Pagina 1 van 2
zelfbouw buizenversterker Kt88
Geplaatst: vr 03 jul 2015, 17:03
door charro
topic closed
Re: zelfbouw buizenversterker Kt88
Geplaatst: vr 03 jul 2015, 17:54
door ronnydepony
ziet er goed uit wat mij betreft
schema's en evt. wat uitleg hoe je het heb aangepakt met die raspberry zou tof zijn

Re: zelfbouw buizenversterker Kt88
Geplaatst: vr 22 jul 2016, 23:44
door charro
topic closed
Re: zelfbouw buizenversterker Kt88
Geplaatst: za 23 jul 2016, 10:54
door OpaBert
Charro ik vind het er prachtig uitzien
Geweldig

Re: zelfbouw buizenversterker Kt88
Geplaatst: za 23 jul 2016, 11:54
door charro
topic closed
Re: zelfbouw buizenversterker Kt88
Geplaatst: za 23 jul 2016, 11:59
door ray5150
Dat krimpkousje rechts op de foto heeft op die manier ook niet veel nut...
Re: zelfbouw buizenversterker Kt88
Geplaatst: za 23 jul 2016, 12:05
door charro
topic closed
Re: zelfbouw buizenversterker Kt88
Geplaatst: za 23 jul 2016, 12:13
door ray5150
Aanraakbescherming...hoogspanning, weetjewel...

Re: zelfbouw buizenversterker Kt88
Geplaatst: za 23 jul 2016, 12:20
door charro
topic closed
Re: zelfbouw buizenversterker Kt88
Geplaatst: za 23 jul 2016, 12:50
door Ah!buis
Schema ontbreekt wel. Zo te zien zitten er van die neon stabilisatie-buizen in.Als die dan in 't donker in de kast zitten hebben ze wel 's de onhebbelijke gewoonte niet te ontsteken, loopt de spanning onbedoeld hoog op.
Een ledje in de kast helpt dan.Kan bijv. in serie met mogelijke ontlaad/verdeel weerstanden over de voedingselco's.
Mooie kast trouwens !
Anne
Re: zelfbouw buizenversterker Kt88
Geplaatst: za 23 jul 2016, 17:27
door transplanum
Ah!buis schreef:Schema ontbreekt wel. Zo te zien zitten er van die neon stabilisatie-buizen in.Als die dan in 't donker in de kast zitten hebben ze wel 's de onhebbelijke gewoonte niet te ontsteken, loopt de spanning onbedoeld hoog op.
Een ledje in de kast helpt dan.Kan bijv. in serie met mogelijke ontlaad/verdeel weerstanden over de voedingselco's.
Mooie kast trouwens !
Anne
Je kan er ook een radioactieve bron bij houden, dat werkt ook (mits geen alfa straler). Echt een goed idee is het natuurlijk niet.
Een uv of anders blauwe led zal veiliger zijn
Re: zelfbouw buizenversterker Kt88
Geplaatst: za 23 jul 2016, 22:30
door charro
topic closed
Re: zelfbouw buizenversterker Kt88
Geplaatst: za 23 jul 2016, 22:49
door Ah!buis
Kan best dat je er hier geen last van hebt, zonder schema is 't raden. Maar even waarschuwen dan, je weet maar nooit.
Anne
Re: zelfbouw buizenversterker Kt88
Geplaatst: za 13 aug 2016, 18:48
door Silverstar
is de voedings spanning ook belangrijk,voor de power uit.
Re: zelfbouw buizenversterker Kt88
Geplaatst: za 13 aug 2016, 18:56
door charro
topic closed
Re: zelfbouw buizenversterker Kt88
Geplaatst: za 13 aug 2016, 19:07
door Silverstar
Verandert de GM als ik stroombuisjes op/tussen de G2 zet.(KT88).
Re: zelfbouw buizenversterker Kt88
Geplaatst: za 13 aug 2016, 22:51
door OpaBert
ik snap er niks van wordt gevraagd om schema,s van de Buizenversterker
Echt mooi!!
Er wordt gevraagd hoe Charro het met die raspberry heeft opgelost
en ik zie er nergens een reactie
En opeens
Citaat

Mijn aangepaste tentalabs terug
Ik zie een print met Koellichaam met ventilator Wow

Re: zelfbouw buizenversterker Kt88
Geplaatst: za 13 aug 2016, 23:27
door ray5150
Ja, het is inderdaad nogal een fragmentarisch verhaal, Bert.
Niet ieder bouwtopic is nu eenmaal een verhaal met een kop en een staart.
De versterker op zich ziet er keurig gebouwd uit, daar niet van.
Re: zelfbouw buizenversterker Kt88
Geplaatst: zo 14 aug 2016, 1:12
door charro
topic closed
Re: zelfbouw buizenversterker Kt88
Geplaatst: zo 14 aug 2016, 8:04
door democles
Oke, mooie kast.
Als je verder geen info geeft,waren 3 fotootjes genoeg geweest.
Het plaatsen van een schema was al wat duidelijker geweest,weten we in ieder geval waar je het over hebt
Waarom heb je alles direct op het hout gezet en geen alu plaat aan de binnenkant gezet?
Een Raspberry enkel gebruiken voor een relais te schakelen ,met jawel eigen software
Volgens mij was een goedkope timer meer dan genoeg geweest i.p.v. er een RPI aan op te offeren.
Als ik je werk zo zie,ben je wel erg verzot op kroonsteentjes,ik weet niet of ik die wel zou toepassen voor dingen als bias regelingen!
En waarom dat tentlab ding koelen met een ventilator

geeft alleen maar herrie.En wat wil je daarmee,,een externe stofzuiger aansturen,of een
Raspberry gestuurde interne volautomatische (met eigen software

) brandblus installatie.
Zo zie je ,zonder schema kunnen we alleen maar raden.
PS. Zag ik dit ding niet op Marktplaats voorbij komen? Mankeert er wat aan?
Tja we weten het niet,we zien wat onderdelen,maar de samenhang wordt ons ontnomen omdat er geen schema is.

Re: zelfbouw buizenversterker Kt88
Geplaatst: zo 14 aug 2016, 21:20
door Silverstar
Denk dat iedereen er zijn eigen mening op na mag houden ,maar denk dat hier toch een nette prestatie neergezet is op wat taalfouten na ,
Ontwerp is natuurlijk fijn om te delen maar wat hij niet wil moet ook gewoon kunnen,als iedereen alles verteld wat valt er dan nog te raden.
Intressant is het wel.
Re: zelfbouw buizenversterker Kt88
Geplaatst: ma 15 aug 2016, 3:23
door democles
als iedereen alles verteld wat valt er dan nog te raden.
Misschien moet ik dit lezen als een oud tv spelletje,,Wie van de drie,,............
Meneer 1:Ik ben een KT88 versterker.
Meneer 2:Ik ben een KT88 versterker.
Meneer 3 :Raad eens wat ik ben?
Oke,maakt niet uit,was leuk geweest.
Re: zelfbouw buizenversterker Kt88
Geplaatst: ma 15 aug 2016, 11:53
door Ah!buis
Zo, democles, nog laat op ? Dat wordt dan zeker lekker lang uitslapen op je verjaardag
Maak er een mooie dag van
Anne
Re: zelfbouw buizenversterker Kt88
Geplaatst: zo 28 aug 2016, 19:15
door charro
topic closed
Re: zelfbouw buizenversterker Kt88
Geplaatst: di 30 aug 2016, 22:52
door OpaBert
ik ben erg , eh nee ZEER nieuwsgierig
kun je echt geen schema plaatsen Charro