Verbouwing Thorens TD165
Geplaatst: za 28 feb 2015, 15:44
Ik keek de film "Mechanic" en zag de gave platenspeler waardoor ik er ook een wilde.
Ik wilde graag een aparte platenspeler, niet het klassieke met een houten afwerking, wat ook mooi is, maar past niet bij mij.
Hierop besloot ik een platenspeler te gaan verbouwen, echter had ik geen kennis over platenspelers en eigenlijk nog steeds niet heel erg.
Ik kocht eerst een automatisch platenspeler van pioneer maar deze had zoveel printplaten dat ik dit niet zag zitten.
Degene wie dit wilde kopen, verkocht zelf gereviseerde platenspelers veelal Thorens.
Hierop een ruil gedaan voor een Thorens TD165 waarvan de plint beschadigd was.
Hierna ben ik aan het werk gegaan, zie de foto's voor het resultaat.
Uiteindelijk heb ik de arm van de Thorens vervangen voor een Pro-ject arm, omdat ik deze er beter bij vind passen en omdat de arm van Thorens erg stroef was.
Daarnaast heeft de Thorens TD165 zoals meerdere type's geen voorversterker, hierop heb ik via marktplaats een kleine voorversterker gezocht en kwam uit bij "vivanco" voor een paar euro's en nieuw in de verpakking.
Terwijl ik dit tik, luister ik naar de LP van Jack johnson en ik moet zeggen, ik ben zeer tevreden met het geluid en de "look".
De platenspeler staat bij mij in een kast met glazen deuren, omdat ik geen stofkap gebruik en omdat deze kast aan de muur hangt is de speler niet erg gevoelig voor trillingen op de vloer.
Natuurlijk zal niet iedereen dit mooi vinden maar misschien doen mensen ideeën op als zij dit zien, zoals ik zelf ook forum's ben afgegaan toen ik aan dit project begon.
Ik wilde graag een aparte platenspeler, niet het klassieke met een houten afwerking, wat ook mooi is, maar past niet bij mij.
Hierop besloot ik een platenspeler te gaan verbouwen, echter had ik geen kennis over platenspelers en eigenlijk nog steeds niet heel erg.
Ik kocht eerst een automatisch platenspeler van pioneer maar deze had zoveel printplaten dat ik dit niet zag zitten.
Degene wie dit wilde kopen, verkocht zelf gereviseerde platenspelers veelal Thorens.
Hierop een ruil gedaan voor een Thorens TD165 waarvan de plint beschadigd was.
Hierna ben ik aan het werk gegaan, zie de foto's voor het resultaat.
Uiteindelijk heb ik de arm van de Thorens vervangen voor een Pro-ject arm, omdat ik deze er beter bij vind passen en omdat de arm van Thorens erg stroef was.
Daarnaast heeft de Thorens TD165 zoals meerdere type's geen voorversterker, hierop heb ik via marktplaats een kleine voorversterker gezocht en kwam uit bij "vivanco" voor een paar euro's en nieuw in de verpakking.
Terwijl ik dit tik, luister ik naar de LP van Jack johnson en ik moet zeggen, ik ben zeer tevreden met het geluid en de "look".
De platenspeler staat bij mij in een kast met glazen deuren, omdat ik geen stofkap gebruik en omdat deze kast aan de muur hangt is de speler niet erg gevoelig voor trillingen op de vloer.
Natuurlijk zal niet iedereen dit mooi vinden maar misschien doen mensen ideeën op als zij dit zien, zoals ik zelf ook forum's ben afgegaan toen ik aan dit project begon.