Audio in mijn VW T4
Geplaatst: do 16 apr 2015, 12:19
Ik wil wat beter geluid in mijn T4 (maar budget vriendelijk).
Nu heb ik al de plafondpanelen met een dun tapijt bekleed en het metaal van het dak beplakt met Silent Coat.
Als radio heb ik de keuze uit een Alpine (welke er nu inzit) of een Kenwood (welke in een auto zit die ik nu niet gebruik, dank voor de nieuwe wet op wegenbelasting voor oldtimers).
Er hoeft voor mij geen versterker extra bij want het vermogen van beide is meer dan 50 watt.
Bovenop het dashboard zitten nu de standaard 10cm speakers.
In de deur zou ik (dmv andere bekleding) ook twee speakers kwijt kunnen.
Echter de bekleding hiervoor is al redelijk prijzig.
In het middenconsole (vanaf vloer tot ongeveer 40cm hoog) kan ik ook nog wel een speaker kwijt. Subje?
Ook denk ik eraan een soort koofje te maken (vanaf voorruit naar plafond). Deze zou ongeveer 20cm kunnnen worden met een inbouwdiepte van max 9cm.
Speakers kunnen dan naar beneden of naar achter afstralen.
Ik denk dus:
Tweeters op de standaard plaats boven op het dashboard Max 10 cm doorsnede.
Laag in de middenconsole dmv 1 driver (ik moet nog meten maar ik denk iets van 20 cm wel kwijt te kunnen)
Of dmv twee drivers onder de stoelen. Hier zou de inbouwdiepte 10 cm kunnen zijn met een doorsnede van 25cm.
Simpel maar goed filter.
Wie heeft ideeen voor mij?
Nu heb ik al de plafondpanelen met een dun tapijt bekleed en het metaal van het dak beplakt met Silent Coat.
Als radio heb ik de keuze uit een Alpine (welke er nu inzit) of een Kenwood (welke in een auto zit die ik nu niet gebruik, dank voor de nieuwe wet op wegenbelasting voor oldtimers).
Er hoeft voor mij geen versterker extra bij want het vermogen van beide is meer dan 50 watt.
Bovenop het dashboard zitten nu de standaard 10cm speakers.
In de deur zou ik (dmv andere bekleding) ook twee speakers kwijt kunnen.
Echter de bekleding hiervoor is al redelijk prijzig.
In het middenconsole (vanaf vloer tot ongeveer 40cm hoog) kan ik ook nog wel een speaker kwijt. Subje?
Ook denk ik eraan een soort koofje te maken (vanaf voorruit naar plafond). Deze zou ongeveer 20cm kunnnen worden met een inbouwdiepte van max 9cm.
Speakers kunnen dan naar beneden of naar achter afstralen.
Ik denk dus:
Tweeters op de standaard plaats boven op het dashboard Max 10 cm doorsnede.
Laag in de middenconsole dmv 1 driver (ik moet nog meten maar ik denk iets van 20 cm wel kwijt te kunnen)
Of dmv twee drivers onder de stoelen. Hier zou de inbouwdiepte 10 cm kunnen zijn met een doorsnede van 25cm.
Simpel maar goed filter.
Wie heeft ideeen voor mij?