Pagina 1 van 2

*ZWARTE INBUSBOUTEN* www.mechashop.nl

Geplaatst: wo 27 mei 2015, 12:24
door MechanicalAnimal
Eindelijk! Gevonden! :yeah:

Nooit meer die lelijke 8.8 inbusbouten, maar gewoon fatsoenlijke, fraai afgewerkte zwarte inbusbouten in klasse 12.9.

Per stuk te koop zelfs dus ook niet een doos van 250 stuks voor achterlijk geld bij de groothandel.

zwarte inbusbouten bij Mechashop.nl

Zoek in het dropdownmenu even je maat op en bestellen maar :mrgreen:

Afbeelding

Prima zaak, vlotte levering, prima contact via de telefoon.

Aanradertje!

Re: *ZWARTE INBUSBOUTEN* www.mechashop.nl

Geplaatst: wo 27 mei 2015, 12:38
door Bas Horneman
Zooooo...nice...zocht ook al heel lang m4/5 langer dan 8cm (kwaliteit maakte me niet eens uit)(zocht meestal in de bouwmarkt..dus dat verklaart een hoop :mrgreen: )

Re: *ZWARTE INBUSBOUTEN* www.mechashop.nl

Geplaatst: wo 27 mei 2015, 14:49
door Chris_T
Zeker naais :).
Hoe zijn ze in het echt? Ik vind ze op de foto van de webshop geen mooie coating hebben.

Heb het allang opgegeven om mooie zwarte boutjes te vinden en gewoon de spuitbus van de Action gebruikt.
Kopje ontvetten/opschuren/gronden en dan een paar laagjes matzwart erover.
Krijg je ook een heel mooi resultaat mee.

Re: *ZWARTE INBUSBOUTEN* www.mechashop.nl

Geplaatst: wo 27 mei 2015, 14:55
door beijert
Het spuiten is nog steeds een mooie optie bij deze. Klein laagje is dan voldoende.

Re: *ZWARTE INBUSBOUTEN* www.mechashop.nl

Geplaatst: vr 27 nov 2015, 19:02
door garring
Voor een ieder die het niet weet! "inbusbouten" bestaan niet! [-X
het zijn schroeven :D
Ron

Re: *ZWARTE INBUSBOUTEN* www.mechashop.nl

Geplaatst: vr 27 nov 2015, 19:05
door FR_Aad
garring schreef:
Voor een ieder die het niet weet! "inbusbouten" bestaan niet! [-X
het zijn schroeven :D
Ron
En jij hebt tijd te veel

Re: *ZWARTE INBUSBOUTEN* www.mechashop.nl

Geplaatst: vr 27 nov 2015, 19:24
door garring
FR_Aad schreef:
garring schreef:
Voor een ieder die het niet weet! "inbusbouten" bestaan niet! [-X
het zijn schroeven :D
Ron
En jij hebt tijd te veel
jouw tenen zijn te lang

Re: *ZWARTE INBUSBOUTEN* www.mechashop.nl

Geplaatst: vr 27 nov 2015, 19:51
door ds23man
Doet me denken aan ouwe koeien en sloot....

Re: *ZWARTE INBUSBOUTEN* www.mechashop.nl

Geplaatst: vr 27 nov 2015, 20:47
door richard
Zwarte inbusschroeven als in 'niet behandeld', die dingen zijn ongecoat en kunnen enigszins vettig of roestig zijn.

Re: *ZWARTE INBUSBOUTEN* www.mechashop.nl

Geplaatst: vr 27 nov 2015, 21:25
door Jerommel
Een boutje is geen moertje, maar een boutje schroef-je in een moertje toch... :think:

Een schroef wordt altijd met zijn kop aangedraaid, zoals ook de meeste bouten met hun kop worden aangedraaid.
Maar er zijn ook slotbouten en keilbouten, en die trek je aan met een moer.

Men spreekt meestal van inbus-boutjes / -bouten, als ze in een moer gedraaid worden, of aangetrokken worden met een moer.
Maar inbus-schroef is niet fout.

Houtschroeven en andere zelf-tappers worden nooit bouten / boutjes genoemd, althans dat ben ik nooit tegen gekomen.

Re: *ZWARTE INBUSBOUTEN* www.mechashop.nl

Geplaatst: vr 27 nov 2015, 21:35
door Jerommel
richard schreef:
Zwarte inbusschroeven als in 'niet behandeld', die dingen zijn ongecoat en kunnen enigszins vettig of roestig zijn.
Dat zijn zo te zien 'industriële' inbusjes, die zijn zwart geoxideerd, misschien nog wat machine-olie meegebakken.
Zier er i.m.o. vaak "professioneler" uit dan gelakte / gepolijste types.
Misschien een tufje WD-40 er over voor gebruik, is voor binnenshuis prima.

Re: *ZWARTE INBUSBOUTEN* www.mechashop.nl

Geplaatst: vr 27 nov 2015, 22:34
door Kappa7
garring schreef:
Voor een ieder die het niet weet! "inbusbouten" bestaan niet! [-X
het zijn schroeven :D
Ron
Kan je dat ook uitleggen?

