Ik wil namelijk wel muziek horen tijdens het leren van m'n examens, morgen M&O
Hoog laag gescheiden
Moderator: Beheerdersteam
- Jan-Willem
- Contacteer:
Hoog laag gescheiden
Ik heb een versterkertje uit een setje, dat het hoog en laag gescheiden heeft, dus bi wire. Ik heb nu speakers die gewoon enkel zijn bedraad, kan ik die met 2kabels aansluiten? Dus 2 kabels aan de speaker, en dan 1 kabel naar het hoog van de versterker, en de ander naar het laag? Het lijkt me wel kunnen maar ik wil niet nog eens een versterker/speaker weg gooien 
- Jan-Willem
- Contacteer:
- bartsegers
- Jan-Willem
- Contacteer:
- Leeuwarden
Dat klinkt meer als actief dan als bi-wire...Jan-Willem schreef:Owja het is eigenlijk gescheiden, bi-wired gescheiden. Volgens mij scheid de versterker rond de 100 Hz.bartsegers schreef:die versterker van jou. welk signaal stuur deze uit?
ook al een gescheiden signaal?
zoja, werkt het hele verhaal niet.
dan filtert je versterker, en daarna nog eens je filter.
- Jan-Willem
- Contacteer:
- Jan-Willem
- Contacteer:
Ja dat heb ik nu dus ook, alleen ik wou eigenlijk m'n andere speakers full range laten spelen, dus het kan niet zoals ik in m'n vorige post zei?Edo schreef:Dan houdt het op. Je kan dan misschien een sub aansluiten op de 1e uitgang en een paar andere speakers op de 2e uitgang.Jan-Willem schreef:Volgens mij scheid de versterker rond de 100 Hz.
- Jan-Willem
- Contacteer:
Ja ok, vind het wel jammer dat ik m'n speakers dan niet onder de 100Hz kan beluisteren. En het is een Technics setje: SA-EH550Edo schreef:Je versterker gooit alles onder de 100Hz naar uitgeng 1, alles daarboven naar uitgang twee, dus uitgang 1 leuk voor een subje of iets, uitgang 2 alles boven de 100Hz, dus een speaker met filter etc.
- bartsegers
- Jan-Willem
- Contacteer:
- Edo
- Mede-oprichter ZBA
Ehm, volgens mij doet dat setje iets anders. 1 uitgang is voor de sub en de andere voor de rest van de speaker. Uitgang 1 loopt tot 70Hz, uitgang twee is denk ik full-range, dus alles uit. De bijgeleverde speakers zijn 3 weg, 1 14cm "sub", een 12 cm en woofer en een tweeter.
Je hebt best kans dat uit uitgang twee gewoon al het signaal komt, dus ook laag. Dan zou het wel kunnen.
Je hebt best kans dat uit uitgang twee gewoon al het signaal komt, dus ook laag. Dan zou het wel kunnen.
- Leeuwarden
Heeft Jan Willem geen gebruiksaanwijzing van de versterker? Is het gebruik van die uitgangen toevallig ook schakelbaar? Dus dat je kunt kiezen uit normaal en gescheiden uitgangen? Ik vind het een beetje vreemd verhaal.Edo schreef:Je hebt best kans dat uit uitgang twee gewoon al het signaal komt, dus ook laag. Dan zou het wel kunnen.
- Jan-Willem
- Contacteer:
Nee dat heb ik helaas nietsietse schreef:Heeft Jan Willem geen gebruiksaanwijzing van de versterker? Is het gebruik van die uitgangen toevallig ook schakelbaar? Dus dat je kunt kiezen uit normaal en gescheiden uitgangen? Ik vind het een beetje vreemd verhaal.Edo schreef:Je hebt best kans dat uit uitgang twee gewoon al het signaal komt, dus ook laag. Dan zou het wel kunnen.