Pagina 1 van 2

Bosch Wireless Charging handig?

Geplaatst: vr 17 okt 2014, 7:29
door SARK
In eerste instantie dacht ik "Goh, da's best handig" maar toen ik de reclame voor een tweede keer hoorde (ik heb altijd even wat tijd nodig :oops: ) dacht ik dat het eigenlijk helemaal niet zo praktisch is.

A) Als je de batterij moet opladen dan kun je het gereedschap wat er aan vast zit niet gebruiken (en dat is nu juist zo handig bij een verwisselbare batterij)
B) Als na verloop van tijd de batterij niet helemaal jofel meer is dan moet er erg veel moeite worden gedaan om er een nieuwe batterij in te zetten (voor zover dit al zonder hak- en breekwerk mogelijk is) of je moet gewoon een nieuw apparaat kopen, dat is dan weer handig voor Bosch :twisted:

Re: Bosch Wireless Charging handig?

Geplaatst: vr 17 okt 2014, 8:02
door beijert
De accu is gewoon verwisselbaar.

Ik zie het nut er niet van in, aan het eind van de klus lukt het me ook nog wel om even de accu eraf te schuiven. Óf je moet de oplader bij de hand hebben, dan laad je hem ondertussen op.

Maar dan pak ik mijn bedraadde boormachine wel, die schroeft ook.

Re: Bosch Wireless Charging handig?

Geplaatst: vr 17 okt 2014, 8:06
door Barry2001
Ehh, die accu kan er gewoon af hoor. Dus de voor- en nadelen van een 'gewone' Bosch heeft deze ook. Verder zie ik er het voordeel ook niet van: de bedoeling is blijkbaar dat je in je lunchpauze het ding laadt. Dan heb je meer aan een set met 2 accu's denk ik.

Dan een groot bezwaar tegen deze manier van laden: energieverbruik. Dit is inductief en dat werkt prima, maar het rendement is laag. En we waren juist goed op weg doordat veel tlf laders tegenwoordig universeel zijn door usb laden, en er is dacht ik ook een wet voor is of komt er? Weet ik even niet zeker. Tlf draadloos laden is er al en komt nog veel meer de komende tijd, slechte ontwikkeling.

Re: Bosch Wireless Charging handig?

Geplaatst: vr 17 okt 2014, 8:33
door meiborg
Ik zie vooral het nadeel van langere laadtijden wat draadloos opladen voor mij vooral een groot marketing geneuzel maakt.

Mvg Reinder

Re: Bosch Wireless Charging handig?

Geplaatst: vr 17 okt 2014, 8:47
door ds23man
Weer een typisch geval van dat de marketingafdeling bepaald wat de ontwikkelafdeling doet........

Re: Bosch Wireless Charging handig?

Geplaatst: vr 17 okt 2014, 10:49
door Henkjan
ik zie t voordeel ook zo 123 niet, zo veel werk is het toch niet om een accu in de lader te stoppen :think:

Re: Bosch Wireless Charging handig?

Geplaatst: vr 17 okt 2014, 11:16
door SARK
beijert schreef:
De accu is gewoon verwisselbaar.
Barry2001 schreef:
Ehh, die accu kan er gewoon af hoor.
Sorry, daar heb ik even knetterhard overheen gelezen :oops:

Re: Bosch Wireless Charging handig?

Geplaatst: vr 17 okt 2014, 11:23
door ray5150
Henkjan schreef:
ik zie t voordeel ook zo 123 niet, zo veel werk is het toch niet om een accu in de lader te stoppen :think:
+1...

Re: Bosch Wireless Charging handig?

Geplaatst: vr 17 okt 2014, 11:59
door Pjotr
Voor dit soort toepassingen: Pure marketing EN verspilling van grondstoffen.

In natte ruimten, zoals bij elektrische tandenborstels, nuttig maar hier alleen een gimmick. Draadloos laden zou handig zijn bij elektrische voertuigen maar dat ligt nog wel heel erg ver weg.

Re: Bosch Wireless Charging handig?

Geplaatst: vr 17 okt 2014, 12:13
door SARK
Henkjan schreef:
zo veel werk is het toch niet om een accu in de lader te stoppen :think:
En het geeft ook wel een beetje een lekker gevoel om er een verse accu in te klikken (en dan met name die erg onnodige, maar o zo fijne laatste klap op de onderkant om de "klik" net even dat beetje extra te geven ... Let's rock :twisted: ).

Re: Bosch Wireless Charging handig?

Geplaatst: vr 17 okt 2014, 12:27
door Pjotr
SARK schreef:
En het geeft ook wel een beetje een lekker gevoel om er een verse accu in te klikken (en dan met name die erg onnodige, maar o zo fijne laatste klap op de onderkant om de "klik" net even dat beetje extra te geven ... Let's rock :twisted: ).
Jah waar moet dat heen, waar blijft de romantiek van het accuschroeven? :mrgreen:

Re: Bosch Wireless Charging handig?

Geplaatst: vr 17 okt 2014, 12:37
door AatV
SARK schreef:
Henkjan schreef:
zo veel werk is het toch niet om een accu in de lader te stoppen :think:
En het geeft ook wel een beetje een lekker gevoel om er een verse accu in te klikken (en dan met name die erg onnodige, maar o zo fijne laatste klap op de onderkant om de "klik" net even dat beetje extra te geven ... Let's rock :twisted: ).
Het moet inderdaad geen elektrische tandenborstel worden! :-&

groet.
Aat

Re: Bosch Wireless Charging handig?

Geplaatst: vr 17 okt 2014, 18:13
door ds23man
Accuschroeven? er was eens een tijd dat alles echt op het handje moest en spijkers nog erg populair....

Oh ja, toen bestonden er ook nog pomp en slagschroevedraaiers :lol: :lol: :lol:

Re: Bosch Wireless Charging handig?

Geplaatst: vr 17 okt 2014, 19:36
door SARK
Ja vroegah moest alles met de hand ... ik heb ook nog wel met dit soort spul geklungeld:
Handboor-1.jpg
Handboor-1.jpg (4.74 KiB) 874 keer bekeken
Handboor-2.jpg
Handboor-2.jpg (3.83 KiB) 874 keer bekeken
Maar da's al weer een tijdje geleden en we rijden ook niet meer met paard en wagen =;

Re: Bosch Wireless Charging handig?

Geplaatst: vr 17 okt 2014, 20:35
door ds23man
Daarom snap ik ook niet waarom mensen de LP nog de hemel in prijzen! :rofl: :rofl: :rofl:

Re: Bosch Wireless Charging handig?

Geplaatst: vr 17 okt 2014, 20:45
door pappaleo
ds23man schreef:
Daarom snap ik ook niet waarom mensen de LP nog de hemel in prijzen! :rofl: :rofl: :rofl:
Naar de hemel gaat alleen wat dood is, toch?

Re: Bosch Wireless Charging handig?

Geplaatst: za 18 okt 2014, 8:54
door SARK
ds23man schreef:
Daarom snap ik ook niet waarom mensen de LP nog de hemel in prijzen! :rofl: :rofl: :rofl:
[-(

Re: Bosch Wireless Charging handig?

Geplaatst: za 18 okt 2014, 9:12
door Dan
Vinyl is zoiets als Sinterklaas. Niemand gelooft er nog echt in maar de verwachtingen blijven hooggespannen :mrgreen:

Re: Bosch Wireless Charging handig?

Geplaatst: za 18 okt 2014, 10:45
door TubeHead
Dan schreef:
Vinyl is zoiets als Sinterklaas. Niemand gelooft er nog echt in maar de verwachtingen blijven hooggespannen :mrgreen:
:rofl:


Vind deze Bosch accu boormachine iets meer voor TV TelSell eigenlijk.

Re: Bosch Wireless Charging handig?

Geplaatst: za 18 okt 2014, 11:26
door ray5150
ds23man schreef:
Daarom snap ik ook niet waarom mensen de LP nog de hemel in prijzen! :rofl: :rofl: :rofl:
Zegt de man die een stuk of 4 tapedecks koestert. :lol: :mrgreen:

Re: Bosch Wireless Charging handig?

Geplaatst: za 18 okt 2014, 12:32
door Pjotr
Afbeelding


Nog even en de man op het plaatje is Zwarte Piet die Gerhards tapedecks komt repareren :rofl:

Overigens is dat plaatje zo gesjopt dat die Bosch wel 60cm groot lijkt. Toch niet handig werken met zo'n apparaat...

Re: Bosch Wireless Charging handig?

Geplaatst: za 18 okt 2014, 14:57
door SARK
ds23man schreef:
Daarom snap ik ook niet waarom mensen de LP nog de hemel in prijzen! :rofl: :rofl: :rofl:
pappaleo schreef:
Naar de hemel gaat alleen wat dood is, toch?
Dan schreef:
Vinyl is zoiets als Sinterklaas. Niemand gelooft er nog echt in maar de verwachtingen blijven hooggespannen :mrgreen:
TubeHead schreef:
:rofl:

Re: Bosch Wireless Charging handig?

Geplaatst: za 18 okt 2014, 19:11
door ray5150
pappaleo schreef:
ds23man schreef:
Daarom snap ik ook niet waarom mensen de LP nog de hemel in prijzen! :rofl: :rofl: :rofl:
Naar de hemel gaat alleen wat dood is, toch?
Strikt genomen klopt dit wel. Vinyl is hartstikke dood.
De grondstof waar platen van worden geperst is een aardolie destilaat.
En aardolie is afkomstig van allemaal dooie beestje die zijn samen geperst door de natuur.
En die mooie kartonnen hoezen zijn gemaakt van dooie bomen. :lol:

Dus al die platen liefhebbers zitten feitelijk met een stoffelijk overschot opgescheept... :rofl: :rofl:

Maar, evengoed kun je hetzelfde zeggen van CD's, die zijn gemaakt van Polycarbonaat... :mrgreen:

Re: Bosch Wireless Charging handig?

Geplaatst: zo 19 okt 2014, 0:53
door b_force
Ik had het er toevallig over met mijn collega.

Maar serieus, ik zie het nut niet.
Blauwe Bosch = Professioneel.

Een boormachine waarbij je accu niet kunt vervangen is dan kansloos, aangezien je gelijk door wilt gaan met hetgeen waarmee je bezig bent.
(en je gaat niet vijf aparte boormachines aanschaffen)
Een boormachine waarvan de "wireless" accu demontabel is schiet vervolgens volledig zijn doel voorbij.

Kansloze marketing dus.... #-o ](*,) ](*,) ](*,) ](*,)

Enige kleine voordeel dat ik zou kunnen bedenken is wanneer je in een corrosie gevoelige omgeving werkt (dus met veel vocht).
Maar ik denk dat je dan sowieso wel speciale apparatuur neemt, en niet een blauwe Bosch van dit kaliber.

Re: Bosch Wireless Charging handig?

Geplaatst: zo 19 okt 2014, 2:14
door TubeHead
Kan zo geen carossorie gevoelige omgeving noemen. Als je in dat soort omgeving bevind zit je toch aardig in een soort van "EX" explosie klasse. :mrgreen: