impressionante oude glorie: 801 en complete Phase Linear-set
Geplaatst: ma 08 jun 2015, 9:57
Jawadde,
gisteren viel ik toch efkes omver van verbazing. Had dochterlief thuis afgezet bij schoolvriendinnetje en ging dan met de vader de living binnen voor nog wat bij te praten. Was de eerste keer op bezoek en dus kijk je automatisch wat rond. Tot mijn mond openviel tot op de grond !
Stond daar heel gewoontjes - naast een discrete oude kast - een paar gigantische B&W's te blinken !
Dat het een 800-serie was, wist ik meteen, en dat het de voorlopers waren van de Nautilussen had ik ook wel meteen door. Het plaatje achteraan sprak van de 801 Series 80. Tja, dat er ferme muziek uit kwam dat wist de eigenaar wel, maar hij had helemaal geen idee van het iconische mythologische gehalte van deze speakers !!!!
Toen deed hij de deurtjes open en ik dacht even dat ik daar een setje McIntosh zag staan! Maar de impressionante toestellen waren van het merk Phase Linear: cassette-deck, tuner en een geweldig impressionante versterker : de 700 Series Two (http://www.hifiengine.com/manual_librar ... /700.shtml)
De man die helemaal geen hard-core audiofiel was, had die set "geërfd" van een familielid. Het enige dat hij wist was dat de set nieuw ooit een half miljoen BEF gekost had, zo'n 12500 euro, maar dan eind jaren '70. Dus dat het best wel goed materiaal was wist ie wel, maar hij wist echt niet dat hij over zulk superb materiaal beschikte !
Ik vraag me af wat zijn materiaal nu nog waard zou zijn.
Enkele fotootjes:
gisteren viel ik toch efkes omver van verbazing. Had dochterlief thuis afgezet bij schoolvriendinnetje en ging dan met de vader de living binnen voor nog wat bij te praten. Was de eerste keer op bezoek en dus kijk je automatisch wat rond. Tot mijn mond openviel tot op de grond !
Stond daar heel gewoontjes - naast een discrete oude kast - een paar gigantische B&W's te blinken !
Dat het een 800-serie was, wist ik meteen, en dat het de voorlopers waren van de Nautilussen had ik ook wel meteen door. Het plaatje achteraan sprak van de 801 Series 80. Tja, dat er ferme muziek uit kwam dat wist de eigenaar wel, maar hij had helemaal geen idee van het iconische mythologische gehalte van deze speakers !!!!
Toen deed hij de deurtjes open en ik dacht even dat ik daar een setje McIntosh zag staan! Maar de impressionante toestellen waren van het merk Phase Linear: cassette-deck, tuner en een geweldig impressionante versterker : de 700 Series Two (http://www.hifiengine.com/manual_librar ... /700.shtml)
De man die helemaal geen hard-core audiofiel was, had die set "geërfd" van een familielid. Het enige dat hij wist was dat de set nieuw ooit een half miljoen BEF gekost had, zo'n 12500 euro, maar dan eind jaren '70. Dus dat het best wel goed materiaal was wist ie wel, maar hij wist echt niet dat hij over zulk superb materiaal beschikte !
Ik vraag me af wat zijn materiaal nu nog waard zou zijn.
Enkele fotootjes: