Pagina 1 van 2

Technisch SL 1200 Limited

Geplaatst: di 30 dec 2014, 21:16
door CarloPJB
Heb hier een Technics Limited staan ( zwart met goud , bling bling ), nieuw aangekocht , lang geleden eens wat LP's ( zullen er nog geen 10 zijn geweest ) op gedraaid en daarna stond die meer voor de sier . Hebben wat kinderhanden naar gekeken [-o< met wat krassen tot gevolg.

Is er hier iemand bereid om eens een blik te werpen naar naaldafstelling en gewicht.
Weet überhaupt niet of de naald nog goed is . De originele zit er nog op en heb er nog een houder ( als dat zo heet :hide: ) met Stanton 500 element bij ( ook hiervan is de staat voor mij onbekend )

En tot slot , speel nu met UcD / DLCP en daar zal nog iets van een phone pre tussen moeten.

Iemand suggestie :wink:

Re: Technisch SL 1200 Limited

Geplaatst: di 30 dec 2014, 21:28
door Kappa7
Ik wil er best wel naar kijken en afstellen.
Zit alleen wel een stukje bij je vandaan.

Re: Technisch SL 1200 Limited

Geplaatst: di 30 dec 2014, 21:38
door hannesie
Moet soms postbode spelen?

Re: Technisch SL 1200 Limited

Geplaatst: di 30 dec 2014, 21:41
door CarloPJB
Kappa7 schreef:
Ik wil er best wel naar kijken en afstellen.
Zit alleen wel een stukje bij je vandaan.

Dat is een welkom aanbod :goedzo:


Auto vd zaak met tankpas doet wonderen :wink:

Re: Technisch SL 1200 Limited

Geplaatst: di 30 dec 2014, 21:44
door CarloPJB
hannesie schreef:
Moet soms postbode spelen?
Kom je hier wel eens in de buurt dan ? En Ermelo ligt niet tussen ons in hey :wink:

Jij wil gewoon de cornerwoofers horen :lagge:

Re: Technisch SL 1200 Limited

Geplaatst: di 30 dec 2014, 21:51
door hannesie
Jij met je auto en kilometers richting Dordrecht, en ik die George meestal 1 keer in de maand zie bij de bijeenkomst van de AVMN. :lol:

En dan kan je die CD's die ik voor je heb liggen ook gelijk meenemen. :relax:

Re: Technisch SL 1200 Limited

Geplaatst: di 30 dec 2014, 22:06
door CarloPJB
hannesie schreef:
Jij met je auto en kilometers richting Dordrecht, en ik die George meestal 1 keer in de maand zie bij de bijeenkomst van de AVMN. :lol:

En dan kan je die CD's die ik voor je heb liggen ook gelijk meenemen. :relax:

Aaaaahhhhh op die manier :lol:

Verder even via PB afspreken dan ?

Re: Technisch SL 1200 Limited

Geplaatst: di 30 dec 2014, 22:11
door Kappa7
Goed plan.
Hans neemt hem mee naar de AVMN ik neem de tafel daar over en stel hem verder af.
Een week later is de tafel wel klaar en kom je die ophalen kan je de tafel gelijk in mijn set beluisteren als je dat leuk vind tenminste.
Klinkt als een plan.

Re: Technisch SL 1200 Limited

Geplaatst: di 30 dec 2014, 22:18
door hannesie
CarloPJB schreef:
hannesie schreef:
Jij met je auto en kilometers richting Dordrecht, en ik die George meestal 1 keer in de maand zie bij de bijeenkomst van de AVMN. :lol:

En dan kan je die CD's die ik voor je heb liggen ook gelijk meenemen. :relax:

Aaaaahhhhh op die manier :lol:

Verder even via PB afspreken dan ?
= prima. :bakkie:

Re: Technisch SL 1200 Limited

Geplaatst: di 30 dec 2014, 22:49
door CarloPJB
Kappa7 schreef:
Goed plan.
Hans neemt hem mee naar de AVMN ik neem de tafel daar over en stel hem verder af.
Een week later is de tafel wel klaar en kom je die ophalen kan je de tafel gelijk in mijn set beluisteren als je dat leuk vind tenminste.
Klinkt als een plan.

Set van een ander beluisteren is altijd leuk . Doen we. :proost:

Re: Technisch SL 1200 Limited

Geplaatst: wo 31 dec 2014, 7:41
door SARK
Ik weet niet of je nog tijd hebt om een bestelling bij DX af te wachten maar het loont de moeite om deze: http://www.dx.com/s/SKU+29836 te bestellen, erg fijn bij het afstellen van het gewicht :wink:

Re: Technisch SL 1200 Limited

Geplaatst: wo 31 dec 2014, 9:16
door CarloPJB
SARK schreef:
Ik weet niet of je nog tijd hebt om een bestelling bij DX af te wachten maar het loont de moeite om deze: http://www.dx.com/s/SKU+29836 te bestellen, erg fijn bij het afstellen van het gewicht :wink:

Ik heb tijd zat. Zal er een bestellen , bedankt voor de tip .

Re: Technisch SL 1200 Limited

Geplaatst: wo 31 dec 2014, 9:34
door CoenvanDongen
SARK schreef:
Ik weet niet of je nog tijd hebt om een bestelling bij DX af te wachten maar het loont de moeite om deze: http://www.dx.com/s/SKU+29836 te bestellen, erg fijn bij het afstellen van het gewicht :wink:
Die heb ik liggen en woon ook in Dordrecht. Ik kan hem even bij Hans afgeven...

Re: Technisch SL 1200 Limited

Geplaatst: wo 31 dec 2014, 9:59
door CarloPJB
CoenvanDongen schreef:
SARK schreef:
Ik weet niet of je nog tijd hebt om een bestelling bij DX af te wachten maar het loont de moeite om deze: http://www.dx.com/s/SKU+29836 te bestellen, erg fijn bij het afstellen van het gewicht :wink:
Die heb ik liggen en woon ook in Dordrecht. Ik kan hem even bij Hans afgeven...
Wat een heerlijk forum is dit toch :proost:

Re: Technisch SL 1200 Limited

Geplaatst: wo 31 dec 2014, 11:30
door Henkjan
SARK schreef:
Ik weet niet of je nog tijd hebt om een bestelling bij DX af te wachten maar het loont de moeite om deze: http://www.dx.com/s/SKU+29836 te bestellen, erg fijn bij het afstellen van het gewicht :wink:
doe er dan ook van die ijkgewichtjes bij, iirc moet je dat ding eerst daarmee afstellen

Re: Technisch SL 1200 Limited

Geplaatst: wo 31 dec 2014, 14:10
door Kappa7
Zo een setje heb ik natuurlijk ook liggen als carlo de tafel komt ophalen dan laat ik wel zien hoe het allemaal werkt.

Re: Technisch SL 1200 Limited

Geplaatst: wo 31 dec 2014, 14:30
door SARK
Henkjan schreef:
doe er dan ook van die ijkgewichtjes bij, iirc moet je dat ding eerst daarmee afstellen
Doe eens een linkje naar die ijkgewichtjes ajb, dan kan ik ze de volgende keer meebestellen.

Re: Technisch SL 1200 Limited

Geplaatst: wo 31 dec 2014, 15:44
door Barry2001

Re: Technisch SL 1200 Limited

Geplaatst: wo 31 dec 2014, 16:20
door Henkjan
SARK schreef:
Henkjan schreef:
doe er dan ook van die ijkgewichtjes bij, iirc moet je dat ding eerst daarmee afstellen
Doe eens een linkje naar die ijkgewichtjes ajb, dan kan ik ze de volgende keer meebestellen.
http://www.dx.com/p/professional-precis ... gram-20010
http://www.dx.com/p/digital-scale-calib ... rams-15761

Re: Technisch SL 1200 Limited

Geplaatst: wo 31 dec 2014, 16:27
door Barry2001
Henkjan schreef:
SARK schreef:
Henkjan schreef:
doe er dan ook van die ijkgewichtjes bij, iirc moet je dat ding eerst daarmee afstellen
Doe eens een linkje naar die ijkgewichtjes ajb, dan kan ik ze de volgende keer meebestellen.
http://www.dx.com/p/professional-precis ... gram-20010
http://www.dx.com/p/digital-scale-calib ... rams-15761
Heeje, zit ik dat voor de kat z'n viool op te zoeken :rofl:

Re: Technisch SL 1200 Limited

Geplaatst: za 07 feb 2015, 20:15
door Kappa7
CarloPJB schreef:
Kappa7 schreef:
Goed plan.
Hans neemt hem mee naar de AVMN ik neem de tafel daar over en stel hem verder af.
Een week later is de tafel wel klaar en kom je die ophalen kan je de tafel gelijk in mijn set beluisteren als je dat leuk vind tenminste.
Klinkt als een plan.

Set van een ander beluisteren is altijd leuk . Doen we. :proost:
Het transport heeft bij elkaar iets langer geduurd maar vandaag op de dag in Hengelo heb ik toch de tafel van Hans ontvangen.
Ik heb nog niet gekeken of alles nog werkt maar het is een hele nette tafel om te zien.
Ga vanavond nog wel even kijken hoe die is.

Re: Technisch SL 1200 Limited

Geplaatst: za 07 feb 2015, 20:23
door CarloPJB
Ach , linksom of rechtsom , vlot of gedwee , het is het resultaat wat telt. Geen stress :wink:

Leuk om te horen dat de draaitafel in de smaak valt :D

Re: Technisch SL 1200 Limited

Geplaatst: do 12 feb 2015, 0:32
door Kappa7
Het heeft wat langer geduurd maar heb vanavond lekker aan je tafel zitten sleutelen.
Ik heb geen defecten kunnen vast stellen en alles lijkt naar behoren te werken.
Ook je elementen zitten keurig in de headshell en zien er onder de loop nog netjes uit.
Echter ik krijg deze elementjes niet op het juiste afspeel gewicht ingesteld.
Beide Stanton 500 zijn voor DJ gebruik en willen graag een hogere naalddruk zien als wat er met het huidige gewicht mogelijk is.
Had je hier nog een lichter gewicht bij?
ik heb het op de oude manier opgelost en een 20ct muntstuk op de headshell geplakt met wat plakband en dan kom ik er wel en kan ik de het witte element instellen op 4gram wat deze echt nodig heeft om 68 mikron te kunnen afspelen.
Dat is de maximale amplitude die op een gewone plaat nog voorkomt.
Het gele element ook een Santon 500 maar dan de DM-AL doet het al een stuk beter maar ook die heeft extra druk nodig om de 68 mikron te kunnen halen. die moet echt tussen de 2.5 en 3 gram hebben om voldoende te kunnen tracken.
Zonder extra gewicht kan ik niet hoger komen dan 2.05 gram.
Dit is overigens voor de meeste elementen voldoende maar niet met deze DJ elementen.

Gezien de staat van de tafel is het zeker waard om in een beter element te investeren.
Natuurlijk hangt het er ook vanaf wat je met de tafel wil.
Ga je de clubs in en wil je draaien dan zou je de elementen moeten verzwaren of een lichter contra gewicht gebruiken.
Wil je thuismuziek draaien dan is een ander element zeker aan te bevelen.

Groetjes George

Re: Technisch SL 1200 Limited

Geplaatst: do 12 feb 2015, 1:02
door CarloPJB
Kappa7 schreef:
Het heeft wat langer geduurd maar heb vanavond lekker aan je tafel zitten sleutelen.
Ik heb geen defecten kunnen vast stellen en alles lijkt naar behoren te werken.
Ook je elementen zitten keurig in de headshell en zien er onder de loop nog netjes uit.
Echter ik krijg deze elementjes niet op het juiste afspeel gewicht ingesteld.
Beide Stanton 500 zijn voor DJ gebruik en willen graag een hogere naalddruk zien als wat er met het huidige gewicht mogelijk is.
Had je hier nog een lichter gewicht bij?
ik heb het op de oude manier opgelost en een 20ct muntstuk op de headshell geplakt met wat plakband en dan kom ik er wel en kan ik de het witte element instellen op 4gram wat deze echt nodig heeft om 68 mikron te kunnen afspelen.
Dat is de maximale amplitude die op een gewone plaat nog voorkomt.
Het gele element ook een Santon 500 maar dan de DM-AL doet het al een stuk beter maar ook die heeft extra druk nodig om de 68 mikron te kunnen halen. die moet echt tussen de 2.5 en 3 gram hebben om voldoende te kunnen tracken.
Zonder extra gewicht kan ik niet hoger komen dan 2.05 gram.
Dit is overigens voor de meeste elementen voldoende maar niet met deze DJ elementen.

Gezien de staat van de tafel is het zeker waard om in een beter element te investeren.
Natuurlijk hangt het er ook vanaf wat je met de tafel wil.
Ga je de clubs in en wil je draaien dan zou je de elementen moeten verzwaren of een lichter contra gewicht gebruiken.
Wil je thuismuziek draaien dan is een ander element zeker aan te bevelen.

Groetjes George
Goedenacht George,



Fijn om te horen dat de tafel naar behoren werkt . Typisch , en misschien ook wel weer logisch dat er standaard een DJ element in zit. Mijn bedoeling is om de tafel gewoon in home te gebruiken dus , zoals ik uit jouw verhaal begrijp zal ik in een ander element moeten investeren. Welke zou je mij aanraden / adviseren ?
Er zaten geen andere / lichtere gewrichten bij toen ik de tafel aanschafte. What U see is what I got.

Groet, Carlo

Re: Technisch SL 1200 Limited

Geplaatst: do 12 feb 2015, 20:49
door Kappa7
Ik had ook nog even verder zitten zoeken en zag dat de mk2 versie ven deze arm maar tot 2.5 gram ging.
Heb je een wat lichter element dan haal je dat dus niet eens.
Ik zal even moeten zoeken naar wat mooi in deze arm past.
Wat is het budget wat je in gedachten had?
Wel zal ik vast her witte element uit de headshell halen en eens wat testen met een element dat ik hier nog heb liggen.
Dat is een Goldring Eroica H dat zou volgens de berekening goed moeten gaan.
Mogelijk is het wat voor je.


Groetjes George