Pagina 1 van 1

Kennismaking

Geplaatst: wo 24 jun 2015, 13:10
door District9
Hallo, ik ben Henk.

Eén van mijn favoriete films is District 9, vandaar de naam en avatar.

Ik zit al heel lang in de audio business, maar mijn werk is mijn hobby en mijn hobby is mijn werk.
Als opnametechnicus sinds 1980 heb ik zo de nodige ervaring met geluid.

Maar ik bouw en repareer ook zelf luidsprekers en ga een leuk experiment niet uit de weg.
Onlangs heb ik het beroemde (beruchte?) Open Baffle ontwerp van Visaton eens geprobeerd.
Echter was de bedoelde woofer niet meer te koop en ben ik uitgeweken naar de Visaton B200 + Eminence Alpha 15 A combinatie.
Ik ben met opzet het hele cross over filter gedoe uit de weg gegaan, door met een computerprogramma het filteren intern te doen.
Om dat beter uit te leggen zal ik binnenkort hier een topic over beginnen.

Waarschuwing: Ik heb uitgesproken meningen over geluid en akoestiek!
Maar ik sta altijd open voor nieuwe ideeen en hoop wat van mijn ervaringen hier met jullie te delen.

groet
Henk

Re: Kennismaking

Geplaatst: wo 24 jun 2015, 13:14
door John P
Welkom Henk.
Uitgesproken meningen zijn altijd welkom zolang het met respect geuit wordt, liever een duidelijke mening dan geen mening als je er over nagedacht hebt.

Re: Kennismaking

Geplaatst: wo 24 jun 2015, 13:32
door Kappa7
Welkom, Leuk om ook ervaringen uit de pro hoek te krijgen.
Zijn er nog bekende opnames waar jij verantwoordelijk voor bent geweest altijd leuk om daar eens naar te luisteren.

Re: Kennismaking

Geplaatst: wo 24 jun 2015, 20:51
door ray5150
Ook namens mij welkom, Henk.
Kan altijd leerzaam zijn om iemand uit de pro-audio hoek erbij te hebben. :D

Re: Kennismaking

Geplaatst: wo 24 jun 2015, 21:39
door Muug
Hello !
Wij zijn heel erg benieuwd naar uw uitgesproken meningen!
Want wat heb je aan "geen mening als je er over nagedacht hebt" ? :mrgreen:

Re: Kennismaking

Geplaatst: wo 24 jun 2015, 22:50
door SSassen
District9 schreef:
Waarschuwing: Ik heb uitgesproken meningen over geluid en akoestiek!
Maar ik sta altijd open voor nieuwe ideeen en hoop wat van mijn ervaringen hier met jullie te delen.

groet
Henk
Prima toch, als je die kunt onderbouwen dan zal niemand je dat kwalijk nemen :D

Re: Kennismaking

Geplaatst: wo 24 jun 2015, 23:26
door markbakk
District9 schreef:
Waarschuwing: Ik heb uitgesproken meningen over geluid en akoestiek!
Welkom bij de club. :mrgreen: De meesten hier zitten er redelijk uitgesproken in. En mogelijk ga je je nog verbazen over het opbouwende commentaar dat je op je meningen gaat krijgen. Het mooiste is het wanneer we nog wat van elkaar gaan leren.

Re: Kennismaking

Geplaatst: do 25 jun 2015, 0:15
door bas focal m180
District 9 hele leuke film. :rock:

Re: Kennismaking

Geplaatst: vr 26 jun 2015, 11:33
door District9
Hartelijk dank iedereen voor het warme welkom.

Mijn opmerking "uitgesproken mening" was niet zo hard bedoeld, hoor!
Iedereen die veel met zijn hobby bezig is zal wel eens tegen iets oplopen, waarbij je denkt "wat een onzin" of zoiets. Als ik dan zoiets tegenkom in het vak waarvan ik denk dat ik het wel weet, krijg je de wind van voren met, ja, een goede onderbouwing.

Intussen heb ik mijn verhaal omtrent mijn experiment met een open baffle systeem geplaatst.
Ben benieuwd wat jullie daarvan vinden.

groet

Henk

Re: Kennismaking

Geplaatst: ma 29 jun 2015, 22:00
door richard
bas focal m180 schreef:
District 9 hele leuke film. :rock:
Zeker.
Knap gemaakt, origineel en ook tot nadenken stemmend.