Pagina 1 van 2
Binnenkort, start van mijn nieuw F.A.S.T. projekt
Geplaatst: wo 03 mei 2006, 23:55
door arjank
Een aantal zullen zich die kleine "Intratuin-plantenbak-creaties" nog wel herinneren van de laatste DIY dag. Deze staan (in geupdate versie) nu mooi bij mijn PC (waar ze perfekt thuis horen).
Goed, het wordt tijd om verder te gaan met dit principe (breedband+laagspeaker) van speakerbouw.
Laatst had ik al een stel leuke tangbandjes laten overkomen, soort van w3-817 maar dan beter, de w3-1364s. Deze hebben een zeer lage k3 en k2 vervorming en gedragen zich ook beter in het middengebied dan de alom bekende w3-817. Dit speakertje ga ik "paren" met de w6-1139SC van Tangband. Een zeer leuk woofertje van ca. 17cm met een xmax van 11,5mm, indrukwekkend ja. In een kastje (bassreflex/passieve radiator) van 11 liter ligt f3 ongeveer bij 39hz, mwhaa, niet slecht.
Volgens mij gaat dit erg leuk worden. Ik hou jullie op de hoogte
Geplaatst: do 04 mei 2006, 17:57
door kupfer_m
Hey,
Ben ook van plan een FAST speaker te bouwen.
Davis 20MP8 + Fostex FE103E.
Iemand suggesties voor de filterfrequentie ???
groeten,
K.
Geplaatst: do 04 mei 2006, 18:04
door Roland
Hoi
De laatse keer dat ik die fostex fe 103e gebruikte kwam ik uit op zon 400 a 500 hz 6db/ okt. Is al een tijdje terug trouwens, ik heb de fe 103 gebruikt met monacors sph 60's in d'appolitto, dat kon erg hard spelen (indoor skate baan van 50 bij 100 meter film mee vertoond +sub). hoe meet die Davis? dat speelt natuurlijk ook mee.
@ Arjan, ik heb ze ook in huis die bamboo tangbanders! Heb je al luister ervaringen? Ik heb nog geen tijd gehad om ze in mijn rode avatar luidsprekers te schroeven.
Groeten Roland
Geplaatst: do 04 mei 2006, 22:14
door arjank
Roland, voor zover ik ze heb kunnen beluisteren klinken ze erg open, fris, en totaal niet vermoeiend in het middengebied (daar kunnen de w3-817 wel een beetje last van hebben, zal wel die hoge k3 vervorming zijn). het hoog klinkt ook erg ok, beter dan die wat oude standaard dome tweetertjes.
Geplaatst: vr 05 mei 2006, 8:36
door kupfer_m
hoe meet die Davis? dat speelt natuurlijk ook mee.
Heb ik geen idee van....zover ben ik nog (lang) niet.
K.
Geplaatst: vr 12 mei 2006, 22:54
door arjank
Cool, heb net mijn W6-1139sc-jes binnen. Die dingen zijn niet normaal. Ze hebben werkelijk een Xmax van 11,5mm, ik dacht eerst zo van "dat wil ik wel eens zien dan". Dit zijn de ultimate mini-woofers voor in mijn F.A.S.T. systeempje. Mijn plantenbakjes gaven al redelijke bas voor de afmetingen, wacht maar tot je deze hoort (eh, voelt) op de volgende DIY. Plaatjes volgen morgen (ook van de kastjes etc.)
Geplaatst: zo 14 mei 2006, 16:53
door Henkjan
zo'n woof heb ik ook nog in de kast liggen, dus dit volg ik met nog meer interesse dan wat ik normaal al zou doen

