Pagina 1 van 2

Vortexbox

Geplaatst: vr 15 mei 2015, 13:21
door ToTo
Ik krijg het maar niet voor elkaar om Vortexbox op mijn PC te krijgen :hide:

De iso van Vortexbox heb ik gedownload.
En op een DVD gebrand.

Maar mijn pc wil niet opstarten met de gebrande DVD.
(natuurlijk heb ik in de bios aangegeven dat de pc moet starten vanaf dvd)
In het bootmenu van de bios handmatig aanklikken van de dvd werkt ook niet.

Wie heeft een simpele uitleg hoe de iso van Vortexbox op een bootable dvd of usb te zetten?

Ik kan het doen met een Imac of met een Windows 7 ultimate PC.

Re: Vortexbox

Geplaatst: vr 15 mei 2015, 21:54
door knuisje

Re: Vortexbox

Geplaatst: vr 15 mei 2015, 21:57
door FR_Aad
Staat de ISO op de DVD of de uitgepakte bestanden?
Ik zou in eerste instantie een pc proberen. Een Intel Mac zou moeten kunnen maar dat is mij indertijd niet gelukt.

Re: Vortexbox

Geplaatst: vr 15 mei 2015, 22:23
door hannesie
Als je hem in een draaiende/opgestartte PC in de DVD speler legt dan moet het leesbaar zijn. maar hij moet dan nog wel ook gaan booten in een andere PC.
Het kan zijn met sommige PC's dat die een soort van startkeuze hebben met de functie toets F8 in de meeste gevallen, waarbij je dan de keuze maakt tijdens het opstarten.

Je kunt dan tijdens het opstarten aan geven, via een menu, dat je de DVD speler gebruiken wilt.

Anders kan het nog zijn dat de bootvolgorde van de verschillende optie's aangepast moet worden.
Dan moet je dus als eerste de DVD speler kiezen en niet de HD, want dan gaat het natuurlijk altijd mis. :mrgreen:

Re: Vortexbox

Geplaatst: za 16 mei 2015, 8:42
door ToTo
Bedankt Heren.

Knuisje: dat heb ik allemaal meerdere keren gelezen. maar geeft niet specifiek aan hoe een bootable dvd of usb te maken.

FR_Aad: Ik heb een dvd met uitgepakte bestanden en een dvd met alleen de iso.
Welke zou ik moeten hebben?

Hannesie: Het is een Asus UEFI Bios Utility.
Wat ik ook doe (Ik heb zelfs de harde schijf uit de opstartlijst verwijderd) hij wil niet opstarten.

Edit: ik zie een extra "secure boot" optie hier kan ik het OS type wijzigen.
FF kijken wat dit doet :think:

Re: Vortexbox

Geplaatst: za 16 mei 2015, 9:00
door FR_Aad
Je moet de ISO met een programma als Free Iso Burner op een cd branden. Zo krijg je de installatiebestanden op je cd. Met een ISO zelf kan je niet opstarten of installeren.

Re: Vortexbox

Geplaatst: za 16 mei 2015, 9:13
door ToTo
FR_Aad schreef:
Je moet de ISO met een programma als Free Iso Burner op een cd branden. Zo krijg je de installatiebestanden op je cd. Met een ISO zelf kan je niet opstarten of installeren.
Done, en hij is bezig.
Kijken of het lukt. :D

Re: Vortexbox

Geplaatst: za 16 mei 2015, 9:23
door ToTo
Warning: /dev/root does not exist :boos:

Re: Vortexbox

Geplaatst: za 16 mei 2015, 10:18
door ToTo
Bij mijn vorige poging Vortexbox op deze pc te zetten kwam deze melding ook.

Google leverde een aantal dingen op.

Waaronder IPv6 instellingen.
Mijn provider gebeld en deze blijkt IPv6 niet te ondersteunen. :think:

Of het heeft te maken met mijn hardwarematige raid configuratie http://gromit.csi.cam.ac.uk/vb/

Of?????
In ieder geval doet mijn muis niks, dus de instructie volgens de voorgaande link kan ik niet uitvoeren.

Re: Vortexbox

Geplaatst: za 16 mei 2015, 13:19
door ray5150
Ik heb dit wel eens gebruikt om een USB-stick opstartbaar te maken.
https://rufus.akeo.ie/?locale=nl_NL

Re: Vortexbox

Geplaatst: za 16 mei 2015, 18:22
door ToTo
Ik voel me al iets minder dom.
Onze streaming specialist (hannesie) was in de buurt en kwam "ff" kijken.
Wat een schat van een man is dat toch, als ik een vrouw was zou ik het wel weten :yeah:

Maar hij doet het nog steeds niet en is mee naar de werkplaats.

Re: Vortexbox

Geplaatst: ma 18 mei 2015, 17:05
door hannesie
De Vortexbox geeft inderdaad veel problemen met deze combinatie, het lijkt een geheugen managementprobleem.

Met Daphile loopt het vlot, maar er is dan is de beperking er om er de andere toepassing en bestanden anders als muziek te beheren.

Nu dan maar gekeken naar de server van Ubuntu, en dan gaat de laatste versie van 15.04 ook niet goed werken met dit motherboard, kernel 3.19.
Met de versie 14.04 LTS gaat het prima, hij is dan ook nog eens zo dat de Raid schijven en instellingen gelijk meeneemt, maar er was al wat in de structuur van de raid verkeerd gegaan, en niet meer terug te halen.
login.JPG
Nu dan met Webmin de rest opgezet, raid kunnen opzetten en activeren.
4 schijven van 2 Tb, en dan heb je dit met Raid 5.
Raid1.JPG
mnt raid.JPG
en dan een /mnt/data.
De rechten nu eerst maar even op nobody gezet, dan is het wat makkelijker te beheren nu.

Beheer op afstand is dan het makkelijkste, en dan nu eens zien of het komt doordat er niet is ingelogd bij Logitech of iets anders, maar ik zit nog wel even te zoeken hoe dan de server ook de DSD player activeert.

Edit: Raid is nog niet goed :hide:

Re: Vortexbox

Geplaatst: ma 18 mei 2015, 17:41
door hannesie
Nu dus een wel juiste situatie naar ik meen.
Wel vreemd dat het totaal van het aanwezige schijven niet op deze wijze wordt weergegeven.
Nu dus wel. :kwijl:
5.51 Tb.JPG
raid2.JPG
herstel.JPG

Re: Vortexbox

Geplaatst: ma 18 mei 2015, 18:27
door ToTo
:beer: :-({|=

Re: Vortexbox

Geplaatst: ma 18 mei 2015, 23:44
door hannesie
Niet te vroeg/snel juichen, het lijkt dat de DSD Player nog niet werkt, heel vreemd. :shock:


Op de Odroid is het er wel en bij de server werkt het niet, maar eens verder snuffelen.

Re: Vortexbox

Geplaatst: di 19 mei 2015, 13:22
door hannesie
Ik zal eens zien of dit mogelijk de oplossing bied.
dsd2.JPG

Re: Vortexbox

Geplaatst: za 23 mei 2015, 8:54
door ToTo
Het speelt :beer:
Muziefiles van de server naar Odroid met USB naar de Afdac2.

Re: Vortexbox

Geplaatst: za 23 mei 2015, 11:15
door hannesie
Mooi dat dat het doet. gebruik je alleen de speler USB van de Odroid?

Re: Vortexbox

Geplaatst: za 23 mei 2015, 12:12
door ToTo
Max2play.~png.jpg
Welke adviseren jullie uit deze lijst?

Re: Vortexbox

Geplaatst: za 23 mei 2015, 12:13
door ToTo
Hij speelt nu met de laatste

Re: Vortexbox

Geplaatst: za 23 mei 2015, 12:16
door hannesie
sysdefault of front.

Re: Vortexbox

Geplaatst: za 23 mei 2015, 12:49
door ToTo
die werken beide niet???

Re: Vortexbox

Geplaatst: za 23 mei 2015, 12:54
door hannesie
Ik kan het helaas nu niet uitproberen, en je weet zelf wel waarom. :lol:

Re: Vortexbox

Geplaatst: za 23 mei 2015, 13:40
door ToTo
hannesie schreef:
Ik kan het helaas nu niet uitproberen, en je weet zelf wel waarom. :lol:
Nee? Hoezo??? :lol:

Ik zit te genieten Van AUDIOGON
:rock:

Re: Vortexbox

Geplaatst: za 23 mei 2015, 13:55
door ToTo
IMG_0933.JPG