Pagina 1 van 8
Cornerwoofers met Precision Devices 2150 nieuwe foto`s 12-10
Geplaatst: zo 17 aug 2014, 22:07
door CarloPJB
Geïnspireerd geraakt door Tony Gee zijn Serious Sub
http://www.humblehomemadehifi.com/downl ... b_copy.pdf heb ik jaren geleden al 2 stuks PD2150 woofers aangeschaft.
http://www.precision-devices.com/Product-Details/PD2150
Deze hebben wel een tijdje in n simpel U frame mee staan draaien maar nu is het hoognodig eens tijd het een en ander af te ronden.
Ben al 1,5 dag aan het zagen , voorboren , lijmen en schroeven.
Alles gezaagd mbv grote blokhaak en met de Festool circelzaag over de geleiderail.
Kist is uitwendig 58 cm breed , 120 hoog en 47 diep met aan de achterkant een afschuining zodat die mooier in de hoek van de kamer valt.
Baffle , boven /onderkant en zijkanten allemaal uit 3 lagen OSB , met D2 lijm en veel schroeven in elkaar.
Net al even gewogen en toen zat de kast al op 75 kg ( zonder woofer ) en was deze nog niet geheel klaar .
Baffle is nu nog niet verlijmt , ik wil in de kist nog wat extra bracings maken voordat deze er definitief op verlijmt wordt.
Hierna zal de kist rondom in de 4 mm Mdf komen voor een mooie gladde afwerking.
Foto's om het e.e.a. te verduidelijken volgen snel.
Groet,Carlo
Re: Cornerwoofers met Precision Devices 2150
Geplaatst: ma 18 aug 2014, 1:06
door bas focal m180
Zeer interessant Carlo
CarloPJB schreef:
Ben al 1,5 dag aan het zagen , voorboren , lijmen en schroeven.
Maar geen tijd om

te maken.
Is altijd gaaf om te zien hoe monster subs tot stand komen.
Daar zijn jbl 15 inch woofers middentoners bij

Re: Cornerwoofers met Precision Devices 2150
Geplaatst: ma 18 aug 2014, 16:37
door CarloPJB
Heb zelf 4 x 15 inch in de dipolen zitten

maar begrijp welke richting je op wil
Foto's komen , echt .
Maar tot 22.00 kan ik bouwen ( lees : herrie maken ) daarna is het tijd om foto's te uploaden.
Re: Cornerwoofers met Precision Devices 2150
Geplaatst: ma 18 aug 2014, 19:24
door architect
ben benieuwd
Re: Cornerwoofers met Precision Devices 2150
Geplaatst: ma 18 aug 2014, 20:27
door dre
Het ziet er goed uit Carlo!

Re: Cornerwoofers met Precision Devices 2150
Geplaatst: ma 18 aug 2014, 20:35
door CarloPJB
dre schreef:Het ziet er goed uit Carlo!


dank je Dre .....
Re: Cornerwoofers met Precision Devices 2150
Geplaatst: ma 18 aug 2014, 21:32
door fritzie
lol
Re: Cornerwoofers met Precision Devices 2150
Geplaatst: ma 18 aug 2014, 21:36
door FR_Aad
Half uurtje?

Re: Cornerwoofers met Precision Devices 2150
Geplaatst: ma 18 aug 2014, 21:57
door CarloPJB
Re: Cornerwoofers met Precision Devices 2150 FOTO`sss
Geplaatst: ma 18 aug 2014, 22:10
door CarloPJB
.....meer foto`s...
Re: Cornerwoofers met Precision Devices 2150 FOTO`sss
Geplaatst: ma 18 aug 2014, 22:17
door MarcoSQ
Fraai werk hoor, mede-Festofiel

. Dat zal echt wel hernia-materiaal zijn

.
Heeft het nog een specifieke reden dat je OSB gebruikt, of heb je dat gewoon 'toevallig' liggen ?
En dat 'getrapt' opbouwen,
daar trek je de zaag nog eens door denk ik ?hmm, dat zal niet echt kunnen

. Of blijft dat zo ? (Met deze diktes is dit idd de makkelijkste manier stel ik me zo voor...)
Vind het wel fascinerend, die grote maar toch 'sub'tiele woofers in de huiskamer.
Hoop dat het cornerwoofer-concept bij jou beter uitpakt, dan bij mij.
Hier staat middenin de woonkamer, een als cornerwoofer gevormde sub...was een absolute ramp in onze hoeken

.
Doet niets af aan het idee, allicht en hopelijk werkt bij jou de kamer wél goed mee

!
Re: Cornerwoofers met Precision Devices 2150 FOTO`sss
Geplaatst: ma 18 aug 2014, 22:22
door CarloPJB
....en de laatste voor vandaag....
Re: Cornerwoofers met Precision Devices 2150 FOTO`sss
Geplaatst: ma 18 aug 2014, 22:27
door rikpost
Fuck straks in ons mooie Hoeksche Waard ook alle monumentale boerderijen vergruist net als bij Gerhard.
Heftug ding!!

Re: Cornerwoofers met Precision Devices 2150 FOTO`sss
Geplaatst: ma 18 aug 2014, 22:28
door bas focal m180
Wie stout is moet in de hoek staan.
En volgens mij kunnen deze woofers heel stout zijn.
Re: Cornerwoofers met Precision Devices 2150 FOTO`sss
Geplaatst: ma 18 aug 2014, 22:31
door CarloPJB
MarcoSQ schreef:Fraai werk hoor, mede-Festofiel

. Dat zal echt wel hernia-materiaal zijn

.
Heeft het nog een specifieke reden dat je OSB gebruikt, of heb je dat gewoon 'toevallig' liggen ?
En dat 'getrapt' opbouwen,
daar trek je de zaag nog eens door denk ik ?hmm, dat zal niet echt kunnen

. Of blijft dat zo ? (Met deze diktes is dit idd de makkelijkste manier stel ik me zo voor...)
Vind het wel fascinerend, die grote maar toch 'sub'tiele woofers in de huiskamer.
Hoop dat het cornerwoofer-concept bij jou beter uitpakt, dan bij mij.
Hier staat middenin de woonkamer, een als cornerwoofer gevormde sub...was een absolute ramp in onze hoeken

.
Doet niets af aan het idee, allicht en hopelijk werkt bij jou de kamer wél goed mee

!

Eenmaal aan de Festool wil je nix anders meer , heerlijk gereedschap om mee te werken .
Normaal werk ik met MDF maar kon zo goedkoop aan deze platen komen dat ik de gok wel wou wagen
Wou eerst alles onder verstek zagen maar kan geen 3 lagen 18 onder 45 graden zagen met mijn spullen en om mijn bevriende meubelmaker weer eens lastig te vallen

dus toen schoot mij deze wijze ( ook bij Tony Gee weleens gezien voor achterwanden van een van zijn ontwerpen) te binnen.
Ook dit is veel zaagwerk maar makkelijker te corrigeren in het werk.
Als het goed is valt er bij mij strax het een en ander af te stellen met de Hypex DSP en hoop ik gevrijwaard te blijven van eventueele problemen.
Re: Cornerwoofers met Precision Devices 2150 FOTO`sss
Geplaatst: ma 18 aug 2014, 22:34
door CarloPJB
rikpost schreef:Fuck straks in ons mooie Hoeksche Waard ook alle monumentale boerderijen vergruist net als bij Gerhard.
Heftug ding!!

Als ik hierna aan de tweede begin kunnen we kijken of er hier steviger gebouwd werd vroeger

Re: Cornerwoofers met Precision Devices 2150 FOTO`sss
Geplaatst: ma 18 aug 2014, 22:37
door CarloPJB
Als er verder nog twijfel is bij de bouwwijze graag even melden , want anders lijm ik morgen de baffle er op en aansluitend de bovenkant.
Daarna de hoeken er af zagen en de achterkant inkorten.
Re: Cornerwoofers met Precision Devices 2150
Geplaatst: ma 18 aug 2014, 22:38
door CarloPJB
FR_Aad schreef:Half uurtje?


ik was zelfs iets eerder

Re: Cornerwoofers met Precision Devices 2150 FOTO`sss
Geplaatst: ma 18 aug 2014, 22:51
door MarcoSQ
Ik doorzie nog steeds niet hoe die trapjes nou weggezaagd gaan worden, het is nogal een enorme afstand. (Een heel arbeidsintensieve freesconstuctie kan ik me nog voorstellen).
Maar ik heb zo'n gevoel dat komende foto's dat nog gaan verduidelijken

. Ik ben dan ook geen echte houtwurm, slechts een wannabe met mooie spullen, mocht het talent ooit nog gaan komen

. (Is niet helemaal waar hoor, maar voor vele mensen hier neem ik mijn petje af

)
Ik gebruik ook een (mini)DSP, maar mijn problemen kon dat in de verste verte niet verhelpen helaas.
Was bij mij in de kamer ook gewoon een slecht idee achteraf. Wil je écht niet bangmaken, want het zal vast wel goedkomen, maar mócht je vannacht wakker willen liggen, kan zou je
hier eens kunnen gluren

.
Re: Cornerwoofers met Precision Devices 2150
Geplaatst: ma 18 aug 2014, 23:02
door FR_Aad
CarloPJB schreef:FR_Aad schreef:Half uurtje?


ik was zelfs iets eerder

Ja, daar had ik even geen antwoord op.

Re: Cornerwoofers met Precision Devices 2150 FOTO`sss
Geplaatst: ma 18 aug 2014, 23:08
door CarloPJB
MarcoSQ schreef:Ik doorzie nog steeds niet hoe die trapjes nou weggezaagd gaan worden, het is nogal een enorme afstand. (Een heel arbeidsintensieve freesconstuctie kan ik me nog voorstellen).
Maar ik heb zo'n gevoel dat komende foto's dat nog gaan verduidelijken

. Ik ben dan ook geen echte houtwurm, slechts een wannabe met mooie spullen, mocht het talent ooit nog gaan komen

. (Is niet helemaal waar hoor, maar voor vele mensen hier neem ik mijn petje af

)
Ik gebruik ook een (mini)DSP, maar mijn problemen kon dat in de verste verte niet verhelpen helaas.
Was bij mij in de kamer ook gewoon een slecht idee achteraf. Wil je écht niet bangmaken, want het zal vast wel goedkomen, maar mócht je vannacht wakker willen liggen, kan zou je
hier eens kunnen gluren

.
Waarom zou ik die trapjes weghalen
Ik lijm er gewoon een plaat 4 of 8 mm MDF overheen
Maar zal er eens een nachtje over slapen, misschien schiet mij een redelijk simpele manier te binnen om met behulp van de geleiderails de boel glad te fresen
Zal je topic eens doorlezen

Re: Cornerwoofers met Precision Devices 2150 FOTO`sss
Geplaatst: ma 18 aug 2014, 23:14
door MarcoSQ
CarloPJB schreef:Waarom zou ik die trapjes weghalen
Dat hoeft helemaal niet

. Ik dacht dat te begrijpen uit je verhaal en plaatjes. Ook omdat je daarna schreef, dat ook dit een hoop zaagwerk was. Maar het is een conclusie die ik zelf trok, zonder enige basis

. Ik snap nú (wel) wat je met die zin bedoelde

.
EDIT. Even gezocht wát dit moet gaan ondersteunen. Een paar forse dipolen die je vast wel lekker zult kunnen doortrekken in het laag. Jij zult vast gerust kunnen slapen, ook na het doorlezen van mijn drama-topic !
Re: Cornerwoofers met Precision Devices 2150 FOTO`sss
Geplaatst: ma 18 aug 2014, 23:52
door rikpost
CarloPJB schreef:rikpost schreef:Fuck straks in ons mooie Hoeksche Waard ook alle monumentale boerderijen vergruist net als bij Gerhard.
Heftug ding!!

Als ik hierna aan de tweede begin kunnen we kijken of er hier steviger gebouwd werd vroeger

nog 1 !!!????
Hey kappen nou he !,ik zit hier met een kwaaitaal vloer vijf km verder op

Re: Cornerwoofers met Precision Devices 2150 FOTO`sss
Geplaatst: di 19 aug 2014, 0:11
door CarloPJB
rikpost schreef:CarloPJB schreef:rikpost schreef:Fuck straks in ons mooie Hoeksche Waard ook alle monumentale boerderijen vergruist net als bij Gerhard.
Heftug ding!!

Als ik hierna aan de tweede begin kunnen we kijken of er hier steviger gebouwd werd vroeger

nog 1 !!!????
Hey kappen nou he !,ik zit hier met een kwaaitaal vloer vijf km verder op


Re: Cornerwoofers met Precision Devices 2150 FOTO`sss
Geplaatst: di 19 aug 2014, 14:37
door rikpost
CarloPJB schreef:rikpost schreef:CarloPJB schreef:
Als ik hierna aan de tweede begin kunnen we kijken of er hier steviger gebouwd werd vroeger

nog 1 !!!????
Hey kappen nou he !,ik zit hier met een kwaaitaal vloer vijf km verder op


Foto aan mijn vrouw laten zien!
Ik zeg kijk schat , valt bij ons best mee.
Dat krikt de WAf weer wat op
