Pagina 1 van 2

Brandstempels

Geplaatst: ma 16 feb 2015, 22:11
door hrscharft
Vanavond voor het eerst een Brandstempel gemaakt.
Even De brander er op en stempelen maar.

Wellicht zijn er mensen die er ook eentje willen ;)

Re: Brandstempels

Geplaatst: ma 16 feb 2015, 22:12
door dre
Gaaf genaakt! 8)

Re: Brandstempels

Geplaatst: ma 16 feb 2015, 22:16
door Dan
Ziet er mooi uit!

Re: Brandstempels

Geplaatst: ma 16 feb 2015, 22:18
door FR_Aad
Leuk idee!

Re: Brandstempels

Geplaatst: ma 16 feb 2015, 22:20
door hrscharft
In de achterkant zit een gaatje met M8 draad waarmee die op een handvat te zetten is.

Re: Brandstempels

Geplaatst: wo 18 feb 2015, 13:52
door MechanicalAnimal
daar heb ik wel oren naar!

mijn vrouw maakt hondenriemen die ze wil voorzien van een klein leren labeltje met een logo en wat tekst in een bepaald lettertype.

Is zo'n brandstempel daar ook geschikt voor Harm?

Afbeelding

als ideetje...maar dan met de tekst "Made by Woofz.nl" ofzo.

ik zal haar dit eens laten zien :D

Re: Brandstempels

Geplaatst: wo 18 feb 2015, 13:53
door MechanicalAnimal
fokking dubbelpost :mrgreen:

Re: Brandstempels

Geplaatst: wo 18 feb 2015, 14:06
door ds23man
Ook wel handig trouwens op luisterdagen als bewijs dat je betaald hebt! :mrgreen:

Re: Brandstempels

Geplaatst: wo 18 feb 2015, 14:07
door dre
Een blijvende herinnering! 8)

Re: Brandstempels

Geplaatst: wo 18 feb 2015, 22:08
door Gijs
Mooi! Hoe maak je zoiets? Wat is het voor materiaal?

Re: Brandstempels

Geplaatst: do 19 feb 2015, 0:26
door audiomanics
Goed bezig!
Ik heb al heel wat hutspotstampers gebruikt als handvat voor brandstempels (in mijn geval waren die van messing of koper.. Dat kon ik nog hardsolderen...
Je kunt er ook een bit aan draaien en dan op een dikke 150W pook zetten... Verkoopt nog beter..

Conculega Kees

Re: Brandstempels

Geplaatst: do 19 feb 2015, 1:59
door hrscharft
deze was zo besteld met M8 draadgatje voor het handvat dat ie al had dus vandaar :)

Re: Brandstempels

Geplaatst: di 13 okt 2015, 23:52
door hrscharft
En weer twee van deze jongens afgeleverd.

Re: Brandstempels

Geplaatst: wo 14 okt 2015, 0:14
door Pjotr
MechanicalAnimal schreef:
daar heb ik wel oren naar!

mijn vrouw maakt hondenriemen die ze wil voorzien van een klein leren labeltje met een logo en wat tekst in een bepaald lettertype.

Is zo'n brandstempel daar ook geschikt voor Harm?

Afbeelding

als ideetje...maar dan met de tekst "Made by Woofz.nl" ofzo.

ik zal haar dit eens laten zien :D
Als het mooi blank leer is gaat dat prima. Een collega zit in het bestuur van de waterscouting in Katwijk. Hij brandt op die manier de clublogo's in de leren dasclips.

Re: Brandstempels

Geplaatst: wo 14 okt 2015, 8:48
door Rody
Pjotr schreef:
MechanicalAnimal schreef:
daar heb ik wel oren naar!

mijn vrouw maakt hondenriemen die ze wil voorzien van een klein leren labeltje met een logo en wat tekst in een bepaald lettertype.

Is zo'n brandstempel daar ook geschikt voor Harm?

Afbeelding

als ideetje...maar dan met de tekst "Made by Woofz.nl" ofzo.

ik zal haar dit eens laten zien :D
Als het mooi blank leer is gaat dat prima. Een collega zit in het bestuur van de waterscouting in Katwijk. Hij brandt op die manier de clublogo's in de leren dasclips.
Je hoeft niet eens te branden. Als het plantaardig gelooid leer is kun je het leer vochtig maken en het logo er gewoon in drukken. Het relief blijft dan gewoon staan. Zie bijvoorbeeld (combinatie van snijden en stempelen):

http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic ... 62&t=17787

Als het chroomgelooid leer is kun je het er in persen.

GR rOdy

Re: Brandstempels

Geplaatst: wo 14 okt 2015, 15:01
door Pjotr
Kan ook maar dan krijg je geen mooie contrasterende zwarte afdruk als gevolg van het branden. Dat branden in leer stinkt trouwens wel behoorlijk. Wel een klusje wat je beter buiten kunt doen :D

Re: Brandstempels

Geplaatst: wo 14 okt 2015, 15:37
door John P
Bij het fablab laseren we niet meer in leer vanwege de enorme stank. Nog erger is wolvilt, als je de geur van brandend haar kent dan snap je een beetje waarover we het hebben. Maar het ergste wat ik meegemaakt heb was dat elastische stof waar korsetten van gemaakt worden, de buren kwamen buiten kijken wat er aan de hand was.

Re: Brandstempels

Geplaatst: wo 14 okt 2015, 16:18
door mtb
hrscharft schreef:
Wellicht zijn er mensen die er ook eentje willen ;)
Wat kost bijv.:
MTBdesign.PNG
MTBdesign.PNG (1.37 KiB) 2042 keer bekeken
Als het niet te duur is, zou ik 'm wel willen hebben, want “gekken en dwazen schrijven hun naam op deuren en glazen”.
Gaarne een PB.

Re: Brandstempels

Geplaatst: wo 14 okt 2015, 23:17
door richard
John P schreef:
Maar het ergste wat ik meegemaakt heb was dat elastische stof waar korsetten van gemaakt worden, de buren kwamen buiten kijken wat er aan de hand was.
Baleinen? Dan zijn de buren zeker lid van Greenpeace.

Re: Brandstempels

Geplaatst: do 15 okt 2015, 0:09
door hannesie
John P schreef:
.................... Maar het ergste wat ik meegemaakt heb was dat elastische stof waar korsetten van gemaakt worden, de buren kwamen buiten kijken wat er aan de hand was.
Je moet ook eerst die dame uit het korset halen.

Re: Brandstempels

Geplaatst: do 15 okt 2015, 10:02
door MechanicalAnimal
ja, dat verbrandde vet stinkt enorm :mrgreen:

Re: Brandstempels

Geplaatst: do 15 okt 2015, 10:24
door John P
Je mag ook niets meer tegenwoordig [-X [-X .

Re: Brandstempels

Geplaatst: wo 21 okt 2015, 20:15
door hrscharft
En weer een klaar :)

Deze keer voor een forumlid.

Re: Brandstempels

Geplaatst: wo 21 okt 2015, 20:27
door ds23man
Daar gaat ie de persoon mee brandmerken die de luidsprekervergelijker in zijn bezit heeft?

Re: Brandstempels

Geplaatst: zo 13 dec 2015, 19:52
door hrscharft
En weer een van de band gerold.

Ditmaal een beste joekel. 10cm int rond.