Pagina 1 van 1

V-Vox SC 100A

Geplaatst: vr 13 mar 2015, 6:27
door Johan 62
Hallo,

Ik heb een paar V-vox speakers gekocht.
Het gaat om de V-Vox SC 100A maar kan verder niets vinden op het net over deze speaker.
Ik weet wel het is een twee-weg systeem 75W en 86db rendement en is een basreflex.
Ik heb de onderkant los geschroeft om te kijken wat voor filter etc.
Maar dit filter zit helemaal ingegoten dus word daar ook niet wijzer van.
Wie kan mij wat meer over deze speaker vertellen? :lagge:

Groet J.V.

Re: V-Vox SC 100A

Geplaatst: vr 13 mar 2015, 8:56
door Hififiel
Hier wat info over het merk.
http://www.qualityhifi.nl/Producenten/V ... audio.html

http://www.cybercomm.nl/~mammoet/

Ik ken ze zelf niet maar zie ze regelmatig op Marktplaats langskomen, weet niet of dit een positief teken is :roll:

Re: V-Vox SC 100A

Geplaatst: vr 13 mar 2015, 9:17
door Johan 62
Hallo,

Bedankt voor de info.
Deze informatie had ik zelf ook al gevonden.
Je ziet ze nu af en toe voorbij komen omdat de speakers ook al wat ouder worden.
Heb vroeger dezelfde soort speakers gebouwd via het blad audio en techniek.
Die bestonden dus ook uit pvc pijpen.
V-vox was een nederlands fabrikaat wat nu niet meer bestaat.
Speakers zien er leuk uit en klinken ook nog goed.
Ik heb ze voor op mijn kamer omdat ik intern ben voor mijn werk.
Thuis heb ik heel wat anders staan n.l. een twee weg transmissionline zelf gebouwd.

Groet J.V.

Re: V-Vox SC 100A

Geplaatst: za 14 mar 2015, 22:56
door Johan 62
Hallo,

Ik weet inmiddels al meer.
De tweeter viel af en toe weg van een speaker.
Heb toen het front verwijdert wat wel verlijmt zit.
De tweeter is van Audax type HD100 D24 en de woofer Audax HIF 13 H 2 CA 12.
Een aansluitdraad van de tweeter zat niet goed af en toe contact.
Opnieuw gesoldeerd en het werkt weer naar behoren.

J.V.

Re: V-Vox SC 100A

Geplaatst: di 18 jan 2022, 18:43
door V-voxontwerper
Hi,wat leuk om te zien dat mijn ontwerpen van 30 jaar geleden nog levend zijn.
Ik ben de oprichter designer van V-vox.
Mijn naam is Ferdinand Verbeek en V-vox staat voor Verbeek geluid.
Ik heb alle filter schema’s nog.
Je kunt me bereiken op [stuur PB]
Groet Ferdinand Verbeek.

Re: V-Vox SC 100A

Geplaatst: di 18 jan 2022, 19:27
door Henkjan
welkom Ferdinand!

Re: V-Vox SC 100A

Geplaatst: ma 18 jul 2022, 16:39
door RJ Langen
Hallo mijn naam is Rhody Langen. En al vanaf 1979 als jongen 18 aan experimenteren met behuizingen.
Nu anno 2022. Met al mijn projektjes aan wegwerken. Want ik ben erg ziek. Ik doe al mijn spullen weg of maak ze af.
Vele uren zitten erin.
Nu ook fan van cilinders veel van audio en techniek gebouwd. De L60 .
Nu heb ik ook een kast van V-vox saurus.
Helaas zitten de speakers er niet meer in. Kast zelf krijg ik wel weer perfect. Maar welke speakers zaten erin en zijn er schema's. Het Filter is ingegoten. Maar zijn er mensen of de ontwerper zelf "Ferdinant" Die me ermee kunnen helpen?

Mvgr Rhody ook focal liefhebber.

Re: V-Vox SC 100A

Geplaatst: ma 18 jul 2022, 19:27
door Henkjan
hoi Rhody, welkom hier

Re: V-Vox SC 100A

Geplaatst: zo 17 mar 2024, 13:31
door V-voxontwerper
Beste V-vox liefhebbers, ik ben Ferdinand en ik heb V-vox eind jaren 80 ontwikkeld en in de markt gezet.
Sinds 2 jaar ben ik weer luidsprekers aan het ontwikkelen onder de naam VoiceVictory.
Deze zullen deze zomer in de markt gezet worden.
Nieuwsgierig:www.voicevictory.eu

Re: V-Vox SC 100A

Geplaatst: zo 17 mar 2024, 18:22
door Johan 62
Bedankt voor uw reactie.
Ben benieuwd naar deze nieuwe speakers.

Groet Johan

Re: V-Vox SC 100A

Geplaatst: zo 17 mar 2024, 19:46
door Shadow
Dat ziet er mooi uit!