriendinnen op stap! :-) :-)
Dan moet ze ook de kinderen meenemen :mrgreen:

Re: 10 de ZelfBouwAudio luisterdag v h Noorden 17 oktober 20

Geplaatst: ma 17 aug 2015, 20:07
door ds23man
Zweitse schreef:
ds23man schreef:
Dan kan ze mooi met haar vriendinnen op stap! :-) :-)
Dan moet ze ook de kinderen meenemen :mrgreen:
Efteling? :mrgreen:

Re: 10 de ZelfBouwAudio luisterdag v h Noorden 17 oktober 20

Geplaatst: ma 17 aug 2015, 20:07
door pappaleo
Nog even een klein voorbehoud mbt de datum. Die valt geloof ik in de herfstvakantie.

Maar grote kans dat ik langskom met Mission Impossible. Ik denk dat Dinges dan nog niet speelt.

Re: 10 de ZelfBouwAudio luisterdag v h Noorden 17 oktober 20

Geplaatst: ma 17 aug 2015, 20:32
door ds23man
Je hebt nog 2 maanden de tijd Leo!

Re: 10 de ZelfBouwAudio luisterdag v h Noorden 17 oktober 20

Geplaatst: ma 17 aug 2015, 21:31
door pappaleo
ds23man schreef:
Je hebt nog 2 maanden de tijd Leo!
:relax:

Re: 10 de ZelfBouwAudio luisterdag v h Noorden 17 oktober 20

Geplaatst: ma 17 aug 2015, 22:19
door architect
staat genoteerd in de agenda
en ben alvast benieuwd naar de ultrazooms, die miste ik eens omdat
ik te laat was vanwege de filters voor mijn obx op ikea kruk
het zou mooi zijn als ik de drummonitoren klaar had

Re: 10 de ZelfBouwAudio luisterdag v h Noorden 17 oktober 20

Geplaatst: di 18 aug 2015, 22:57
door richard
architect schreef:
het zou mooi zijn als ik de drummonitoren klaar had
Komt je zoon dan ook een drumsolo weggeven?

Re: 10 de ZelfBouwAudio luisterdag v h Noorden 17 oktober 20

Geplaatst: wo 19 aug 2015, 0:34
door hannesie
Het is in ieder geval in de agenda gezet.

Re: 10 de ZelfBouwAudio luisterdag v h Noorden 17 oktober 20

Geplaatst: wo 19 aug 2015, 8:44
door Henkjan
hannesie schreef:
Het is in ieder geval in de agenda gezet.
hier ook \:D/

Re: 10 de ZelfBouwAudio luisterdag v h Noorden 17 oktober 20

Geplaatst: wo 19 aug 2015, 12:29
door architect
richard schreef:
architect schreef:
het zou mooi zijn als ik de drummonitoren klaar had
Komt je zoon dan ook een drumsolo weggeven?
wie weet? maar ik heb nog wel heel wat te doen, ben nu eerst bezig het frame te maken

Re: 10 de ZelfBouwAudio luisterdag v h Noorden 17 oktober 20

Geplaatst: vr 21 aug 2015, 16:14
door dwijtsma
Staat ingepland.

Heb recentelijk een UcD eindversterker gebouwd. Is het de moeite waard om die mee te nemen? Ben niet bepaald de eerste die een UcD eindversterker in elkaar heeft geschroefd.
http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic ... D0FTrfkj57

Re: 10 de ZelfBouwAudio luisterdag v h Noorden 17 oktober 20

Geplaatst: vr 21 aug 2015, 16:58
door Zweitse
Ik kom naar Beetsterzwaag, weet nog niet of ik iets ga meebrengen :think:

Re: 10 de ZelfBouwAudio luisterdag v h Noorden 17 oktober 20

Geplaatst: vr 28 aug 2015, 22:25
door architect
al wat meer bekend van wie er komen en wat er te zien/luisteren is?

Re: 10 de ZelfBouwAudio luisterdag v h Noorden 17 oktober 20

Geplaatst: vr 28 aug 2015, 22:52
door audiomanics
ik woon nu zo dicht in de buurt, ik MOET wel komen..
Of ik wat meeneem?? (buiten geld en sigaren)
Ik heb niet zo heel veel meer gebouwd.. misschien nog een paar Lowther Fidelio's maar die passen net (niet) in ons auto'tje..

Kees

Re: 10 de ZelfBouwAudio luisterdag v h Noorden 17 oktober 20

Geplaatst: za 29 aug 2015, 10:23
door weidok
architect schreef:
al wat meer bekend van wie er komen en wat er te zien/luisteren is?
Zal de lijsten zsm aanpassen.... wat iedereen meeneemt zullen we wel zien..