Pagina 1 van 5
Project Wave
Geplaatst: ma 18 mei 2015, 19:56
door dre
Hier alvast een aftrapje voor een 'kleine' monitor met deze Dayton drivers i.c.m. een Visaton waveguide
Een simpele 11 liter behuizing met een bass-reflex poort.
Afwerking:noten fineer.
Deze heb ik gekregen van Arno.
Ik heb het fineer even uitgepakt,maar het is echt heeeeeeeeeel veel zeg!
Ik kan nog wel 10 kasten doen.

Op het plaatje zie misschien de helft.
Re: Een monitor met Dayton rs180 en rs28
Geplaatst: ma 18 mei 2015, 20:11
door markbakk
Goed plan! Alleen die RS180 heeft iets meer dan 11 liter nodig. In zo' n 24 liter krijg je een nette BR-afstemming.
Re: Een monitor met Dayton rs180 en rs28
Geplaatst: ma 18 mei 2015, 20:16
door dre
Ik heb wat gesimuleerd en met 11 liter gaat het ook wel.
Ik heb de kastjes nog liggen.

Re: Een monitor met Dayton rs180 en rs28
Geplaatst: ma 18 mei 2015, 20:35
door dre
markbakk schreef:Goed plan! Alleen die RS180 heeft iets meer dan 11 liter nodig. In zo' n 24 liter krijg je een nette BR-afstemming.
Met 24 liter krijg ik eigenlijk geen mooi resultaat........
Re: Een monitor met Dayton rs180 en rs28
Geplaatst: ma 18 mei 2015, 21:04
door bramwilbrink
Dat is een mooie tweeter!
wordt het een gewone rechthoekige kast of wordt het iets anders......
En is dat Amerikaans notenfineer?
Gr, bram
Re: Een monitor met Dayton rs180 en rs28
Geplaatst: ma 18 mei 2015, 21:08
door dre
Amerikaans noten inderdaad.
Ik denk een simpel kastje,maar als ik echt zin heb misschien een hellend frontje.
Wel had ik hoogglans in gedachten.........

Re: Een monitor met Dayton rs180 en rs28
Geplaatst: ma 18 mei 2015, 21:15
door ds23man
Hoe is het eigenlijk met je vloer, inloopkast en nog wat?
Re: Een monitor met Dayton rs180 en rs28
Geplaatst: ma 18 mei 2015, 21:24
door dre
Er zijn weer wat dingetjes gedaan.
Een dingetje in huis en dan weer een voor de hobby.

Re: Een monitor met Dayton rs180 en rs28
Geplaatst: vr 22 mei 2015, 16:00
door knubbe
Leuk project Andre ! Ben benieuwd

Gaan we volgen!
Re: Een monitor met Dayton rs180 en rs28
Geplaatst: vr 22 mei 2015, 18:54
door dre
Morgen hoop een start aan de Baffles te kunnen maken...........
Hoop ik....

Re: Een monitor met Dayton rs180 en rs28
Geplaatst: vr 22 mei 2015, 20:39
door ray5150
Hoop doet leven.

Re: Een monitor met Dayton rs180 en rs28
Geplaatst: vr 22 mei 2015, 20:42
door dre
Inderdaad!
Ik heb het erg druk gehad,dus misschien even helemaal niets.

Re: Een monitor met Dayton rs180 en rs28
Geplaatst: za 13 jun 2015, 15:15
door dre
Vandaag de kastjes gefineerd!
Nog geen plaatjes,misschien maandag.

Re: Een monitor met Dayton rs180 en rs28
Geplaatst: di 16 jun 2015, 18:43
door dre
Re: Een monitor met Dayton rs180 en rs28
Geplaatst: di 16 jun 2015, 19:08
door Zweitse
Mooi hoor.
Re: Een monitor met Dayton rs180 en rs28
Geplaatst: do 18 jun 2015, 21:10
door dre
Vanavond weer wat gedaan!
Units in gefreesd en de kasten de 1e laag lak gegeven.
Re: Project Wave
Geplaatst: do 18 jun 2015, 22:24
door cve
Is het niet helemaal goed gegaan met de lak op de achterzijde of lijkt dat maar zo?
Co
Re: Project Wave
Geplaatst: do 18 jun 2015, 22:27
door dre
Het is nog nat.

Re: Project Wave
Geplaatst: do 18 jun 2015, 22:51
door AatV
Mooi kassie, Andre!
groet,
Aat
Re: Project Wave
Geplaatst: do 18 jun 2015, 22:53
door Zweitse
Osmo?
Re: Project Wave
Geplaatst: do 18 jun 2015, 22:55
door dre
Nope,een PU lak.
Niet altijd maar Osmo.

Re: Project Wave
Geplaatst: do 18 jun 2015, 22:56
door cve
dre schreef:Het is nog nat.

Gelukkig, dan trekt het nog wel strak. Zou toch zonde zijn van de kasten.
Co
Re: Project Wave
Geplaatst: do 18 jun 2015, 22:57
door dre
Geen paniek inderdaad.

Re: Project Wave
Geplaatst: vr 19 jun 2015, 9:14
door cve
dre schreef:Geen paniek inderdaad.

Net weer even gekeken naar de foto maar het ziet er nog steeds niet goed uit.
Co
Re: Project Wave
Geplaatst: vr 19 jun 2015, 9:57
door ds23man
Droogt inderdaad niet hard......
