Pagina 1 van 3

brom op kanalen van eindversterker verhelpen

Geplaatst: di 14 jul 2015, 8:48
door THX-UltraII
Ik heb een Denon X7200 waarvan ik voor mijn front speakers een aparte 2-kanaals eindversterker gebruik. Het probleem is dat ik last heb van gigantisch veel storing op de kanalen. Het is niet zomaar wat storing maar echt een hoop gezoem en gekraak. Ik hoor zelfs mijn muisklikken en toetsaanslagen van mijn computer op de kanalen. Er zijn helaas alleen RCA out op de Denon voorversterker dus XLR aansluiten is geen mogelijkheid. Ik heb al 3 verschillende 2-kanaals eindversterkers geprobeerd en bij alle 3 is het probleem hetzelfde dus het ligt niet aan de eindversterker. Ik heb gezien dat de Denon X7200 een GRD aansluiting heeft. Kan ik hier misschien iets mee? Hoe kan ik dit anders oplossen?

Re: brom op kanalen van eindversterker verhelpen

Geplaatst: di 14 jul 2015, 8:56
door dre
Even een teste\je zetten met een los kabeltje van behuizing naar behuizing?

Re: brom op kanalen van eindversterker verhelpen

Geplaatst: di 14 jul 2015, 9:01
door THX-UltraII
dre schreef:
Even een teste\je zetten met een los kabeltje van behuizing naar behuizing?
ehhh, hoe bedoel je? (schaam schaam.....)

aanvulling: ik zie zojuist dat de Behringer 2-kanaals eindversterker een varkenssnuit netsnoer uitgang heeft en de Denon niet.... Misschien moet ik toch echt iets doen met die aarde aansluiting die op de Denon zit?

de Denon:
http://s15.postimg.org/r4q1c07u3/image.jpg

de Behringer eindversterker:
http://s17.postimg.org/ptyzkqatr/image.png

Re: brom op kanalen van eindversterker verhelpen

Geplaatst: di 14 jul 2015, 10:03
door ray5150
Heb je al andere interlinks geprobeerd ?

Re: brom op kanalen van eindversterker verhelpen

Geplaatst: di 14 jul 2015, 10:06
door THX-UltraII
ray5150 schreef:
Heb je al andere interlinks geprobeerd ?
Ja en dit maakte ook geen verschil

Re: brom op kanalen van eindversterker verhelpen

Geplaatst: di 14 jul 2015, 10:27
door ds23man
Wat ik uit je verhaal begrijp heb je je PC ook op de Denon aangesloten. Vermoedelijk heb je een vreselijke aardlus door de randaarde van de PC naar de Behringer via de Denon. Gooi de Behringer eens los van de randaarde.

Re: brom op kanalen van eindversterker verhelpen

Geplaatst: di 14 jul 2015, 10:48
door ray5150
Dat lees ik wel vaker, aansluiten van PC op versterker geeft problemen.
Is een optische verbinding geen idee ?

Re: brom op kanalen van eindversterker verhelpen

Geplaatst: di 14 jul 2015, 10:56
door ray5150
Waar zit die dan, die aarde aansluiting ?
De netspanning entree is in ieder geval niet geaard.
denon-avr-x7200w-92-hdmi-20-upscaling-uhd-4k-bis_064806.jpg
Die links in het midden is dus in ieder geval niet voor de randaarde bestemd.

Re: brom op kanalen van eindversterker verhelpen

Geplaatst: di 14 jul 2015, 11:40
door THX-UltraII
ray5150 schreef:
Dat lees ik wel vaker, aansluiten van PC op versterker geeft problemen.
Is een optische verbinding geen idee ?
PC is niet het probleem. Heb zojuist alles losgekoppeld naar de AVR behalve de RCA outs naar de eindversterker en de brom blijft. De pc is overigens via HDMI verbonden aan de AVR

Re: brom op kanalen van eindversterker verhelpen

Geplaatst: di 14 jul 2015, 11:41
door THX-UltraII
ray5150 schreef:
Waar zit die dan, die aarde aansluiting ?
De netspanning entree is in ieder geval niet geaard.
denon-avr-x7200w-92-hdmi-20-upscaling-uhd-4k-bis_064806.jpg
Die links in het midden is dus in ieder geval niet voor de randaarde bestemd.
lees in de manual dat dit voor een phono is. Maar hoe aard ik dan de Denon?

Re: brom op kanalen van eindversterker verhelpen

Geplaatst: di 14 jul 2015, 12:31
door Henkjan
THX-UltraII schreef:
Maar hoe aard ik dan de Denon?
niet

Re: brom op kanalen van eindversterker verhelpen

Geplaatst: di 14 jul 2015, 12:34
door dre
Je kan even een draadje van behuizing naar behuizing plaatsen,gewoon onder een schroefje.

Re: brom op kanalen van eindversterker verhelpen

Geplaatst: di 14 jul 2015, 12:47
door ds23man
Antennekabel er ook uit getrokken?

Re: brom op kanalen van eindversterker verhelpen

Geplaatst: di 14 jul 2015, 13:21
door dre
ds23man schreef:
Antennekabel er ook uit getrokken?
=D>

Re: brom op kanalen van eindversterker verhelpen

Geplaatst: vr 17 jul 2015, 15:14
door ray5150
Ben je al wat wijzer geworden ? :idea:

Re: brom op kanalen van eindversterker verhelpen

Geplaatst: za 19 nov 2016, 19:34
door toetertje
Beetje oud topic, maar dit probleem heb ik ook met mijn marantz sr7009.
Op dit moment doet het probleem zich voor met een Hypex psc2.400 op het
subwoofer kanaal. En zo'n brommetje is met dit vermogen over 2 x 10 inch best heftig.

Re: brom op kanalen van eindversterker verhelpen

Geplaatst: za 19 nov 2016, 20:31
door ray5150
Ja, en wat zit er allemaal op aangesloten ?

Re: brom op kanalen van eindversterker verhelpen

Geplaatst: za 19 nov 2016, 21:00
door toetertje
Op de marantz alleen een paar digitale bronnen over hdmi.
De hypex hangt via rca naar xlr aan de sub output.

Re: brom op kanalen van eindversterker verhelpen

Geplaatst: za 19 nov 2016, 21:15
door ray5150
toetertje schreef:
rca naar xlr
Fabriekskabel of zelfgemaakt ?

Re: brom op kanalen van eindversterker verhelpen

Geplaatst: za 19 nov 2016, 21:41
door toetertje
Een zelfbouw kabel. 1 ader en mantel. (tasker) Pin 1 en 3 zijn dan op de xlr doorverbonden.
Deze kreeg ik erbij.

Toen dacht ik een iets betere kabel te maken. 2 aders en mantel. (belden) pin 1 en 3 dan aan de massa
van de rca doorverbonden. Maar dan bromt ie een stuk harder.

Re: brom op kanalen van eindversterker verhelpen

Geplaatst: wo 23 nov 2016, 16:32
door toetertje
Alles zit aangesloten via een monster verdeeldoos met filter.
Als ik de Hypex in een ander stopkontakt steek, gaat hij nog harder brommen.
De brom is afhankelijk van de gain van de hypex.

Re: brom op kanalen van eindversterker verhelpen

Geplaatst: do 24 nov 2016, 0:15
door toetertje
Als ik de Marantz uitschakel is de brom weg.
Maar als ik een andere versterker achter de marantz hang, heb ik geen brom. :think:

Re: brom op kanalen van eindversterker verhelpen

Geplaatst: do 24 nov 2016, 17:44
door toetertje
Niemand die mij hier mee op weg kan helpen? :(

Re: brom op kanalen van eindversterker verhelpen

Geplaatst: do 24 nov 2016, 21:15
door Shadow
Hoe zijn je hypex units gevoed?

Re: brom op kanalen van eindversterker verhelpen

Geplaatst: do 24 nov 2016, 23:37
door toetertje
Het is een Hypex psc2.400. Daar zit zo'n smps in toch?