Geplaatst: zo 14 mei 2006, 22:52
door WMC
Heb je ook een specsheet van die breedbander? De woofer kon ik wel vinden, maar met de andere heb ik wat moeite.
Wat kosten ze trouwens?
Geplaatst: ma 15 mei 2006, 0:32
door bartsegers
Hoe zit het met de verkrijgbaarheid van die woofertjes?
(ik bedoel dan in NL )
Geplaatst: ma 15 mei 2006, 13:00
door Henkjan
www.tangband.nl
of krijg ik dan weer t hele forum over me heen omdat ik commercieel bezig ben????
Geplaatst: ma 15 mei 2006, 13:02
door Wowly
Niet als je het in dergelijk kleine lettertjes doet. Ik wist niet dat je dealer was van Tangband namelijk
Wat mij betreft is commercieel Hardstikke goed, maar met open vizier, zoals bijvoorbeld Hypex.
Wowly
Geplaatst: ma 15 mei 2006, 13:13
door Henkjan
dealer is groot woord hoor, is allemaal erg kleinschalig (voor meer heb ik ook de tijd niet) en een niet te verwaarlozen deel van de omzet komt in m'n eigen bouwsels

Geplaatst: ma 15 mei 2006, 13:27
door Wowly
Henkjan schreef:een niet te verwaarlozen deel van de omzet komt in m'n eigen bouwsels

Maar is goped om te weten, weet ik waar ik het kan halen als het nodig is!!
Wowly
Geplaatst: ma 15 mei 2006, 13:55
door bartsegers
weer 1 voor mijn favouriten lijstje1
Geplaatst: ma 15 mei 2006, 14:19
door Wowly
Hoe spreek je dit uit?
Juoigâ
Wowly
Geplaatst: ma 15 mei 2006, 16:38
door Henkjan
de "u" als oe, de "g" als en duitse g zeg maar, de "â" als korte a. (ik zal eens zoeken naar t fonetische schrift)
het woord komt uit het Samisch, en is het woord voor de traditionele manier van zingen van daar (zie
hier voor hedendaagse versie)
Geplaatst: ma 15 mei 2006, 23:39
door weidok
Henkjan schreef:www.tangband.nl
of krijg ik dan weer t hele forum over me heen omdat ik commercieel bezig ben????
Henkjan : Mooi... mooi... ik vind het goed hoor
Die Caire amps (12V) zijn toch niet toevallig "klasse D"

Geplaatst: di 16 mei 2006, 0:32
door ovni
weidok schreef:
Die Caire amps (12V) zijn toch niet toevallig "klasse D"

En kun je daar ook een marifoon op aansluiten. (hoeveel ampere trekt zo'n ding eigenlijk?)
Geplaatst: di 16 mei 2006, 0:41
door bartsegers
klasse a/b en bij volbelasting een 25 tot 80 ampere.
Zeer mooi spul die ciare's !
Geplaatst: di 16 mei 2006, 1:17
door ovni
bartsegers schreef:klasse a/b en bij volbelasting een 25 tot 80 ampere.
Zeer mooi spul die ciare's !
Da's iets te veel, zelfs voor een deep cycle accu
Geplaatst: di 16 mei 2006, 11:55
door Henkjan
car hifi hè, beetje gel accu heeft daar geen probleem mee hoor...
Geplaatst: di 16 mei 2006, 14:28
door ovni
Henkjan schreef:car hifi hè, beetje gel accu heeft daar geen probleem mee hoor...
In een auto draait altijd een dynamo mee, in een zeilboot niet.
Geplaatst: di 16 mei 2006, 15:59
door Henkjan
ovni schreef:weidok schreef:
Die Caire amps (12V) zijn toch niet toevallig "klasse D"

En kun je daar ook een marifoon op aansluiten. (hoeveel ampere trekt zo'n ding eigenlijk?)
naja, voor de kleine verbruikers is er natuurlijk de omnes audio variant van de T-amp met 4*15W (voor sat sub systeempje)
Geplaatst: di 16 mei 2006, 21:23
door weidok
Henkjan schreef:ovni schreef:weidok schreef:
Die Caire amps (12V) zijn toch niet toevallig "klasse D"

En kun je daar ook een marifoon op aansluiten. (hoeveel ampere trekt zo'n ding eigenlijk?)
naja, voor de kleine verbruikers is er natuurlijk de omnes audio variant van de T-amp met 4*15W (voor sat sub systeempje)
Heb je daar ervaring mee Henkjan.. hoe klinkt die Omnes variant Tamp?
Geplaatst: wo 17 mei 2006, 13:12
door Henkjan
als ik 'm binnen heb zal ik een draadje openen, houden we dit on-topic
