Pagina 1 van 2
Bryston 4b
Geplaatst: zo 03 aug 2014, 10:33
door Kooremaestro
Ik heb hier nog een bryston 4b liggen..
Staat is gebruikt.. Zitten wat krasjes op etc.. Verder doet hij het prima..
Heeft iemand enig idee wat zo'n versterker nog op brengt?
Ik zie het nieuwere type op Marktplaats staat voor €900. Maar ik weet dus niet of ik met mijn type ook richting die kant kan gaan..
De foto's zijn van mijn versterker.
Alvast bedankt voor de reacties!
Re: Bryston 4b
Geplaatst: zo 03 aug 2014, 12:00
door Bart_M
Leeftijd, uiterlijk en of er nog garantie op zit is natuurlijk bepalend voor de prijs.
€900 lijkt me iets teveel van het goede, denk dat €500 eerder in de richting zit.
Re: Bryston 4b
Geplaatst: zo 03 aug 2014, 12:48
door ray5150
Bryston geeft 20 jaar garantie, met enkele bepalingen :
http://bryston.com/pages/warranty.html
Re: Bryston 4b
Geplaatst: zo 03 aug 2014, 12:53
door Bart_M
Klopt, dat zegt natuurlijk wel wat over de build quality.
Re: Bryston 4b
Geplaatst: zo 03 aug 2014, 12:59
door ray5150
Hier ook nog iets over de garantie :
http://www.hififorum.nl/index.php?topic=6988.0
In het serienummer zit het bouwjaar en maand verwerkt, dat is bepalend voor de garantieduur.
Re: Bryston 4b
Geplaatst: zo 03 aug 2014, 13:29
door ds23man
Volgens mij is dit het eerste 4B model wat in 1977 op de markt kwam, zal denk ik geen garantie meer op zitten.
Re: Bryston 4b
Geplaatst: zo 03 aug 2014, 14:55
door Kappa7
Er ontbreken ook schroeven van de behuizing.
Dat geeft iniedergeval aan dat hij is open geweest.
En aangezien de deksel niet mooi meer sluit is die wel vaker open geweest.
Ik vind dat geen goed teken en zal zeker iets met de prijs doen.
Re: Bryston 4b
Geplaatst: zo 03 aug 2014, 15:21
door ds23man
Re: Bryston 4b
Geplaatst: zo 03 aug 2014, 15:22
door Kooremaestro
Klopt dat de deksel is open geweest.. Dat heb ik zelf gedaan om hem stof vrij te maken.. Het schroefje was toen al kwijt..
Ik zal is even kijken wat er op het type plaatje staat.
Deksel sluit inderdaad op het moment niet zo netjes, maar dat is wel op te lossen.
Heeft iemand een adres waar ik wellicht deze versterker kan laten controlen in de buurt van den bosch of culemborg?
Is dan de richtprijs van €500 nog steeds beetje de goede kant op?
Re: Bryston 4b
Geplaatst: zo 03 aug 2014, 17:51
door Bart_M
Wat zijn de specificaties van dit ding?
Ik dacht dat hij wat jonger zou zijn (max 10 jaar), als hij ouder is zal zelfs €500 best een hoog bedrag zijn...
Re: Bryston 4b
Geplaatst: zo 03 aug 2014, 18:16
door Kooremaestro
Moet ik even opzoeken maar ik ben nu niet thuis dus daar kom ik even op terug!
Re: Bryston 4b
Geplaatst: zo 03 aug 2014, 18:54
door dre
In Tilburg zit een reparateur,en zijn vriendin woont in den Bosch.
Stuur maar een PM als je meer wil weten.

Re: Bryston 4b
Geplaatst: zo 03 aug 2014, 19:20
door ray5150
Da's vast de beroemde Jerry.
Overigens kan ik mij niet voorstellen dat die versterker nog 500 euro gaat opbrengen.
Als hij nou in mint condition is, met de originele doos en papieren er nog bij, dan wel, ja.
Ik verwacht dat hij niet meer dan 250 opbrengt, en dan moet je net een liefhebber treffen.
Re: Bryston 4b
Geplaatst: zo 03 aug 2014, 19:23
door dre
In de staat,maar prima werkend gaat ie het nog wel opleveren.
Re: Bryston 4b
Geplaatst: zo 03 aug 2014, 21:16
door Kappa7
Als hij dus ongeveer 30 jaar oud is dan kunnen de elco's hun beste tijd wel eens gehad hebben en mag je hopen dat er nog wat over is van de originele capaciteit.
Grote kans dat dit vervangen moet worden.
Als die aantoonbaar nog goed zijn dan zal je de 500 nog halen.
Zijn die niet goed dan is het wat de gek er voor geeft.
Even nalaten kijken kan dus verstandig zijn maar of het repareren kostendekkend gaat worden?
Re: Bryston 4b
Geplaatst: zo 03 aug 2014, 22:01
door Kooremaestro
Ik ga hem dan inderdaad maar is na laten kijken.
Als dat gebeurd is dan zal ik nog is op terug komen.
Ik zal ook is even zoeken voor een type nummer
Re: Bryston 4b
Geplaatst: ma 04 aug 2014, 0:06
door Kooremaestro
Dit is het type nummer..
Iemand enig idee hoe oud?
Groet
Re: Bryston 4b
Geplaatst: ma 04 aug 2014, 15:20
door Bart_M
"Bryston products with a date code of 0608 or higher (date code format is "yyww", where "yy" is the two least significant digits of the year and "ww" is the week of the year) must be accompanied by a copy of the bill-of-sale from a Bryston authorized dealer to qualify for warranty service. "
Als ik het goed interpreteer is jouw amp dan van 1970 week 31....
Re: Bryston 4b
Geplaatst: ma 04 aug 2014, 16:43
door Kooremaestro
Oke dan thx!
Re: Bryston 4b
Geplaatst: ma 04 aug 2014, 17:28
door ds23man
En dat klopt niet... In 1973 leverde Bryston hun eerste versterker uit, een Pro3
"His first product, an audio amplifier called the PRO-3, was sold to a Toronto Sound Studio for use in their mastering suites, in 1973. John D. and Brian Russell, the first and "
Die Jaar/week methodiek is pas in 2006 ingevoerd, staat ook in de tekst.
Re: Bryston 4b
Geplaatst: ma 04 aug 2014, 17:31
door Bart_M
1947 en week 3 leek me ook niet goed.
Maar dan heb ik geen idee hoe oud hij is, je zou het eens na kunnen vragen bij Bryston zelf.
Re: Bryston 4b
Geplaatst: ma 04 aug 2014, 17:33
door ds23man
1977 of jonger, maakt verder geen klap uit. Zit geen garantie meer op ( toendertijd 5 jaar).
Re: Bryston 4b
Geplaatst: ma 04 aug 2014, 17:48
door Kooremaestro
Feit is wel dat hij oud is

.. En dat er geen garantie meer op zat had ik al verwacht.. Daar in tegen had ik ook niet verwacht dat er 20 jaar garantie op zou zitten

Maar goed hij blijft wel een mooi apparaat. Snel na laten kijken!
Re: Bryston 4b
Geplaatst: ma 04 aug 2014, 17:51
door ds23man
Heeft nooit 20 jaar garantie op gezeten, slechts 5. Pas vanaf de producten in 2006 gaven ze 20 jaar....
Re: Bryston 4b
Geplaatst: ma 04 aug 2014, 17:57
door Kooremaestro
nou maar hopen dat er niets geks mee is..