Pagina 1 van 4

Hoe kom ik aan een mooi stukje hout ? Regio Leiden

Geplaatst: do 30 apr 2015, 8:15
door Rudolf
Ik vraag het maar even aan de houtwormen hier, ik zoek een mooi stukje echt hout, mag eiken zijn of zo, liefst geen waaibomen hout.
Op maat zagen kan ik wel zelf. (hoop ik :-# )
Maar alle houthandels zijn groothandels en de parketboeren leveren alleen per pak of vierkant meter. En het is meestal te dun en niet massief uit een stuk.
Voor de zijkanten van een tapedeck. Graag tips. Heb al op Marktplaats gekeken, maar zit ook niks bij eigenlijk.
Een leuk mannetje die ook wel even voor je zaagt ergens? Tegen betaling natuurlijk.
In dit geval zoek ik iets van 42,5 cm bij 17,2 cm maal 2. Maar ik heb wel meer plannen. Origineel is 15mm dik, maar tot 25mm mag ook van mij. En 20cm breed is ook een optie, dan kan het dek op zijn rug liggen met de cinch pluggen er in; hoef ik geen pootjes te maken.
Ik zal ook maar eens goed in alle Vliko (Kliko) bakken kijken die ik onderweg tegenkom. :shock:

Re: Hoe kom ik aan een mooi stukje hout ? Regio Leiden

Geplaatst: do 30 apr 2015, 8:24
door Dan

Re: Hoe kom ik aan een mooi stukje hout ? Regio Leiden

Geplaatst: do 30 apr 2015, 10:28
door Rudolf
Da's wel een fijne om om de hoek te hebben :lol:
Als ik in de buurt ben ga ik daar zeker kijken.

Re: Hoe kom ik aan een mooi stukje hout ? Regio Leiden

Geplaatst: do 30 apr 2015, 10:42
door ray5150
En een stuk mdf of multiplex fineren ?
Kan ook heel mooi uitpakken.

Re: Hoe kom ik aan een mooi stukje hout ? Regio Leiden

Geplaatst: do 30 apr 2015, 13:22
door Rudolf
Ik heb meer met echt hout; en dan moet ik weer een cursus fineren volgen :think: 20cm breed vuren heeft de Gamma niet eens; de Praxis dus wel zag ik net. Met drie keer beitsen ben ik er ook. Keuzes....

Re: Hoe kom ik aan een mooi stukje hout ? Regio Leiden

Geplaatst: do 30 apr 2015, 13:31
door Henkjan
heeft onze Zweedse hofleverancier niets leuks?

Re: Hoe kom ik aan een mooi stukje hout ? Regio Leiden

Geplaatst: do 30 apr 2015, 13:36
door Dan
Vuren is erg zacht.
Wat je ook kunt doen is een plaatselijk timmerbedrijf vragen of ze meranti hebben.
Maar ik weet dat ze bij de fijnhouthandel mooie kleine plankjes hebben staan van bijvoorbeeld zebrano, Je kunt daar uren rondsnuffelen.
Het is echt de moeite waard om daar eens rond te kijken.
Ik heb er zelf een stuk pallissander, een stuk zebrano en een stuk padoek gehaald. Hele aardige behulpzame mensen met liefde voor hout.
Maar als je echt goedkoop en makkelijk wilt kun je een stukje multiplex op maat (laten) zagen en de kopse kanten fineren met een randfineer en daarna schuren en aflakken. Dat is heel goed te doen met de strijkbout.

Re: Hoe kom ik aan een mooi stukje hout ? Regio Leiden

Geplaatst: do 30 apr 2015, 13:48
door ray5150
Vurenhout zou ik ook niet doen.

Re: Hoe kom ik aan een mooi stukje hout ? Regio Leiden

Geplaatst: do 30 apr 2015, 13:54
door Pjotr
Bel Broekhof in de Zilk eens op: http://www.broekhofhout.nl/home/ Die heeft soms wel wat stukken "edel"hout liggen. Heb ik ooit eens een mooi stukje Ebben vandaan gehaald. Kunnen ook mooi op maat zagen.

Anders i.d.d. de Fijnhouthandel die al genoemd is. Is wel duur vind ik.

Re: Hoe kom ik aan een mooi stukje hout ? Regio Leiden

Geplaatst: do 30 apr 2015, 15:42
door Muug
Hier hebben ze nog een stukkie

Re: Hoe kom ik aan een mooi stukje hout ? Regio Leiden

Geplaatst: do 30 apr 2015, 16:50
door Fredvandam
Bij de Gamma, Karwei en Praxis hebben ze Cando meubelpanelen. Zijn stroken verlijmd, wel massief.
Dikte 18 mm. Ik dacht 2 m lang in breedtes 20, 25, 30, 40, 50 en 60 cm. 20 cm breed is niet zo duur.

Ze hebben grenen, hardhout, beuken en eiken.

Zie: http://www.jeweret.eu/domino/jeweret/we ... AutoFramed

Assortiment is per bouwmarkt verschillend: ff shoppen.

Re: Hoe kom ik aan een mooi stukje hout ? Regio Leiden

Geplaatst: do 30 apr 2015, 16:50
door Rudolf
Group Buy ? :lagge:

Re: Hoe kom ik aan een mooi stukje hout ? Regio Leiden

Geplaatst: do 30 apr 2015, 17:29
door Pjotr
Heb hier nog wel massief beuken. Die is 155mm x 23mm, of is dat te smal?

Re: Hoe kom ik aan een mooi stukje hout ? Regio Leiden

Geplaatst: do 30 apr 2015, 17:43
door ray5150
In het Haagsche is er trouwens ook een fijnhout handel :
http://www.haagse-fijnhouthandel.nl/hh.htm

Re: Hoe kom ik aan een mooi stukje hout ? Regio Leiden

Geplaatst: do 30 apr 2015, 20:44
door Rudolf
Voor de zijplankjes moet minstens 172mm zijn. Maar ik wil waarschijnlijk 200 mm doen om de rugligging betr mogelijk te maken.
Jullie weten de weg , stelletje houtwurmen. Ik zoek me gek op internet .
Top forum dit =D>

Re: Hoe kom ik aan een mooi stukje hout ? Regio Leiden

Geplaatst: do 30 apr 2015, 21:39
door ray5150
Rudolf schreef:
Ik zoek me gek op internet
Niet doen, gewoon effe naar de kringloopwinkel, daar staan zat eiken kastjes voor een paar tientjes.
Paar stukken op maat eruit zagen, lakken, klaar is Rudolf. :lol:

Re: Hoe kom ik aan een mooi stukje hout ? Regio Leiden

Geplaatst: do 30 apr 2015, 22:11
door dre
In Warmond zit ook een houthandel.

http://www.fibex.nl/index.html

Re: Hoe kom ik aan een mooi stukje hout ? Regio Leiden

Geplaatst: do 30 apr 2015, 22:49
door audiomanics
Moet het licht hout zijn?
Ik heb hier namelijk nog een hele mooie plank Jatoba staan, bastens vol vlammen en tekening.. Zonde om dat voor een naambord voor op een bootje te gaan gebruiken.
Knoepert hard en loodzwaar hout ook al is het maar 16mm dik..
't is niet gratis maar duur is het ook niet..

Kees

Re: Hoe kom ik aan een mooi stukje hout ? Regio Leiden

Geplaatst: do 30 apr 2015, 22:53
door ray5150
En Kees kan het ook direct in de juiste afmetingen frezen, Rudolf... :kwijl:

Re: Hoe kom ik aan een mooi stukje hout ? Regio Leiden

Geplaatst: vr 01 mei 2015, 9:37
door Rudolf
Nou ja Kees, als dat kan, ik heb twee plankjes nodig van 425mm x 200 mm. Als je dat kunt maken en opsturen ben ik heel blij. Daar wil ik ook graag voor betalen hoor.
Reageer maar even per PB dan? :rock: :goedzo:
Heeft ook nog helemaal geen haast.

Re: Hoe kom ik aan een mooi stukje hout ? Regio Leiden

Geplaatst: vr 01 mei 2015, 9:39
door SARK
:foto:

Re: Hoe kom ik aan een mooi stukje hout ? Regio Leiden

Geplaatst: vr 01 mei 2015, 9:43
door Rudolf
Heb geen houtjes nog dus geen pics :yeah:
Maar hier moet het op. Geen gezicht zo'n bloot deck toch?
Andere kleur hout dan origineel vind ik dan weer niet erg.
IMG_0026.JPG

Re: Hoe kom ik aan een mooi stukje hout ? Regio Leiden

Geplaatst: vr 01 mei 2015, 9:53
door audiomanics
PB gestuurd.

Kees

Re: Hoe kom ik aan een mooi stukje hout ? Regio Leiden

Geplaatst: vr 01 mei 2015, 10:23
door SARK
Rudolf schreef:
Heb geen houtjes nog dus geen pics
FreesKees toch wel :-k

Re: Hoe kom ik aan een mooi stukje hout ? Regio Leiden

Geplaatst: vr 01 mei 2015, 12:03
door Rudolf
Ja, dit is leuk, en we zullen fotoos tonen hoor. Effe geduld haast-apen. :relax: