Pagina 1 van 2

versterker van t jaar 2014 - nominaties

Geplaatst: zo 18 jan 2015, 20:31
door Henkjan
jaja, het is weer tijd voor de jaarlijkse veren in bibsen ronde... graag jullie nominaties (als het ff kan met uitleg) voor de beste versterker van 2014.

voorwaarden:
eigen project van een forum lid
moet hier op het forum gepresenteerd zijn
moet in 2014 gereed zijn gekomen

de nominatieronde staat open tot 8 februari 2015 22:00

vriendelijk verzoek: voeg een link naar het ontwerp toe.

Re: versterker van t jaar 2014 - nominaties

Geplaatst: zo 18 jan 2015, 20:47
door FR_Aad
Zullen we dat lelijke ding van Barry nomineren?? :mrgreen:

viewtopic.php?f=7&t=15146

Re: versterker van t jaar 2014 - nominaties

Geplaatst: wo 21 jan 2015, 16:57
door Diapason
Daar sluit ik me graag bij aan. =D> =D>

Re: versterker van t jaar 2014 - nominaties

Geplaatst: wo 21 jan 2015, 18:27
door ds23man
Welke andere versterkers zijn er in 2014 gereed gekomen? :think: :think: :think:

Re: versterker van t jaar 2014 - nominaties

Geplaatst: wo 21 jan 2015, 23:34
door ray5150
ds23man schreef:
Welke andere versterkers zijn er in 2014 gereed gekomen? :think: :think: :think:
Foei, hoe kun je de Straalkachel van Sander nu over het hoofd zien ! [-X :mrgreen:
http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... =7&t=20349

Re: versterker van t jaar 2014 - nominaties

Geplaatst: do 22 jan 2015, 1:02
door hannesie
ray5150 schreef:
ds23man schreef:
Welke andere versterkers zijn er in 2014 gereed gekomen? :think: :think: :think:
Foei, hoe kun je de Straalkachel van Sander nu over het hoofd zien ! [-X :mrgreen:
http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... =7&t=20349
Dat ben ik helemaal met je eens, ik heb hem gehoord, maar als tie warm is niet te versmaden. :lol:
Zeker met alle andere elementen, als niet zo een dure luxe opzet, een knap stuk werk. :sure:

Re: versterker van t jaar 2014 - nominaties

Geplaatst: do 22 jan 2015, 16:47
door mtb
Ik probeer het maar weer, want vorig jaar heeft ie het niet gehaald: http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic.php?f=7&t=20212.
Het is niet helemaal mijn ontwerp meer (wel idee), dus nu mag het?
Gewoon de compactste en zeker de goedkoopste (en zeker niet de slechtste!) buizenversterker, met UL en CFB met een UGT van €5!

Re: versterker van t jaar 2014 - nominaties

Geplaatst: do 22 jan 2015, 16:50
door ds23man
"moet in 2014 gereed zijn gekomen"

Is er een werkend exemplaar??????

Re: versterker van t jaar 2014 - nominaties

Geplaatst: do 22 jan 2015, 17:06
door ds23man
ray5150 schreef:
ds23man schreef:
Welke andere versterkers zijn er in 2014 gereed gekomen? :think: :think: :think:
Foei, hoe kun je de Straalkachel van Sander nu over het hoofd zien ! [-X :mrgreen:
http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... =7&t=20349
Is die eigenlijk wel klaar? Laatste bericht van Sander was in 2014 dat er nog KaKu problemen waren.

Re: versterker van t jaar 2014 - nominaties

Geplaatst: do 22 jan 2015, 17:09
door FR_Aad
ds23man schreef:

Is die eigenlijk wel klaar? Laatste bericht van Sander was in 2014 dat er nog KaKu problemen waren.
Ik heb hem dicht en spelend gezien en gehoord. Dus wat mij betreft is hij af.

Re: versterker van t jaar 2014 - nominaties

Geplaatst: do 22 jan 2015, 17:17
door ray5150
Klaar is een relatief en rekbaar begrip. :mrgreen:
Naar ik begreep heeft Sander dat ding meegesleept naar de alternatieve luisterdag bij Hans thuis.
De electronica functioneerd, of het dan op een mdf plank zit of in een poepsjieke kast maakt mij in dat geval niet zoveel uit.

Re: versterker van t jaar 2014 - nominaties

Geplaatst: do 22 jan 2015, 17:33
door CarloPJB
Dan voldoet mijn 6 kanaals UcD ook \:D/

Re: versterker van t jaar 2014 - nominaties

Geplaatst: do 22 jan 2015, 17:37
door ray5150
UCD is zoooooo saai.... (neem het vooral niet persoonlijk op)
Strikt genomen is het geen zelfbouwen, maar zelf-assemblereren. :mrgreen:
Volgens mij heb je niet eens een soldeerbout nodig om er een werkend te krijgen. :(

Re: versterker van t jaar 2014 - nominaties

Geplaatst: do 22 jan 2015, 17:42
door FR_Aad
CarloPJB schreef:
Dan voldoet mijn 6 kanaals UcD ook \:D/
Nomineren kan altijd. :lol:

Re: versterker van t jaar 2014 - nominaties

Geplaatst: do 22 jan 2015, 17:46
door ray5150
FR_Aad schreef:
CarloPJB schreef:
Dan voldoet mijn 6 kanaals UcD ook \:D/
Nomineren kan altijd. :lol:
Ja, dat is ook weer waar...

Re: versterker van t jaar 2014 - nominaties

Geplaatst: do 22 jan 2015, 18:33
door CarloPJB
ray5150 schreef:
UCD is zoooooo saai.... (neem het vooral niet persoonlijk op)
Strikt genomen is het geen zelfbouwen, maar zelf-assemblereren. :mrgreen:
Volgens mij heb je niet eens een soldeerbout nodig om er een werkend te krijgen. :(

Ik zie ook veel liever een mooie zelfgebouwde buizenversterker :wink:


Het enige waar ik de soldeerbout voor heb gebruikt is om de voedingen en de stand- by in de dubbele bodem aan elkaar te solderen . De rest is stekkertjes knijpen.

Re: versterker van t jaar 2014 - nominaties

Geplaatst: do 22 jan 2015, 18:34
door ds23man
ray5150 schreef:
UCD is zoooooo saai.... (neem het vooral niet persoonlijk op)
Strikt genomen is het geen zelfbouwen, maar zelf-assemblereren. :mrgreen:
Volgens mij heb je niet eens een soldeerbout nodig om er een werkend te krijgen. :(

Je moet op zijn minst de ingangskabel nog aan het chassisdeel solderen.......

Re: versterker van t jaar 2014 - nominaties

Geplaatst: do 22 jan 2015, 18:38
door ds23man
Maar al met al is het dit jaar nogal dun gezaaid met kandidaten voor de veren in bipsen rondes...

Re: versterker van t jaar 2014 - nominaties

Geplaatst: do 22 jan 2015, 18:49
door ray5150
ds23man schreef:
ray5150 schreef:
UCD is zoooooo saai.... (neem het vooral niet persoonlijk op)
Strikt genomen is het geen zelfbouwen, maar zelf-assemblereren. :mrgreen:
Volgens mij heb je niet eens een soldeerbout nodig om er een werkend te krijgen. :(

Je moet op zijn minst de ingangskabel nog aan het chassisdeel solderen.......
Dan zal het niet lang meer duren voordat Hypex daar een geprefabt kabeltje voor gaat verkopen. :mrgreen:
Bruno leest ook mee... :rofl:

Re: versterker van t jaar 2014 - nominaties

Geplaatst: do 22 jan 2015, 18:51
door ds23man
Dan steek je hem toch een veer in zijn reet! :lol: :lol:

Re: versterker van t jaar 2014 - nominaties

Geplaatst: do 22 jan 2015, 18:52
door ray5150
ds23man schreef:
Maar al met al is het dit jaar nogal dun gezaaid met kandidaten voor de veren in bipsen rondes...
Ik zal wel eens kijken of ik nog iets in het subforum "versterkers" kan opduikelen...

Re: versterker van t jaar 2014 - nominaties

Geplaatst: do 22 jan 2015, 18:52
door sander1238
ds23man schreef:
ray5150 schreef:
ds23man schreef:
Welke andere versterkers zijn er in 2014 gereed gekomen? :think: :think: :think:
Foei, hoe kun je de Straalkachel van Sander nu over het hoofd zien ! [-X :mrgreen:
http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... =7&t=20349
Is die eigenlijk wel klaar? Laatste bericht van Sander was in 2014 dat er nog KaKu problemen waren.
Hij is helemaal klaar. Kaku problemen zijn opgelost met een kaku van barry.

Ben overigens wel vereerd met de nominatie. Waarvoor dank

Re: versterker van t jaar 2014 - nominaties

Geplaatst: do 22 jan 2015, 18:53
door ds23man
Ah, hierbij hebben we nu twee kandidaten. Schiet op......

Re: versterker van t jaar 2014 - nominaties

Geplaatst: do 22 jan 2015, 21:19
door ray5150
Deze vind ik ook erg leuk :
http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... =7&t=18607

Dit geeft aan wat ik dus eerder bedoelde, zelf vanaf de grond iets opbouwen. zelf layout tekenen, zelf (laten) etsen, zelf solderen en in een eigen gemaakt kast proppen.
(ik kijk net naar het schema, ik denk dat ik het zelf ook maar eens ga uitproberen. het is gewoon stuitend, zo simpel en goedkoop. :lol: )

En dat gaat in feite ook op voor de Pearl II van George :
http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewtopic.php?t=20624

Welliswaar een stuk ingewikkelder en pretentieuzer dan eerder genoemde, maar wel het zelfde principe.

En den muug is dit jaar ook klaargekomen :mrgreen: :
http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... =7&t=17820

Dit is ook best wel vette poep :
http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... =7&t=18584

Het zijn dan wel fabrieks printen, maar om de hele zaak op te bouwen zijn er heel wat uurtjes in gaan zitten...

Re: versterker van t jaar 2014 - nominaties

Geplaatst: do 22 jan 2015, 21:25
door ds23man
Hoe ziet er een klaarkomende mug uit Ray? :think: :think: :think:

Maar al met al bar weinig dit jaar.