Pagina 1 van 1

welk ontwerp...

Geplaatst: di 04 nov 2014, 23:13
door Paul
Na een tijdje weinig met muziek gedaan te hebben, heb ik nu een kamer (5 bij 3 meter) over waar ik een bescheiden thuisbioscoop kan plaatsen.

De versterker is een Denon X4000 icm een Behringer Inuke 3000 die (met 1 kanaal) een Eminem lab12 in 100 liter gepoorte behuizing aanstuurt, miniDSP ertussen voor iig een subsonic filter en daarmee is het wel compleet.

Ik wil vooralsnog een 4.1 systeem plaatsen en dus 4 zuiltjes bouwen. Het budget is niet onbeperkt, daarnaast ik denk eerlijk gezegd dat het ook niet nodig meer geld aan speakerunits te besteden, true??

Ik heb onderstaande 2 ontwerpen geselecteerd, kostprijs drivers is een dikke 100,- p.s. en de filters niet heel extreem. Vraag is welke te kiezen, of wellicht een hele andere optie?

http://www.troelsgravesen.dk/SEAS_CA18RLY-COMPACT.htm

http://www.troelsgravesen.dk/DiscoveryW18.htm

bvd voor het meedenken!!

ps. bestaand ontwerp; omdat ik niet verwacht (een ook de ambitie niet heb) zo snel te leren dat ik binnen afzienbare tijd een ontwerper met veel ervaring ook maar benader O:)

Re: welk ontwerp...

Geplaatst: wo 05 nov 2014, 11:42
door CoenvanDongen
Ik denk dat je aan troels ontwerpen geen buil kan vallen, maar misschien is het toch een idee om eens hier te kijken.
http://www.speakerland.nl/luidsprekermo ... ekers.html
of
http://shop.speakerenco.nl/compacte-luidsprekers
En dan vooral omdat je ze eerst kan luisteren.
Al is het alleen al voor oriëntatie voor wat voor soort drivers je mooi vind klinken.

Re: welk ontwerp...

Geplaatst: wo 05 nov 2014, 23:31
door Shadow
Als je 4 zuiltjes wilt bouwen zou ik eens naar de LVBS kijken, onklopbaar in bang for the buck :rock:

LVBS

Re: welk ontwerp...

Geplaatst: wo 05 nov 2014, 23:49
door Henkjan
Paul schreef:
.... en dus 4 zuiltjes bouwen...
waarom kom je dan met 2 boekenkast model ontwerpen?

Re: welk ontwerp...

Geplaatst: do 06 nov 2014, 15:10
door wouter
CoenvanDongen schreef:
Ik denk dat je aan troels ontwerpen geen buil kan vallen, maar misschien is het toch een idee om eens hier te kijken.
http://www.speakerland.nl/luidsprekermo ... ekers.html
of
http://shop.speakerenco.nl/compacte-luidsprekers
En dan vooral omdat je ze eerst kan luisteren.
Al is het alleen al voor oriëntatie voor wat voor soort drivers je mooi vind klinken.

In de Rapid MK V zit toch dezelfde woofer als in de LVBS?
Dat is wel knap, die kan in 8 liter BR...

Afmetingen: 35,5 x 21,2 x 23,5 cm (HxBxD cm)
Frekwentie: 40-20.000 Hz
Rendement: 87 dB/W/1m
Impedantie: 8 Ohm
Volume: 8 Liter

En dan vanaf 40 Hz... :-s

In de StartAIR kit zit dezelfde bezetting qua luidsprekers, ook een heel goed bang for the buck ontwerp waarvan de basreflex variant een zuilvorm heeft. Waarschijnlijk kan dat met deze Rapid ook, al zit je dan heel dicht bij de LBVS qua prijs en die heeft een goede reputatie en mooie(re :hide: ) tweeter.

Re: welk ontwerp...

Geplaatst: do 06 nov 2014, 23:29
door Paul
Shadow schreef:
Als je 4 zuiltjes wilt bouwen zou ik eens naar de LVBS kijken, onklopbaar in bang for the buck :rock:

LVBS

Ga ik eens naar kijken!

Re: welk ontwerp...

Geplaatst: do 06 nov 2014, 23:30
door Paul
Henkjan schreef:
Paul schreef:
.... en dus 4 zuiltjes bouwen...
waarom kom je dan met 2 boekenkast model ontwerpen?
Er staat ook een bouwsuggestie voor een zuiltje genoemd bij beiden.

Re: welk ontwerp...

Geplaatst: do 06 nov 2014, 23:41
door Paul
wouter schreef:
'T hoeft niet goedkoper dan aangegeven budget te worden, ik heb een tijdje naar deze speakers http://shop.speakerenco.nl/premium-11-xt-1 geluisterd, en dat niveau verwacht ik ook van wat ik bovenin de post voorstelde.

Re: welk ontwerp...

Geplaatst: vr 07 nov 2014, 7:11
door MH
O yeah! premium 11 rules ;-)
Ik heb die ook gehad, en toen gebouwd als vloerstaander met ingebouwde aktieve sub. :rock:

Re: welk ontwerp...

Geplaatst: za 13 dec 2014, 11:27
door Paul
Rare (?) switch gemaakt, correct had de Boston M25 in de aanbieding, leek me een makkelijke oplossing :)

Het diy deel zal gaan zitten in de ruimte zelf netjes aanpassen.

Re: welk ontwerp...

Geplaatst: za 13 dec 2014, 11:27
door Paul
Rare (?) switch gemaakt, correct had de Boston M25 in de aanbieding, leek me een makkelijke oplossing :)

Het diy deel zal gaan zitten in de ruimte zelf netjes aanpassen.