Pagina 1 van 1

Impedantie vraagje

Geplaatst: vr 05 dec 2014, 15:24
door Robbert297
Hallo,

Hoe zat dat nog maar? Moet de uitgangsimpedantie groter of kleiner zijn dan de impedantie van de speaker?

Bij voorbaat dank!

Re: Impedantie vraagje

Geplaatst: vr 05 dec 2014, 15:31
door markbakk
De eigen uitgangsimpedantie van normale versterkers in normale systemen behoort minstens tien maal zo laag te zijn als die van de aangesloten luidspreker (om spanningssturing goed te laten werken). Wellicht bedoel je of er ook luidsprekers mogen worden aangesloten met een lagere impedantie dan die welke is aangeduid voor aan te sluiten luidsprekers (op de versterker of in de handleiding). Dat moet je niet doen, in elk geval niet als je niet weet wat je doet.

Re: Impedantie vraagje

Geplaatst: za 06 dec 2014, 18:13
door Robbert297
Ah kijk!
Dan is het mij zo duidelijk!
Thank you! :D