Pagina 1 van 1

vlak membraan speakers

Geplaatst: di 16 mei 2006, 9:25
door bartsegers
Wat zijn nu de voordelen van een laagweergeven met een vlak membraan (philips jvc) etc.

ik kwam laatst in een webshop een speaker tegen, die als chassis gekocht kan worden.

Jammer dat er geen specs zijn, maar als de prijs klopt, is dat natuurlijk niet zo'n punt.
Heel toevallig iemand die ervaring heeft?

http://www.pollin.de/shop/detail.php?pg ... OTg5&ts=60

Re: vlak membraan speakers

Geplaatst: di 16 mei 2006, 11:22
door Hififiel
bartsegers schreef:
Wat zijn nu de voordelen van een laagweergeven met een vlak membraan (philips jvc) etc.

ik kwam laatst in een webshop een speaker tegen, die als chassis gekocht kan worden.

Jammer dat er geen specs zijn, maar als de prijs klopt, is dat natuurlijk niet zo'n punt.
Heel toevallig iemand die ervaring heeft?

http://www.pollin.de/shop/detail.php?pg ... OTg5&ts=60
Alleen de geringe inbouwdiepte is een voordeel, accoustisch is er niet veel over te zeggen want er zijn net als altijd goede en slechte platte speakers

Kevin

Geplaatst: di 16 mei 2006, 13:51
door bartsegers
oke.
ik wil ze eens gaan proberen die vlakke speakers.

ik heb "goede" ervaringenmet de philips woofers.
dus wie weet, of dit in gelijke klasse valt.

Geplaatst: di 16 mei 2006, 16:56
door audiomanics
drie euro vijf en negentig??? :shock: Komt daar nog 80 euro verzend en verpakkingskosten over heen ofzo?? Dit is echt het proberen waard!! al is het voor de lol..

Geplaatst: di 16 mei 2006, 16:59
door Jan-Willem
audiomanics schreef:
drie euro vijf en negentig??? :shock: Komt daar nog 80 euro verzend en verpakkingskosten over heen ofzo?? Dit is echt het proberen waard!! al is het voor de lol..
Je hebt er toch niks aan, je hebt geen eens TS parameters. Je kan net zo goed speakers uit een oude speakerkast pakken. :roll: (Dit zegt niet dat ik het niet leuk vind om er mee te experimenteren)

Geplaatst: di 16 mei 2006, 17:12
door audiomanics
precies... ik denk dat een clustertje best een leuke performance kan geven... en op het gehoor tunen dan.. wellicht is er een fabrikant te achterhalen die de gegevens wel kan leveren.. toch weer eens iets nieuws dan... en misschien zijn het wel heeeeele goeie speakertjes in de juiste kast, ze hoeven alleen maar een beetje te bibberen, toch?

Eens een box die niet door allerlei simulatieprogramma's is uitgekouwd, maar het oude oor en handwerk..

Geplaatst: di 16 mei 2006, 23:24
door bartsegers
Leg eens uit, dat oor en handwerk?

Tja ik twijfel al langer om eens een heels tel units te kopen bij die shop.
ze hebben enorm veel spullen (ook die het geld wel waard zijn trouwens)

Vele units hebben wel specs, soms beknopt soms uitgebreid, en vaak emt een eerlijk antwoord op de 1e bouwvraag die bij iedereen te binnen schiet. Antwoord luid vaak: groot gesloten kast :D
Maar mag de pret niet drukken.

Geplaatst: wo 17 mei 2006, 0:19
door Jasper Joppe Geers
Die midrange uit de Nautilus.. Die was toch ook helemaal vlak?

Geplaatst: wo 17 mei 2006, 8:51
door audiomanics
bartsegers schreef:
Leg eens uit, dat oor en handwerk?

Antwoord luid vaak: groot gesloten kast :D
Maar mag de pret niet drukken.
Precies, dat bedoel ik... gewoon op de kijk een kast maken, met het gevoel dus, en ervaring met speakertjes die het zelfde aanvoelen (grootte van het magneetje, ophanging konus, swing, etc.)
Luisteren en de tekortkomingen proberen op te heffen met ruimtevullers, baspoorten bla bla bla. Met het oor en met de hand dus... Geen uitgesimuleerde kasten met allerlei berekende frequentie-curves.. Uiteindelijk bepaal je toch zelf of je iets mooi vind klinken of niet... En ook jij moet altijd wennen aan een weergever. Dat duurt nou eenmaal dik een week.