Pagina 1 van 2

audio installatie inbouwen

Geplaatst: di 31 mar 2015, 20:02
door fons
Ik heb een speaker set gekocht en een autoradio en ben opzoek naar advies hoe ik het geheel moet installeren en aansluiten

Re: audio installatie inbouwen

Geplaatst: di 31 mar 2015, 20:05
door fons
Dit zijn de spullen die ik heb

Re: audio installatie inbouwen

Geplaatst: di 31 mar 2015, 20:05
door fons
Dit zijn de spullen die ik heb

Re: audio installatie inbouwen

Geplaatst: di 31 mar 2015, 20:05
door fons
Dit zijn de spullen die ik heb

Re: audio installatie inbouwen

Geplaatst: di 31 mar 2015, 20:05
door fons
Dit zijn de spullen die ik heb

Re: audio installatie inbouwen

Geplaatst: di 31 mar 2015, 20:05
door fons
Dit zijn de spullen die ik heb

Re: audio installatie inbouwen

Geplaatst: di 31 mar 2015, 20:06
door Olaf Analogue
4 autoradio's dat wordt een hoop herrie :rock:

Re: audio installatie inbouwen

Geplaatst: di 31 mar 2015, 20:08
door fons
Dit zijn de speakers

Re: audio installatie inbouwen

Geplaatst: di 31 mar 2015, 20:09
door fons
Haha sorry ben nieuw op forum en wist nog niet helemaal hoe het werkte :/

Re: audio installatie inbouwen

Geplaatst: di 31 mar 2015, 20:18
door sander1238
je hebt ook speakers liggen voor 4 auto's, begin eens met dat composet voorin en de sub achterin, kijk eerst eens hoe dat klinkt.

Re: audio installatie inbouwen

Geplaatst: di 31 mar 2015, 20:22
door beijert
Nou ja, het legt je berichtencounter geen windeieren in ieder geval.

Er zijn leuke sets op de markt met al het nodige aansluitmateriaal bij elkaar voor niet te veel geld. Dat zal het al makkelijker maken.

Wanneer je googled op car audio schema (bijvoorbeeld) kom je mooie illustraties tegen van hoe apparatuur als deze geinstalleerd kan worden. Kom je daar niet uit lijkt het handig iemand er bij te hebben die je kan helpen in plaats van fora te raadplegen.

Re: audio installatie inbouwen

Geplaatst: di 31 mar 2015, 20:22
door fons
Ik wil graag de 2 ronde voorin met de tweeters
2 ovale achterin en de sub achterin

(Het moet in mijn kever uit 1972 gebouwd worden :/)

Re: audio installatie inbouwen

Geplaatst: di 31 mar 2015, 20:25
door beijert
Heb je het timmerwerk al klaar of moet je daar nog mee beginnen? Alle kabels zullen ook nog getrokken moeten worden denk ik?

Re: audio installatie inbouwen

Geplaatst: di 31 mar 2015, 20:28
door fons
Zo zou ik het willen aansluiten

Re: audio installatie inbouwen

Geplaatst: di 31 mar 2015, 20:31
door fons
Dit schema heb ik zelf al getekend kan iemand mij vertellen of dit goed is

Re: audio installatie inbouwen

Geplaatst: di 31 mar 2015, 20:33
door fons
De kabels trekken lukt me wel het gaat meer om het basis principe van het aansluiten en de spullen die ik nodig heb

Re: audio installatie inbouwen

Geplaatst: di 31 mar 2015, 20:35
door beijert
Die twee blokjes met amp zijn nog losse versterkers die niet op de foto staan?

Re: audio installatie inbouwen

Geplaatst: di 31 mar 2015, 20:41
door fons
Ik had het opgezocht maar de 2 groene blokjes op de foto zijn zover ik weet ook versterkers

Re: audio installatie inbouwen

Geplaatst: di 31 mar 2015, 20:44
door beijert
Ik denk dat het scheidingsfilters zijn voor de composet. Maar je radio levert zat vermogen dus de lijnen die daar lopen voor de voeding kan je wegstrepen.

Volgens mij ben je er dan al.

Re: audio installatie inbouwen

Geplaatst: di 31 mar 2015, 20:45
door fons
Je bedoeld de kabels van accu naar die scheidingsfikters

Heb je misschien ook advies welke kabels ik het best kan gebruiken om dit allemaal aan te sluiten

Re: audio installatie inbouwen

Geplaatst: di 31 mar 2015, 20:52
door beijert
Yep, en die andere draden zijn dan vanuit de versterker in de radio zelf.

Ik heb zelf zo'n standaard setje gekocht met voedings kabels en zekering e.d. Voor de luidsprekers gewoon een rol standaard luidspreker draad van voldoende lengte.

Re: audio installatie inbouwen

Geplaatst: di 31 mar 2015, 20:58
door fons
Dus de versterker zelf hoeft ook niet rechtstreeks op de accu aangesloten te worden dat gaat via de radio?

Heb je die kabels op internet besteld zo ja heb je dan een link naar de site

Re: audio installatie inbouwen

Geplaatst: di 31 mar 2015, 21:08
door beijert
De versterker moet wel zijn eigen voeding hebben, enkel die kleine kastjes zijn onderdeel van de compo set en moeten dus tussen de speakeruitgang van de radio en speakerunits zelf.

De kabels zijn overal wel te vinden, zelfs de kijkshop heeft van die complete sets. Alle waar naar zijn geld uiteraard.

De accu zit achterin?

Re: audio installatie inbouwen

Geplaatst: di 31 mar 2015, 21:14
door fons
De accu ligt bij een kever onder de achterbank

Re: audio installatie inbouwen

Geplaatst: di 31 mar 2015, 21:21
door Jerommel
Dat komt goed uit, van die accu.

Maar je moet een eigen behuizing maken voor die sub, anders blaast ie je ovalen nog uit de plank....