Pagina 1 van 1
monacor sph-68x in het plafond
Geplaatst: do 23 okt 2014, 12:19
door 595ss
Tijdens de verbouwing van de keuken gaf vrouwlief aan graag ook wat muziek in de keuken te willen hebben.
Nou heb ik nog 4 stuks monacor sph-68x liggen waar ik al langer iets mee van plan was, dus deze wil ik graag gaan gebruiken.
Het idee is om een stuk plafond te gaan verlagen (ca 100mm) en deze daar in/onder te gaan monteren.
In/onder omdat ik mij afvraag of het niet beter is om eerst kasten voor deze speakers te gaan maken, of om ze zo in het plafond te schroeven.
Iemand hier al ervaring mee, tips?
Rob
Re: monacor sph-68x in het plafond
Geplaatst: do 23 okt 2014, 15:44
door bas focal m180
Geen ervaring.
Echt laag komt toch niet eruit en hard hoeft het niet dus erin schroeven.
Tenzij je houten vloer hebt dan kan het geluid op de boven verdieping ook meer hoorbaar zijn dan lijkt me een kast beter om het geluid alleen in de keuken te krijgen.
Re: monacor sph-68x in het plafond
Geplaatst: do 23 okt 2014, 16:54
door bartsegers
Allerbeste: baseflex kastje (niet uitvoerbaar denk ik)
Verschil tussen gesloten 10 liter, en 100 liter is nihil.
Wellicht iets met een serie condensator ? (ff in boxsim gooien bijvoorbeeld)
Re: monacor sph-68x in het plafond
Geplaatst: vr 24 okt 2014, 13:09
door 595ss
Basreflexboxjes zou in principe kunnen, ik heb in principe genoeg ruimte (keuken is 6 x 5 meter), later een kastje erin zetten wordt lastig.
Ik ga gewoon 4 12 liter kastje proberen en houd jullie tzt weer op de hoogte over de vorderingen.
Ik start met gesloten behuizingen waar ik altijd later nog een baspoortje in kan boren
Alvast bedankt voor het meedenken,
Rob
Re: monacor sph-68x in het plafond
Geplaatst: ma 27 okt 2014, 22:05
door bartsegers
Als je speaker en poort dicht bij elkaar zet kun je wellicht met 1 grote cover/rooster alles vermommen.
Hoe het uitpakt, basreflex in een plafond, weet ik ook niet. (nog nooit gezien eigenlijk...)
Alhoewel het wel bestaat...
http://img.tradeindia.com/fp/0/243/122.jpg
Re: monacor sph-68x in het plafond
Geplaatst: za 31 jan 2015, 13:10
door 595ss
Zo, keuken is klaar en de monacors zijn gemonteerd. Uiteindelijk zijn het 4 kastjes geworden van 12 liter met elk twee br6.8 pijpjes en gevuld met sonofill. Het geheel wordt aangestuurd door een Sony Sacd speler die ik ooit heb overgenomen van een forumlid en een 6em7 se versterker.
Geluid vind ik eigenlijk verbazend acceptabel, verwacht geen donderende bassen, maar toch voldoende aanwezig. Het hoog is ook prima aanwezig en ik merk zelfs iets van een stereobeeld.
Al met al een geslaagd projectje!
Har de så bra, rob
Re: monacor sph-68x in het plafond
Geplaatst: zo 01 feb 2015, 23:43
door Ivo
Grattis!
Re: monacor sph-68x in het plafond
Geplaatst: ma 02 feb 2015, 0:41
door FR_Aad
Wat een lief versterkertje

Re: monacor sph-68x in het plafond
Geplaatst: ma 02 feb 2015, 10:48
door 595ss
Ongeveer 2 x 1.5 overweldigende watts
