Pagina 1 van 1
Kantelpunt
Geplaatst: di 02 dec 2014, 19:44
door Robbert297
Hallo!
Misschien een erg domme vraag, maar wat is de definitie van 'kantelpunt' eigenlijk? Het is voor m'n profielwerkstuk maar ik kan er nergens iets over vinden.
Bij voorbaat dank!

Re: Kantelpunt
Geplaatst: di 02 dec 2014, 21:55
door rikpost
Kantelpunt
Ruim begrip ......bedoel je mbt filters

Re: Kantelpunt
Geplaatst: di 02 dec 2014, 23:26
door Vuurkat
Bij een hoogdoorlaat- of laagdoorlaatfilter is het de frequentie waarop de amplitude met 3dB is afgenomen (dus tot 0,71) t.o.v. de amplitude in de doorlaatband.
Bij een scheidingsfilter is het de frequentie waarop bijv. de tweeter het van de middentoner overneemt. Dan ligt het punt op -6dB, als beide perfect in fase zijn. Het is het punt waarop beide even hard spelen.
Re: Kantelpunt
Geplaatst: di 02 dec 2014, 23:27
door CornelisJ
Re: Kantelpunt
Geplaatst: do 04 dec 2014, 20:03
door Robbert297
Dank u zeer! Het mis mij duidelijk.
