Pagina 1 van 2
Muziek 27 mei
Geplaatst: wo 03 mei 2006, 11:42
door Paul
Wellicht is het leuk om hier de muziek te posten die je 27 mei meeneemt of graag zou horen.
Ik denk zelf al aan het volgende:
- Pink Floyd; .............. (Roger Waters, amused to death?)
- Eels; Beautifull Freak (met een basgitaar erin waarbij mijn huidige speakers het af laten weten
- The Corrs; unplugged
- MTV Unplugged
- Nirvana Unplugged in N.Y.
- G3 live in Tokyo
Ik ben benieuwd!
Geplaatst: wo 03 mei 2006, 14:55
door voodooless
Mischien nog het volgende:
Mike Oldfield - Tubular Bells (eventueel SACD versie)
Dire Straits - neem maar wat...
Prodigy - Fat Of The Land (ik vind best dat er wat ranzig spul tussen mag zitten

)
Nieuwe CD van David Gilmour is ook niet verkeerd.
... en er is vast nog wel meer te bedenken. Neem vooral ook wat klassiek mee, ben ik zelf niet in thuis...
Leukste is om het lekker breedt te houden zodat er voor iedereen wat herkenbaars tussen zit.
Re: Muziek 27 mei
Geplaatst: wo 03 mei 2006, 16:01
door Leeuwarden
Paul schreef:.
- Eels; Beautifull Freak (met een basgitaar erin waarbij mijn huidige speakers het af laten weten)
Sietse ook

Maar het is inderdaad een aardige CD qua muziek en luidsprekertest.
Re: Muziek 27 mei
Geplaatst: wo 03 mei 2006, 16:37
door Henkjan
Paul schreef:- K3 live in Tokyo
Ik ben benieuwd!

ja ik ook

Geplaatst: do 04 mei 2006, 16:39
door fireman
Deze zeker:
Dynamisch, vette bass en ruimtelijkheid.
En voor het mooie:
Bij iemand bekend??
Re: Muziek 27 mei
Geplaatst: do 04 mei 2006, 16:42
door fireman
Paul schreef:
- Eels; Beautifull Freak (met een basgitaar erin waarbij mijn huidige speakers het af laten weten
Bedoel jij dan die contrabassss... ??
Heb ik er ook nog wel een voor je.
Holly Cole met temptation:
Zal ik ook meenemen.
Geplaatst: do 04 mei 2006, 18:31
door Wijx
Slagerij van kampen - Live
Sarah K - Live
Faithless - Forever
Geplaatst: do 04 mei 2006, 21:10
door rho
Ik had al een lijstje gamaakt:
- EMMA : bij het opstellen van de luidsprekers L+R en fase testen
- Mighty Sam McClain : Give it up to love (1,7)
- Diana Krall : Girl in the other room (1,2,3)
- Santana : Abraxas (1,2) (indien er een SACD-speler aanwezig is)
- Metallica : …And justice for all (1,4)
- Beethoven : 3de “Eroica” (?)
- Orff : Carmina Burana (?)
- Neil Young : Greatest hits (1,2,12,13)
- Neil Young : Ragged glory (4,5)
...of iets van die aard.

Geplaatst: vr 05 mei 2006, 1:49
door Wowly
Whoepie!
Ik zie mooie dingen voorbij komen! Denk er wel aan dat je maar één uur naar een set kan luisteren, alvorens je naar de volgende gaat.
Wowly
Geplaatst: vr 05 mei 2006, 15:05
door Paul
Gaat helemaal goedkomen!
jaaaaaaaaaa, K3 lijkt me ook leuk Henkjan

Geplaatst: vr 05 mei 2006, 15:40
door Geenius
"Afblijven!" 
Geplaatst: vr 05 mei 2006, 17:00
door Wowly
Zouden ze allemaal ook een "G"-drie hebben
Doe mij de middenste maar. Ik zal kijken of ik een podiumpje kan regelen, oke?
Wowly
Geplaatst: vr 05 mei 2006, 18:17
door Leeuwarden
Wowly schreef:Zouden ze allemaal ook een "G"-drie hebben
Doe mij de middenste maar. Ik zal kijken of ik een podiumpje kan regelen, oke?
Wowly
Ooooooohhhhhhh.....!

Geplaatst: vr 05 mei 2006, 18:34
door Wowly
hahaha, dan zal het wel aanmeldingen regenen denk ik zo.
Wowly
Geplaatst: vr 05 mei 2006, 18:36
door SARK
Wowly schreef:Doe mij de middenste maar. Ik zal kijken of ik een podiumpje kan regelen, oke?
Wowly
Ben jij zo klein dan

Geplaatst: vr 05 mei 2006, 19:14
door daniel
Wowly schreef:
Doe mij de middenste maar.
Wowly
om bier te laten halen?
Geplaatst: za 06 mei 2006, 2:19
door jeroen_d
fireman schreef:
Bij iemand bekend??
Ja, the Hunter ken ik een beetje. Mooi.
Ik stel nog het volgende voor, tijdsduur staat er achter en in totaal ongeveer 25 minuten klassieke muziek.
Frederic Chopin, Ballade No 1 in g-kl Op.23 Helene Grimaud, Piano (8:19)
Solo Gitaar van Villa-Lobos, prelude No. 4 in E Minor (3:56)
Mi Buenos Aires querido, Argentijnse tango met accordeon, piano en contrabas (3:53)
Requiem, KV 626, Mozart, Tuba mirum (3:09)
Igor Stravinsky, De vuurvogel, Finale (2:54)
Extra, geen klassiek maar erg leuk:
The gates of Dafos, draaide ik tijdens DDIY_2006, met die grote drumvellen (3:55)
Allen zeer mooie opnames en ze laten uitstekend de kwaliteiten van de speakers naar voren komen. Eventueel kan de argentijnse tango worden weggelaten maar dan zou iemand anders een mooie (jazz?) opname met contrabas moeten laten horen. Ik weet niet of die er al bij zitten en die van Diana Krall (the girl in the other room) vind ik niet bijzonder mooi qua contrabas.
Wowly, hoe zou je de tijdindeling willen maken per genre? We zullen moeten schiften en streng voor onszelf zijn als we zes keer hetzelfde willen draaien.
Geplaatst: za 06 mei 2006, 8:47
door Wowly
Ik ga binnenkort de groepen indelen. Dan kunnen jullie onderling naar hartelust muziekfragmenten combineren. Het is tenminste jullie luisterdag (en een beetje de mijne).
De groepen worden ingedeeld naar een goede verdeling van zelfbouwerluisteraars en luisteraars. De luisteraars zullen toch graag van de zelfbouwers willen weten het wat en hoe. Daarom zou het ook erg fijn zijn als de bouwer van de set aanwezig is bij de set als er met deze wordt gebezigd. Het nadeel is dat je dan niet de andere opgestelde set kunt horen, maar dan piep je er halverwege maar ff tussenuit.
De mensen die samen rijden worden sowieso bij elkaar in de groep gepland.
Ik zit zelf nog te broeien op één of twee mooie muziekstukken.
Overigens, jeroen, als jouw set gedraaid wordt heb je eerste keuze. Dus als je persé wil kun je ál je stukken spelen. Het is denk ik wel leuk als anderen ook de kans krijgen wat muziek te draaien. Je zult dus zelf een schifting moeten maken. Misschien dat anderen je er mee kunnen helpen??
Wowly
Geplaatst: za 06 mei 2006, 11:14
door Wijx
in ieder geval minder klassiek

Geplaatst: za 06 mei 2006, 11:47
door jeroen_d
Wat je zou kunnen doen is het eerste half uur met een selectie van muziek die op elke set gedraaid wordt. En dan het tweede half uur eigen keus van de set eigenaar. Kun je naar eigen believen doorluisteren of even rust nemen van het luisteren.
Geplaatst: zo 07 mei 2006, 23:42
door jeroen_d
Geen reaktie? Geen goed voorstel? Of toch wel? In dat geval moeten we wat gaan samenstellen, een lijstje van een half uur muziek.
Geplaatst: zo 07 mei 2006, 23:46
door Edo
Toch wel reactie. Goed idee. Zeker met het oog op muziek die overal gedraaid wordt om goede vergelijkingen te krijgen. Rest voor de bouwer zelf wat "lekker klinkt".
Geplaatst: zo 07 mei 2006, 23:55
door jeroen_d
Laat ik dan een eerste voorstel doen, een stukje solo piano. Lekker kort, maar gaat mooi van hard tot zacht, veel en weinig nootjes en ook een uitdaging voor de CD-speler en versterker.
Serge Rachmaninov: Prelude in gis-kl op. 32 No. 12, Hélène Grimaud (tijdsduur 2'24)
Geplaatst: zo 07 mei 2006, 23:58
door Edo
Wat dacht je van iets met een saxofoon? Is opzich een hard instrument en rekend genadeloos af met je hoog...
Geplaatst: ma 08 mei 2006, 14:01
door Wowly
Wat ik altijd leuk vind is de omgeving te horen. Dit is goed te doen op de (oude) opname van "jazz in the pawnshop" nummertje 1. Daarbij heeft de vibrafoon een hele mooie warme gloed. En het is een leuk nummer

(Limehouse Bleus, 9.40, inkorten dus..:
http://www.amazon.com/gp/product/B00000 ... nce&n=5174)
Ook om de woofers eens wat schoon te blazen, een mooi nummer van Madonna's Ray of light, ook heel lekkere muziek! (skin, to have and not to hold of little star :
http://www.amazon.com/gp/product/B00000 ... nce&n=5174 )
Wowly