Pagina 1 van 1

ervaringen met afstandmeters?

Geplaatst: ma 08 jun 2015, 17:23
door m_cruiser
Ik zoek 1 aan te schaffen, iemand specifiek goede ervaring of minder goede?
Om maar iets te refereren deze online shop: http://www.laseronlineshop.nl/afstandsm ... er-080936a

Hij zou wel ook buiten in zonlicht goed zichtbaar moeten kunnen gebruikt worden.

Re: ervaringen met afstandmeters?

Geplaatst: di 09 jun 2015, 22:36
door Shadow
Wat voor precisie zoek je?

Re: ervaringen met afstandmeters?

Geplaatst: wo 10 jun 2015, 20:00
door Leon
Ik gebruik de Bosch GLM 80. Die werkt prima, ook buiten.

Re: ervaringen met afstandmeters?

Geplaatst: do 11 jun 2015, 22:11
door m_cruiser
Om tussen 100,- en 180,-EUR uit te geven aan een toestel dat je maar sporadisch gebruikt is het handig om wat ervaringen te hebben van gebruikers.
Nauwkeurigheid en afstand zijn eigenlijk iets ondergeschikt aan de richtstraal van de laser lijkt me, vooral buiten dan.

Ik zag de nieuwe Leica DISTO™ D110 met Bluetooth® Smart in zakformaat. Samen met de de gratis Leica DISTO™ sketch-app... maar nu heb ik op het werk een Leica microscoop en eerlijk gezegd valt het toestel en vooral de software voor de naam Leica wat tegen :?

Re: ervaringen met afstandmeters?

Geplaatst: za 13 jun 2015, 11:25
door CoenvanDongen
Ik gebruik de Bosch PLR 25 en werkt ook prima!

Re: ervaringen met afstandmeters?

Geplaatst: za 13 jun 2015, 11:39
door hannesie
Ik heb destijds toen ik met de Cornerwoofers bezig was en de afstanden wilde weten ook iets dergelijks uitgeprobeerd.
Om de instellingen voor de MiniDsp goed te kunnen interpreteren e.d., heb toen maar een meetrol gekocht van 10 meter, was goedkoper en werkte beter als de digitale die ik toen gebruikte. De betere van tegen de € 100 heb ik niet geprobeerd.

Re: ervaringen met afstandmeters?

Geplaatst: za 13 jun 2015, 11:57
door Kappa7
hannesie schreef:
heb toen maar een meetrol gekocht van 10 meter, was goedkoper en werkte beter als de digitale die ik toen gebruikte. De betere van tegen de € 100 heb ik niet geprobeerd.
:goedzo: werkt vaak net zo snel en misschien nog wel nauwkeuriger.
Alleen bij de antenne bouw om de hoogte van de bestaande antennes op te meten was dat digitale ding wel handig, scheelde heel wat klim meters.

Re: ervaringen met afstandmeters?

Geplaatst: za 13 jun 2015, 12:04
door beijert
De afstand die ze meten klopt vaak prima, met die hele goedkope is het de vraag welke afstand je meet.

Ik heb zo'n ding van een tientje om ruwweg wat te kunnen meten maar die is wel gauw gehinderd door objecten in de buurt. Voor grote vlakken/muren voldoet ie goed en duizend maal sneller dan een rolmaat. Dan hebben we het over een nauwkeurigheid van een centimeter. Wat voor mij genoeg is.

Re: ervaringen met afstandmeters?

Geplaatst: za 13 jun 2015, 13:13
door hannesie
index.jpg
index.jpg (4.25 KiB) 1060 keer bekeken
:mrgreen:

Re: ervaringen met afstandmeters?

Geplaatst: za 13 jun 2015, 14:03
door Arno
Je wilt er iig geval een die een 1-puntsmeting doet. Ik weet niet of die andere nog worden gemaakt. Ik heb nog ergens een Bosch van een euro of 70 liggen, en die meet geloof ik met 5 punten. Dat is een onding. Je ziet niet wat ie meet, bij controle zat er altijd iets van 2cm onzuiverheid in. Die zijn leuk voor een makelaar ofzo, voor wat ruw meetwerk.

Tien meter rolmaatjes zijn leuk, maar als je ergens een nis wil opmeten van een paar meter breed op twee meter hoogte, dan sta je mooi te klungelen.

Re: ervaringen met afstandmeters?

Geplaatst: za 13 jun 2015, 16:44
door Leon
Nog leuker is een schuin dak opmeten met een meetlint. En dan er op 10+m hoogte achter komen dat je meetlint toch echt veel te kort is.

Ik heb destijds de GLM80 gekozen omdat deze behoorlijk nauwkeurig is (+/- 1,5mm) en dit model doet tevens dienst als digitale waterpas.

Re: ervaringen met afstandmeters?

Geplaatst: za 20 jun 2015, 9:38
door richard
Kappa7 schreef:
Alleen bij de antenne bouw om de hoogte van de bestaande antennes op te meten was dat digitale ding wel handig, scheelde heel wat klim meters.
Voor het meten van de hoogte hoef je er toch niet in?

Re: ervaringen met afstandmeters?

Geplaatst: za 20 jun 2015, 18:33
door Kappa7
Wel als je het met eer rolmaat wil meten :mrgreen:

Re: ervaringen met afstandmeters?

Geplaatst: do 25 jun 2015, 9:04
door m_cruiser
...het is een 2e handse GLM80 geworden.
Werkt zeer fijn, had een keer het promo filmpje bekeken, zeer gebruiksvriendelijk ding.
Eerstdaags eens vergelijken met een andere afstandmeter van een collega.
Thx voor de input allen!

Re: ervaringen met afstandmeters?

Geplaatst: za 27 jun 2015, 0:19
door richard
Kappa7 schreef:
Wel als je het met eer rolmaat wil meten :mrgreen:
Ook met een rolmaat hoef je nog steeds de mast niet in. Je hebt er dan nog wel een stok of paaltje bij nodig.

Re: ervaringen met afstandmeters?

Geplaatst: za 27 jun 2015, 13:50
door Kappa7
richard schreef:
Kappa7 schreef:
Wel als je het met eer rolmaat wil meten :mrgreen:
Ook met een rolmaat hoef je nog steeds de mast niet in. Je hebt er dan nog wel een stok of paaltje bij nodig.
Van soms meer dan 30 meter :hide: