Pagina 1 van 5

Project Wave

Geplaatst: ma 18 mei 2015, 19:56
door dre
Hier alvast een aftrapje voor een 'kleine' monitor met deze Dayton drivers i.c.m. een Visaton waveguide

Een simpele 11 liter behuizing met een bass-reflex poort.

Afwerking:noten fineer.
Deze heb ik gekregen van Arno. 8)
Ik heb het fineer even uitgepakt,maar het is echt heeeeeeeeeel veel zeg!
Ik kan nog wel 10 kasten doen. :mrgreen:
Op het plaatje zie misschien de helft.
DSC00524.JPG
DSC00525.JPG
DSC00526.JPG
DSC00527.JPG
DSC00528.JPG

Re: Een monitor met Dayton rs180 en rs28

Geplaatst: ma 18 mei 2015, 20:11
door markbakk
Goed plan! Alleen die RS180 heeft iets meer dan 11 liter nodig. In zo' n 24 liter krijg je een nette BR-afstemming.

Re: Een monitor met Dayton rs180 en rs28

Geplaatst: ma 18 mei 2015, 20:16
door dre
Ik heb wat gesimuleerd en met 11 liter gaat het ook wel.
Ik heb de kastjes nog liggen. :mrgreen:

Re: Een monitor met Dayton rs180 en rs28

Geplaatst: ma 18 mei 2015, 20:35
door dre
markbakk schreef:
Goed plan! Alleen die RS180 heeft iets meer dan 11 liter nodig. In zo' n 24 liter krijg je een nette BR-afstemming.
Met 24 liter krijg ik eigenlijk geen mooi resultaat........

Re: Een monitor met Dayton rs180 en rs28

Geplaatst: ma 18 mei 2015, 21:04
door bramwilbrink
Dat is een mooie tweeter!
wordt het een gewone rechthoekige kast of wordt het iets anders......
En is dat Amerikaans notenfineer?

Gr, bram

Re: Een monitor met Dayton rs180 en rs28

Geplaatst: ma 18 mei 2015, 21:08
door dre
Amerikaans noten inderdaad.

Ik denk een simpel kastje,maar als ik echt zin heb misschien een hellend frontje.

Wel had ik hoogglans in gedachten......... :mrgreen:

Re: Een monitor met Dayton rs180 en rs28

Geplaatst: ma 18 mei 2015, 21:15
door ds23man
Hoe is het eigenlijk met je vloer, inloopkast en nog wat?

Re: Een monitor met Dayton rs180 en rs28

Geplaatst: ma 18 mei 2015, 21:24
door dre
Er zijn weer wat dingetjes gedaan.
Een dingetje in huis en dan weer een voor de hobby. :mrgreen:

Re: Een monitor met Dayton rs180 en rs28

Geplaatst: vr 22 mei 2015, 16:00
door knubbe
Leuk project Andre ! Ben benieuwd :) Gaan we volgen!

Re: Een monitor met Dayton rs180 en rs28

Geplaatst: vr 22 mei 2015, 18:54
door dre
Morgen hoop een start aan de Baffles te kunnen maken...........

Hoop ik.... :mrgreen:

Re: Een monitor met Dayton rs180 en rs28

Geplaatst: vr 22 mei 2015, 20:39
door ray5150
Hoop doet leven. :mrgreen:

Re: Een monitor met Dayton rs180 en rs28

Geplaatst: vr 22 mei 2015, 20:42
door dre
Inderdaad!
Ik heb het erg druk gehad,dus misschien even helemaal niets. :mrgreen:

Re: Een monitor met Dayton rs180 en rs28

Geplaatst: za 13 jun 2015, 15:15
door dre
Vandaag de kastjes gefineerd! 8)
Nog geen plaatjes,misschien maandag. :mrgreen:

Re: Een monitor met Dayton rs180 en rs28

Geplaatst: di 16 jun 2015, 18:43
door dre
En plaatjes!
SAM_4146 (4).JPG
SAM_4147 (1).JPG
SAM_4148 (1).JPG
SAM_4149 (1).JPG

Re: Een monitor met Dayton rs180 en rs28

Geplaatst: di 16 jun 2015, 19:08
door Zweitse
Mooi hoor.

Re: Een monitor met Dayton rs180 en rs28

Geplaatst: do 18 jun 2015, 21:10
door dre
Vanavond weer wat gedaan!

Units in gefreesd en de kasten de 1e laag lak gegeven.
SAM_4168.JPG
SAM_4169.JPG
SAM_4171.jpg

Re: Project Wave

Geplaatst: do 18 jun 2015, 22:24
door cve
Is het niet helemaal goed gegaan met de lak op de achterzijde of lijkt dat maar zo?

Co

Re: Project Wave

Geplaatst: do 18 jun 2015, 22:27
door dre
Het is nog nat. :mrgreen:

Re: Project Wave

Geplaatst: do 18 jun 2015, 22:51
door AatV
Mooi kassie, Andre!

groet,
Aat

Re: Project Wave

Geplaatst: do 18 jun 2015, 22:53
door Zweitse
Osmo?

Re: Project Wave

Geplaatst: do 18 jun 2015, 22:55
door dre
Nope,een PU lak.

Niet altijd maar Osmo. :mrgreen:

Re: Project Wave

Geplaatst: do 18 jun 2015, 22:56
door cve
dre schreef:
Het is nog nat. :mrgreen:
Gelukkig, dan trekt het nog wel strak. Zou toch zonde zijn van de kasten.

Co

Re: Project Wave

Geplaatst: do 18 jun 2015, 22:57
door dre
Geen paniek inderdaad. :rofl:

Re: Project Wave

Geplaatst: vr 19 jun 2015, 9:14
door cve
dre schreef:
Geen paniek inderdaad. :rofl:
Net weer even gekeken naar de foto maar het ziet er nog steeds niet goed uit. 8-[

Co

Re: Project Wave

Geplaatst: vr 19 jun 2015, 9:57
door ds23man
Droogt inderdaad niet hard...... :mrgreen: