Pagina 1 van 7
Nieuwe speakers (long term project)
Geplaatst: do 28 aug 2014, 19:49
door Zweitse
Nu mijn Scanspeak Reference Plus speakers het veld hebben geruimd moet er natuurlijk wel een nieuw stel speaker komen. Omdat ik nogal gecharmeerd ben van de modellen van Avalon zoek ik het voor de vorm van de kast een beetje in die richting. Voor de units zit ik te denken aan een combinatie van Mundorf en Seas.
Hoog: AMT 25CM1.1R
Midden: Seas W15LY001
Laag: Seas W22NY001
Het gebruik van de AMT staat vast omdat deze al op de plank ligt.
Voor het filter zal ik zeker de hulp van forumleden kunnen gebruiken, maar dat zal wel goed komen.
Suggesties zijn natuurlijk ook altijd welkom.

Re: Nieuwe speakers (long term project)
Geplaatst: do 28 aug 2014, 20:12
door CarloPJB
Zweitse schreef:Nu mijn Scanspeak Reference Plus speakers het veld hebben geruimd moet er natuurlijk wel een nieuw stel speaker komen. Omdat ik nogal gecharmeerd ben van de modellen van Avalon zoek ik het voor de vorm van de kast een beetje in die richting. Voor de units zit ik te denken aan een combinatie van Mundorf en Seas.
Hoog: AMT 25CM1.1R
Midden: Seas W15LY001
Laag: Seas W22NY001
Het gebruik van de AMT staat vast omdat deze al op de plank ligt.
Voor het filter zal ik zeker de hulp van forumleden kunnen gebruiken, maar dat zal wel goed komen.
Suggesties zijn natuurlijk ook altijd welkom.

Altijd leuk om te volgen .
Je zal vast al gezien hebben dat de W22NY001 te koop aangeboden worden en als je toch een 3 weg maakt is er nog een mooiere Seas unit om als mid te gebruiken

Re: Nieuwe speakers (long term project)
Geplaatst: do 28 aug 2014, 20:20
door Zweitse
CarloPJB schreef:Zweitse schreef:Nu mijn Scanspeak Reference Plus speakers het veld hebben geruimd moet er natuurlijk wel een nieuw stel speaker komen. Omdat ik nogal gecharmeerd ben van de modellen van Avalon zoek ik het voor de vorm van de kast een beetje in die richting. Voor de units zit ik te denken aan een combinatie van Mundorf en Seas.
Hoog: AMT 25CM1.1R
Midden: Seas W15LY001
Laag: Seas W22NY001
Het gebruik van de AMT staat vast omdat deze al op de plank ligt.
Voor het filter zal ik zeker de hulp van forumleden kunnen gebruiken, maar dat zal wel goed komen.
Suggesties zijn natuurlijk ook altijd welkom.

Altijd leuk om te volgen .
Je zal vast al gezien hebben dat de W22NY001 te koop aangeboden worden en als je toch een 3 weg maakt is er nog een mooiere Seas unit om als mid te gebruiken

Ik heb ze gezien, zowel de W22NY001 als ook de mid's van jou. Maar zoals ik al aangeef is alleen het gebruik van de AMT zeker, de rest is nog een beetje zoeken.
Re: Nieuwe speakers (long term project)
Geplaatst: do 28 aug 2014, 21:09
door ds23man
Re: Nieuwe speakers (long term project)
Geplaatst: do 28 aug 2014, 21:13
door Zweitse
Zal wel een jaartje of drie worden.
Re: Nieuwe speakers (long term project)
Geplaatst: do 28 aug 2014, 21:16
door ds23man
Ah, luisterdag 2017 in Beetsterzwaag!

Re: Nieuwe speakers (long term project)
Geplaatst: do 28 aug 2014, 21:19
door Zweitse
Nee, dan duurt het nog twee jaar voor de DLCP en de versterkers.
Re: Nieuwe speakers (long term project)
Geplaatst: do 28 aug 2014, 21:22
door ds23man
Toch 5 jaar!

Re: Nieuwe speakers (long term project)
Geplaatst: do 28 aug 2014, 22:10
door Zweitse
Het zit allemaal nog een beetje in de idee fase. Eén ding is zeker, het gaat iets worden met een Mundorf AMT

Re: Nieuwe speakers (long term project)
Geplaatst: do 28 aug 2014, 22:33
door ray5150
En het gaat eruit zien als een Avalon, dus een rechtopstaande doodskist met een stropdas...

Re: Nieuwe speakers (long term project)
Geplaatst: vr 29 aug 2014, 7:56
door Zweitse
ray5150 schreef:En het gaat eruit zien als een Avalon, dus een rechtopstaande doodskist met een stropdas...

Ja, multifunctioneel dus

Re: Nieuwe speakers (long term project)
Geplaatst: vr 29 aug 2014, 8:16
door ds23man
Zorg je wel dat ie stabiel staat? Ze gaan aardgas winnen onder Assen!

Re: Nieuwe speakers (long term project)
Geplaatst: vr 29 aug 2014, 8:37
door Zweitse
ds23man schreef:Zorg je wel dat ie stabiel staat? Ze gaan aardgas winnen onder Assen!

Misschien dan maar snel gaan bouwen. Als de NAM merkt dat er veel seismische activiteiten zijn in Assen zien ze er misschien wel van af.

Re: Nieuwe speakers (long term project)
Geplaatst: di 02 sep 2014, 13:58
door CoenvanDongen
Een beginnetje?
http://www.marktplaats.nl/841816448
edit-
Was al bekend
CarloPJB schreef:
Je zal vast al gezien hebben dat de W22NY001 te koop aangeboden worden en als je toch een 3 weg maakt is er nog een mooiere Seas unit om als mid te gebruiken

Re: Nieuwe speakers (long term project)
Geplaatst: do 04 sep 2014, 13:15
door Zweitse
Zit ook nog even te kijken naar Eton:
Eton
5-202/C8/25HEX
Eton
8-202/C8?37HEX
Zie alleen ook enkele afbeeldingen waarop de cones nogal een vreemde geelachtige kleur heeft
Accuton en AT zijn natuurlijk ook mooie drivers

Re: Nieuwe speakers (long term project)
Geplaatst: za 09 jan 2016, 11:29
door Zweitse
ds23man schreef:Ah, luisterdag 2017 in Beetsterzwaag!

Ik denk niet dat ik dat ga halen

Re: Nieuwe speakers (long term project)
Geplaatst: za 09 jan 2016, 11:33
door Zweitse
ray5150 schreef:En het gaat eruit zien als een Avalon, dus een rechtopstaande doodskist met een stropdas...

Onlangs op het HTforum een
Kharma cloon voorbij zien komen, ook deze vorm spreekt mij wel aan

Re: Nieuwe speakers (long term project)
Geplaatst: za 09 jan 2016, 11:37
door Zweitse
Nieuwe kandidaten voor de units.
Mid/Laag
Accuton C158-6-851
Laag
Accuton C220-6-221
Voor het hoog natuurlijk de Mundorf AMT
Re: Nieuwe speakers (long term project)
Geplaatst: za 09 jan 2016, 11:51
door pappaleo
Ha
Aan precies die units heb ik ook nog zitten denken voor een volgend project.
Dat kent dan niet de beperking van €225 voor een setje.
Moet wat van te maken zijn

Re: Nieuwe speakers (long term project)
Geplaatst: za 09 jan 2016, 12:01
door Zweitse
pappaleo schreef:
Ha
Aan precies die units heb ik ook nog zitten denken voor een volgend project.
Dat kent dan niet de beperking van €225 voor een setje.
Moet wat van te maken zijn

En ook jij hebt de AMT voor het hoog al liggen

Re: Nieuwe speakers (long term project)
Geplaatst: za 09 jan 2016, 12:04
door pappaleo
Zweitse schreef:
En ook jij hebt de AMT voor het hoog al liggen

Oh?

Vertel.....
Re: Nieuwe speakers (long term project)
Geplaatst: za 09 jan 2016, 12:14
door Zweitse
pappaleo schreef:Zweitse schreef:
En ook jij hebt de AMT voor het hoog al liggen

Oh?

Vertel.....
Die Dayton AMT

, of ben je die al weer kwijt.
Maar even zonder gein, waar denk je aan, aan een CB of BR en ga je het passief of actief filteren?
Re: Nieuwe speakers (long term project)
Geplaatst: za 09 jan 2016, 12:36
door pappaleo
Ik heb de AMT-8 inderdaad. Een tweetertje, inzetbaar vanaf 5,5kHz van een eurootje of 30.
In mijn optiek nèt niet de ideale partner voor de Accuton.
BR of CB? Nog niet serieus over nagedacht. Waarschijnlijk wordt het wel passief. Dan word ik niet gehinderd door de noodzaak van het fabriceren van een DLCP en een stapel Ncores. Hoewel dat er ook een keer van moet komen.
Re: Nieuwe speakers (long term project)
Geplaatst: za 09 jan 2016, 13:09
door ray5150
Moet ?

klinkt een beetje dwangmatig...

Re: Nieuwe speakers (long term project)
Geplaatst: za 09 jan 2016, 13:25
door pappaleo
ray5150 schreef:Moet ?

klinkt een beetje dwangmatig...

Ja, sorry. Ik ben nou eenmaal een neuroot.
Het goede nieuws: Ik ben ervoor onder behandeling.
