Dac vraagje
Geplaatst: wo 27 aug 2014, 21:14
Hallo,
Allereerst bedankt dat ik lid kan zijn van dit prachtig forum, waarop een hoop informatie staat over een Dac. Ik zal mezelf even voorstellen, mijn naam is Roland en ik heb ben een audio fanaat, ik beschik over B&W speaker en over Primare versterker, mijn surround opstelling is tevens B&W i.c.m. Marantz.
Maar nu even mijn vraag, ik zit erover na te denken om een Dac aan te schaffen, die tussen mijn Mac mini en Primare moet komen. Ik ben naar een audio zaak gegaan en heb hier diverse dac's beluisterd, maar toen kwam de verkoper en zei dat dac's ook vaak zelf gebouwd worden. Toen ging bij mij een lampje branden en dacht dat wil ik ook!
Naar het lezen van diverse websites ben ik hier terecht gekomen, maar wat ik mis is het volgende: wat zit er in een Dac? Wat heb ik nodig? Wat is een goede configuratie? Is de es9018 inderdaad de beste? Op ebay zag ik printplaatjes met de es9018, maar hoe is dit opgebouwd? Wat is een jitter? Wat zijn opamps? Welke voedingen zijn er en hoe is dit aangesloten? Kortom heb ik een overzicht nodig met wat ik nodig en waarop ik moet letten? Wie kan mij helpen om dit allemaal te begrijpen?
Alvast dank voor de moeite!
Groetjes,
Roland
Allereerst bedankt dat ik lid kan zijn van dit prachtig forum, waarop een hoop informatie staat over een Dac. Ik zal mezelf even voorstellen, mijn naam is Roland en ik heb ben een audio fanaat, ik beschik over B&W speaker en over Primare versterker, mijn surround opstelling is tevens B&W i.c.m. Marantz.
Maar nu even mijn vraag, ik zit erover na te denken om een Dac aan te schaffen, die tussen mijn Mac mini en Primare moet komen. Ik ben naar een audio zaak gegaan en heb hier diverse dac's beluisterd, maar toen kwam de verkoper en zei dat dac's ook vaak zelf gebouwd worden. Toen ging bij mij een lampje branden en dacht dat wil ik ook!
Naar het lezen van diverse websites ben ik hier terecht gekomen, maar wat ik mis is het volgende: wat zit er in een Dac? Wat heb ik nodig? Wat is een goede configuratie? Is de es9018 inderdaad de beste? Op ebay zag ik printplaatjes met de es9018, maar hoe is dit opgebouwd? Wat is een jitter? Wat zijn opamps? Welke voedingen zijn er en hoe is dit aangesloten? Kortom heb ik een overzicht nodig met wat ik nodig en waarop ik moet letten? Wie kan mij helpen om dit allemaal te begrijpen?
Alvast dank voor de moeite!
Groetjes,
Roland