Pagina 1 van 1
draadloze resolutie
Geplaatst: wo 20 aug 2014, 6:44
door architect
draadloos pc - monitor
hallo allen, mijn plasma staat aangesloten op mijn pc en dat werkt perfect.
nou wil ik de tv graag naar de andere kant van de kamer maar dan moet dat draadloos
op de tv zit een hdmi ingang, eventueel kan ik het geluid missen
hoe doe ik dat? ervaringen? het liefst wil ik gewoon op de videokaart de de instellingen doen.
ik had al airtame gevonden, dat lijkt een geschikte oplossing maar dan moet ik wachten op de volgende batch in januari.
graag hoor ik jullie praktijkreacties

Re: draadloze resolutie
Geplaatst: wo 20 aug 2014, 16:34
door ray5150
Zelf geen ervaring mee, maar misschien dat de firma
http://www.marmitek.com iets passends heeft ?
Re: draadloze resolutie
Geplaatst: wo 20 aug 2014, 16:50
door GeertM2
Ik had ook zo'n probleem, ik heb de Chromecast dongle voor gekocht.
http://www.google.nl/chromecast
Er zitten wel wat beperkingen aan, maar je kan perfect content van het internet of van je pc streamen of tabbladen uit je browser op t.v weergeven. Je kunt ook je hele desktop sharen, maar dat is niet ideaal, want er zit wat delay op en een beperking qua snelheid (en dus beeld kwaliteit). Voor mij is het prima, zeker voor het geld.
Re: draadloze resolutie
Geplaatst: wo 20 aug 2014, 16:56
door ray5150
Zo eentje had Henkjan laatst ook aangeschaft, misschien kan hij er iets over veertellen ?
Re: draadloze resolutie
Geplaatst: wo 20 aug 2014, 17:01
door Henkjan
ray5150 schreef:Zo eentje had Henkjan laatst ook aangeschaft, misschien kan hij er iets over veertellen ?
ja hoor
je kan er dus youtube (en nog een enkel andere app, ik meen vevo en netflix) direct mee streamen, dan doet de chromecast het lekker zelf en is de pc (of je telefoon) de AB. of je kan er een tabblad van chrome mee op de tv weergeven, dan gaat er echter wel alles 3 keer door je router: van de router naar je pc, van de pc terug naar de router en van daar naar de chromecast, wat bij film (bv uitzending gemist) en gewone wifi alleen goed gaat als je niet te hoge beeldkwaliteit gebruikt. hele desktop sharen heb ik nog niet geprobeerd (wist niet eens dat dat kon

)
Re: draadloze resolutie
Geplaatst: do 21 aug 2014, 6:50
door architect
ja wel lastig dus
marmitek kost ca. 280 euro voor model GigaView 811
- gaat tot een resolutie van 1920x1080 (website); de pdf zegt 1600x1200 maar ik gebruik 1920x1200
- latency <1ms
- 10m in Line Of Sight / 5m out LOS
die chormecast valt dan af
-ben bang dat de vertraging van het beeld stoort (geluid gaat rechtstreeks en hoeft niet draadloos)
- hoge resolutie wil ik ook kunnen versturen
- ik wil eigenlijk gewoon zelf bepalen in windows ipv dat het apparaat dat doet
al met al lijkt de marmitek te voldoen met twee open einden
- afstand pc-tv ca. 7m en ik wil dat spul natuurlijk niet in het zicht, gaat dat goed?
- resolutie even over mailen
maar goed, deze kost dan ook 270 euro
iemand een geschikt goedkoper alternatief?
Re: draadloze resolutie
Geplaatst: do 21 aug 2014, 12:13
door John P
Een kabeltje mooi wegwerken is stukken goedkoper waarschijnlijk.
Re: draadloze resolutie
Geplaatst: do 21 aug 2014, 12:30
door ray5150
+1

Re: draadloze resolutie
Geplaatst: do 21 aug 2014, 15:54
door architect
John P schreef:Een kabeltje mooi wegwerken is stukken goedkoper waarschijnlijk.
tja, dat zit ik ook te denken, dan heb je de beste kwaliteit en gegarandeerd zonder problemen
alleen moet ik dan 2x een gat boren in de vloer en door de kruipruimte...
Re: draadloze resolutie
Geplaatst: do 21 aug 2014, 16:20
door Henkjan
architect schreef:John P schreef:Een kabeltje mooi wegwerken is stukken goedkoper waarschijnlijk.
tja, dat zit ik ook te denken, dan heb je de beste kwaliteit en gegarandeerd zonder problemen
alleen moet ik dan 2x een gat boren in de vloer en door de kruipruimte...
of de kabel door een holle plint?
Re: draadloze resolutie
Geplaatst: do 21 aug 2014, 19:17
door architect
dan moet ik mijn plinten vervangen door een holle plint
en deze ter plaatse van het deurkozijn even rondzetten...
kan natuurlijk maar niet bij mij;
maar toch bedankt voor het idee
Re: draadloze resolutie
Geplaatst: do 21 aug 2014, 21:45
door ray5150
Je hebt zeker een betonvloer ?
Re: draadloze resolutie
Geplaatst: vr 22 aug 2014, 6:37
door architect
ja, geïsoleerde kanaalplaatjes
Re: draadloze resolutie
Geplaatst: vr 22 aug 2014, 11:54
door Kappa7
Daar ben je toch zo doorheen met en boor, mag zeker voor een architect geen probleem zijn lijkt mij.
Re: draadloze resolutie
Geplaatst: vr 22 aug 2014, 12:43
door ray5150
Daar kun je je nog lelijk in vergissen ,george.
Re: draadloze resolutie
Geplaatst: vr 22 aug 2014, 14:56
door Kappa7
Nog weinig vloeren tegen gekomen waar je met een goede boor niet doorheen komt en ik heb toch al wel wat gaten geboord.
Re: draadloze resolutie
Geplaatst: vr 22 aug 2014, 18:23
door hannesie
Als de kanalen van de kanaalplaten net haaks staan op de gewenste richting, heb je wel een probleem.
Je verliest dan ook isolatiewaarde?
Re: draadloze resolutie
Geplaatst: vr 22 aug 2014, 19:34
door ray5150
Dat is niks wat niet op te lossen is met wat zand/cement of kit.
@kappa7, niet iedereen heeft een grote blauwe Bosch en sds+ boren van een halve meter lang in huis...
Volgend probleem is dat je dan, of gaten van iets van minimaal 20 rond moet boren, of twee kabels ondergronds moet koppelen. Beiden hebben voor en nadelen.
Re: draadloze resolutie
Geplaatst: za 23 aug 2014, 7:36
door architect
hannesie schreef:Als de kanalen van de kanaalplaten net haaks staan op de gewenste richting, heb je wel een probleem.
Je verliest dan ook isolatiewaarde?
kanalen staan altijd haaks op de gewenste richting, ik wil namelijk naar onder
draadje door kruipruimte is wel de mooiste draadloze oplossing denk ik zo
bovengronds geen draadje in het zicht

Re: draadloze resolutie
Geplaatst: zo 24 aug 2014, 22:52
door Kappa7
ray5150 schreef:Dat is niks wat niet op te lossen is met wat zand/cement of kit.
@kappa7, niet iedereen heeft een grote blauwe Bosch en sds+ boren van een halve meter lang in huis...
Die heb ik dan weer wel maar zijn ook te huur.
Re: draadloze resolutie
Geplaatst: zo 24 aug 2014, 23:06
door Leon
Wireless HDMI kastje bijv. van Startech:
http://www.startech.com/AV/Extenders/HD ... m~ST121WHD
Voor de vloeren gebruik ik een SDSmax boorhamer. 27cm gewapend beton is geen enkel probleem. Destijds voor 75 euro bij van Cranenbroek gekocht, en dat was incl. een paar lange boren/beitels. Bij Ecotools hebben ze trouwens erg goedkope SDSmax boren als je een afwijkende diameter nodig hebt. Alles bij elkaar is dat haast goedkoper dan een paar keer huren.