Re: *ZWARTE INBUSBOUTEN* www.mechashop.nl

Geplaatst: vr 27 nov 2015, 22:39
door bas focal m180

Re: *ZWARTE INBUSBOUTEN* www.mechashop.nl

Geplaatst: vr 27 nov 2015, 22:50
door ray5150
Kappa7 schreef:
garring schreef:
Voor een ieder die het niet weet! "inbusbouten" bestaan niet! [-X
het zijn schroeven :D
Ron
Kan je dat ook uitleggen?
+1
Valt voor mij toch wel onder de categorie "mierenneuken".

Re: *ZWARTE INBUSBOUTEN* www.mechashop.nl

Geplaatst: vr 27 nov 2015, 23:19
door FR_Aad
Kijk uit voor zijn tenen

Re: *ZWARTE INBUSBOUTEN* www.mechashop.nl

Geplaatst: vr 27 nov 2015, 23:27
door garring
Een schroef zet je in de kop vast
Een bout zet je om de kop vast
Dit is altijd en ongeacht wat voor draad er op mag zitten.

Re: *ZWARTE INBUSBOUTEN* www.mechashop.nl

Geplaatst: vr 27 nov 2015, 23:45
door Kappa7
garring schreef:
Een schroef zet je in de kop vast
Een bout zet je om de kop vast
Dit is altijd en ongeacht wat voor draad er op mag zitten.
En om dat de Inbusbout een zeskant inwendig heeft kun je die dan niet meer met de moer aandraaien?
Volgens mij bepaald de vorm van de kop niet of het een boud of een schroef is.


Ik ben erg benieuwd waar je deze wijsheid vandaan hebt.

Re: *ZWARTE INBUSBOUTEN* www.mechashop.nl

Geplaatst: za 28 nov 2015, 0:09
door beijert
Dat is geen wijsheid maar gewoon een feit, ik zie het probleem hier niet echt.
De kop bepaald wel of het nu een schroef of een bout betreft. Weet ik nu net...

Ik ben nooit te oud (of te trots) om te leren.

Re: *ZWARTE INBUSBOUTEN* www.mechashop.nl

Geplaatst: za 28 nov 2015, 0:14
door ray5150
Strikt genomen heeft hij gelijk :
https://nl.wikipedia.org/wiki/Schroef_(verbinding)#Spraakverwarring_schroef_en_bout

Persoonlijk zal het me eerlijk gezegd aan mijn bout roesten. :mrgreen:

Re: *ZWARTE INBUSBOUTEN* www.mechashop.nl

Geplaatst: za 28 nov 2015, 1:07
door Jerommel
Wiki komt ook niet echt overtuigd / overtuigend over, maar er zit wel wat in, gevoelsmatig wellicht..

Het woord "bout(je)" betekent sowieso staaf(je).
Met schroefdraad is het een schroefbout.
Met een kop is het nog steeds een boutje, maar een bout loopt nooit taps toe.
De kop soms wel

Het zijn overlappende begrippen.
Een boot heeft ook een schroef, en een hefschroef is een helikopter(soort)

Een bout heeft schroefdraad dat alleen werkt in een gat met dezelfde maat schroefdraad.
Een staaf in een gat, en in het Duits is een moer een Mutter..

In het Haags is "een bout draaien" een zachte bruine staaf in het aardewerk plaatsen.

Taal is merkwaardig...

Re: *ZWARTE INBUSBOUTEN* www.mechashop.nl

Geplaatst: za 28 nov 2015, 1:10
door ray5150
En om het nog wat ingewikkelder te maken noemen ze het te zuiden van Breda een vijs. :mrgreen:

Re: *ZWARTE INBUSBOUTEN* www.mechashop.nl

Geplaatst: za 28 nov 2015, 1:28
door Jerommel
Aha, kennelijk van het Franse "vis", wat een schroef is.
En bij hen is een "boulon" een bout, en boulon klinkt toch weer als bolus... :shock:

Re: *ZWARTE INBUSBOUTEN* www.mechashop.nl

Geplaatst: za 28 nov 2015, 3:24
door Kappa7
Dit stukje op wiki laat zien dat het inderdaad de kop is die bepaald of het een schroef of bout is.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Bout_(verbinding)
Echter kan je maar beter geen schroeven bestellen als je een inbusbout nodig hebt.
Grote kans dat je de verkeerde krijgt aangeleverd.
https://www.google.nl/search?q=bouten&e ... AF8QsAQIMw
https://www.google.nl/search?q=bouten&e ... =schroeven

Re: *ZWARTE INBUSBOUTEN* www.mechashop.nl

Geplaatst: za 28 nov 2015, 6:43
door Jerommel
wiki:
Een bout is een ronde staaf van metaal of ander materiaal waarop schroefdraad is aangebracht en die voorzien is van een kop.
In combinatie met een moer is het een middel om twee of meer voorwerpen met elkaar te verbinden.

Dat de kop zou bepalen of het nu een schroef is in plaats van een bout heeft op zich weinig logica.
Een dikke houtschroef met zeskantige kop noemt men tenslotte ook geen hout-bout.

Re: *ZWARTE INBUSBOUTEN* www.mechashop.nl

Geplaatst: za 28 nov 2015, 9:41
door Gijs
Een houtschroef met zeskantkop is in de handel een houtdraadbout.

Maar voor mij blijft een in bus ook een bout, de logica dat op ieder moertje een boutje past gaat er na veertig jaar niet meer uit.