Pagina 1 van 1

Defecte CD880, help please

Geplaatst: za 31 jan 2015, 23:15
door buisje
Ik heb een gemodificeerde philips CD880 staan echter komt er geen noot muziek uit. Voormalig eigenaar heeft een foutje gemaakt en een losse voedingsdraad ergens tegenaan gehouden per abus, nu speelt ie niet meer. Zit een OP627 IV in extra en een kwak clock 7, met deze spullen zou ie erg mooi moeten kunnen weergeven.

Ben er al een paar dagen mee bezig, en moet zeggen een CD640/660 dserv manual is duidelijker dan die van de 880 zelf (blokschema's en werkings principes meer toegelicht)

Ik heb geen data, dat is het probleem. Wel WS en CLK op 7210 en 7220/ dac, maar vanaf SAA7210 naar 7220 en naar TDA1541A/S1 heb ik alleen geen data. Thats all !!

CD draait, alle commandos werken, Mute signal klopt (bij pause mute etc) alle signalen lijken verder ok. HF chip (TDA nogwat) 7210, 7220 en uprocessor zijn vervangen. HF wordt verwerkt (subcode data naar display) Er zit geen andere logica tussen datalijn en 7210 die verstoord zou kunnen zijn.

Heeft iemand tips? [confused] :think:

Re: Defecte CD880, help please

Geplaatst: zo 01 feb 2015, 1:15
door guido
Wat doet pin11 van de 7210? Als die laag is, zal DAAB laag blijven.

(Ga er even van uit dat je het kill signaal hebt bekeken van de mute transistoren en niet de digitale mute).

Re: Defecte CD880, help please

Geplaatst: zo 01 feb 2015, 9:13
door buisje
Die is hoog. En met pause ingetoetst laag dus goed werkend. staat streepje boven MUTE dus werkt andersom, hoog is niet mute.

Wat als enigste zou kunnen is dat de RAM memory geen data shifts geeft. Want alle dat wordt gelezen (display-commando's) behalve audio data.

Re: Defecte CD880, help please

Geplaatst: zo 01 feb 2015, 11:54
door ray5150
Altijd handig voor de meekijkers, een service manual...
philips_cd880.pdf
(6.45 MiB) 226 keer gedownload

Re: Defecte CD880, help please

Geplaatst: zo 01 feb 2015, 12:41
door buisje
dank je :)

Re: Defecte CD880, help please

Geplaatst: zo 01 feb 2015, 12:51
door Ah!buis
Die manual had ik ook niet.Even op Ray gewacht, wel zo makkelijk :oops: .
Zo te zien komt alle audiodata door de RAM voor een regelmatige datastroom.Zou dus best de oorzaak kunnen zijn.
Is een D-RAM 4bit breed, werd enkel toegepast bij kleine dingen.Meer gangbaar was de 1bit versie in computers.
Hopelijk is deze nog te vinden, 200ns is niet de snelste.Er waren er ook 150, 120 en 100ns, moet ook kunnen.
Anne

Re: Defecte CD880, help please

Geplaatst: zo 01 feb 2015, 13:09
door buisje
Die is nog niet vervangen, een enorm grote motorola XC68HC11A0P chip

Nieuw toegevoegde IV werkt wel (brom met vingers erbij) en dac werkt ook, als ik een meetpen bij data input zet komt er een zachte digitale ruis uit de analoge uitgang.

Re: Defecte CD880, help please

Geplaatst: zo 01 feb 2015, 15:38
door guido
Da's de main processor, die zal wel in orde zijn. Anders werkt er niets. DRAM zit aan 7210, ic 6311. Een logic analyser is nu handig; kijken of er data uitkomt bij een read.

Re: Defecte CD880, help please

Geplaatst: zo 01 feb 2015, 16:47
door buisje
haha lekker dan, dikke jonge er net uit geprutst, niet makkelijk met dubbele solderingen.