Pagina 1 van 1

UCD 180st op een icepower asc200 voeding?

Geplaatst: zo 25 jan 2015, 3:47
door seraph1nia
Hallo allemaal!

de laatste tijd zie ik op dit forum aardig wat hypex projecten voorbij komen, waardoor dit me luiste plek lijkt voor deze vraag.

Een tijdje terug heb ik 2e hands een paar icepower 200asc op een kop getikt. Deze wil ik mijn midrange speaker laten aansturen in een actieve opstelling.
Op deze module zit een voeding inbegrepen en het is mogelijk een tweede versterkermodule van het zelfde wattage hierop aan te sluiten.
Deze voeding kan 47 volt leveren. Nu was het mijn plan om ergens in de toekomst een versterker te bouwen met de ucd180 voor mijn tweeters. Deze kunnen deze 47 volt gebruiken.
Deze module zal voor vrij efficiënte tweeters (96db+) gebruikt gaan worden en zal dus weinig vermogen nodig hebben.

De vraag die ik logischerwijs heb is de volgende:

Kan ik een ucd180 module op de voeding van de asc200 aansluiten zonder tegen problemen of kwaliteitsverlies aan te lopen?

tips voor een versterker voor een efficiënte tweeter zijn ook welkom ;)

Re: UCD 180st op een icepower asc200 voeding?

Geplaatst: zo 25 jan 2015, 8:45
door ds23man
Dat gaat nooit werken, Icepower werkt met een enkelvoudige voedingspanning en de UCD met positieve en negatieve.

Re: UCD 180st op een icepower asc200 voeding?

Geplaatst: zo 25 jan 2015, 12:11
door ray5150
Hypex heeft momenteel een passende trafo in de uitverkoop :
https://www.hypexshop.com/DetailServlet?detailID=6306

Brugcelletje erbij en een paar elko's, lijkt me toch allemaal niet heel erg ingewikkeld.
http://www.eoo-bv.nl/index.php?_a=viewP ... ctId=15653
http://www.eoo-bv.nl/index.php?_a=viewP ... uctId=2764

Re: UCD 180st op een icepower asc200 voeding?

Geplaatst: zo 25 jan 2015, 13:39
door Ah!buis
ray5150 schreef:
Hypex heeft momenteel een passende trafo in de uitverkoop :
https://www.hypexshop.com/DetailServlet?detailID=6306

Brugcelletje erbij en een paar elko's, lijkt me toch allemaal niet heel erg ingewikkeld.
http://www.eoo-bv.nl/index.php?_a=viewP ... ctId=15653
http://www.eoo-bv.nl/index.php?_a=viewP ... uctId=2764
Mooi voorstel maar,
seraph1nia schreef:
Hallo allemaal!

de laatste tijd zie ik op dit forum aardig wat hypex projecten voorbij komen, waardoor dit me luiste plek lijkt voor deze vraag.
is veel te veel werk voor deze luie plek :lol:
Anne

Re: UCD 180st op een icepower asc200 voeding?

Geplaatst: zo 25 jan 2015, 16:57
door ray5150
Ja, een typevout kan rare verhaspelingen geven... :lol:

Re: UCD 180st op een icepower asc200 voeding?

Geplaatst: zo 25 jan 2015, 17:00
door ds23man
Verrek, had ik niet eens gezien anders was ik wel te lui geweest om de icepower datasheet na te lezen.... :rofl:

Re: UCD 180st op een icepower asc200 voeding?

Geplaatst: ma 26 jan 2015, 0:10
door seraph1nia
Dank voor jullie reacties!

ik heb over het hoofd gezien dat de hypex ook een negatieve spanning nodig heeft.
Dan houdt het hele verhaal al op. Ik ga eerst de icepower bouwen dan komt later die ucd180 wel.