Pagina 1 van 1

Geplaatst: vr 14 apr 2006, 17:28
door Art
Binnenkort komen de heren Neville Thiele and Richard Small naar Nederland voor een presentatie. Misschien kan iemand het begrip "snelle speaker" aan hen voorleggen. Zelf kan ik er helaas niet bij zijn vanwege m'n verblijf in het buitenland.

Geplaatst: vr 14 apr 2006, 17:50
door Henkjan
Art schreef:
Binnenkort komen de heren Neville Thiele and Richard Small naar Nederland voor een presentatie.
VERTEL! waar, wanneer, etc, :!:

Geplaatst: vr 14 apr 2006, 17:53
door Art
"Op dinsdag 16 mei 2006 organiseert de Nederlandse sectie van de AES de eerstvolgende lezingenbijeenkomst van het seizoen 2005-2006. Deze bijeenkomst heeft als onderwerp "Loudspeakers and their parameters", met als sprekers Neville Thiele en Richard Small, die hiervoor speciaal vlak voor de conventie in Parijs naar Nederland komen. De bijeenkomst is in het Beatrixgebouw van de Jaarbeurs in Utrecht."

Je moet geloof ik wel lid zijn maar je kunt altijd contact opnemen met de secretaris voor 'n eventueel lidmaatschap. :D

Geplaatst: vr 14 apr 2006, 18:14
door Pjotr
Art schreef:
Je moet geloof ik wel lid zijn maar je kunt altijd contact opnemen met de secretaris voor 'n eventueel lidmaatschap. :D
Zal weinig uithalen denk ik.

1/ je kunt alleen lid worden op voordracht van 2 andere leden
2/ is een dure grap

Geplaatst: vr 14 apr 2006, 22:27
door Henkjan
van wat ik van de website begrijp 95 euri per jaar (is inclusief Journal)
http://www.aes-section.nl/ schreef:
Het lidmaatschap van de AES is toegankelijk voor iedereen die geiïntereseerd is in audiotechniek. Aanmeldingen worden door een ballotage commissie beoordeeld
ben benieuwd op wat die ballen-cie let :roll:

zijn er overigens mensen van hier lid?

Geplaatst: vr 14 apr 2006, 22:28
door KT88
Je kunt eventueel als introducee mee.

Helaas heb ik er al een, maar vraag eens rond in de kennissenkring aan mensen die lid zijn.........

Mocht er interesse zijn, dan kan ik wel proberen na afloop een uittreksel hier te posten.

Geplaatst: vr 14 apr 2006, 22:39
door Art
Ben zelf lid, maar zoals gezegd zit ik in 't buitenland.

Geplaatst: vr 14 apr 2006, 22:51
door Henkjan
ik denk dat ik de secretaris maar eens ga schrijven

Geplaatst: vr 14 apr 2006, 23:21
door Art
Henkjan schreef:
ik denk dat ik de secretaris maar eens ga schrijven
Succes!

Geplaatst: za 15 apr 2006, 11:05
door Raymond
Ik heb me iig alvast opgegeven :)

Geplaatst: za 15 apr 2006, 12:32
door Roland
Hebben thiel en small de laatste paar jaren eigenlijk nog ontdekkingen gedaan? Die bijvoorbeeld in het aes journal gepubliceerd zijn?

Groeten Roland

Geplaatst: za 15 apr 2006, 12:39
door DIY_Freak
Pjotr schreef:
Art schreef:
Je moet geloof ik wel lid zijn maar je kunt altijd contact opnemen met de secretaris voor 'n eventueel lidmaatschap. :D
Zal weinig uithalen denk ik.

1/ je kunt alleen lid worden op voordracht van 2 andere leden
2/ is een dure grap
Je kunt gewoon lid worden. Scheelt ook aanzienlijk in de kosten voor de AES papers...

Geplaatst: za 15 apr 2006, 12:41
door DIY_Freak
Art schreef:
Binnenkort komen de heren Neville Thiele and Richard Small naar Nederland voor een presentatie. Misschien kan iemand het begrip "snelle speaker" aan hen voorleggen. Zelf kan ik er helaas niet bij zijn vanwege m'n verblijf in het buitenland.
Ik heb me al ingeschreven.

Ik denk dat dat soort vragen prima op dit forum gesteld kunnen worden... ;)

Geplaatst: za 15 apr 2006, 13:15
door Martijn M
Wat kun je precies allemaal met je lidmaatschap van de AES?

Geplaatst: za 15 apr 2006, 14:25
door Art
Martijn M schreef:
Wat kun je precies allemaal met je lidmaatschap van de AES?
Kijk eerst eens op de website van de AES ook de Nederlandse. Probeer vervolgens als introducee mee te gaan met 'n reeds bestaand lid.
Overigens... zelf ben ik wel op voordracht van twee leden zelf lid geworden.

Geplaatst: za 15 apr 2006, 20:23
door DIY_Freak
Martijn M schreef:
Wat kun je precies allemaal met je lidmaatschap van de AES?
Je krijgt een ontzettend mooi pasje :lol:

Geintje, je kunt zoals ik al zei de hele bibliotheek tegen zwaar gereduceerde prijs aanschaffen (t.o.v. niet-leden) per paper of per onderwerp, bijvoorbeeld de loudspeaker anthology series. Verder toegang tot de meetings (er is ook per land een aftakking zoals hier ook blijkt) en je krijgt een maandelijkse uitgave van het Journal met interessante artikelen, in de bus, of per internet (pdf).

www.aes.org
www.aes-section.nl

Geplaatst: za 15 apr 2006, 23:26
door Raymond
Die loudspeaker anthology krijg je idd met een hele bak korting.

Ik heb half maart deel 1 besteld. Je hoeft geen verzendkosten te betalen, dus daar zit al flink wat winst.
Het duurde best lang voordat ik de mijne kreeg, dus ik ff gemaild: Oww sorry, in europa zijn ze op, dus ik stuur wel ff uit amerika.
Krijg ik hem thuis (na 3 dagen oid!) zit er voor $20 aan postzegels op (terwijl het boek maar $30 kost :shock: )

Wel cool: in deel 1 staan de meeste van de bekende AES artikelen voor luidsprekers (dus ook de artikelen van de heren T en S )

Ik denk dat ik die nog wel ga lezen voordat ik naar de lezing ga :)

Geplaatst: za 13 mei 2006, 19:06
door Raymond
Wie heeft zich allemaal al voorbereid op komende week?

Geplaatst: zo 14 mei 2006, 17:02
door Henkjan
Raymond schreef:
Wie heeft zich allemaal al voorbereid op komende week?
:?: wat zou ik moeten voorbereiden? aangemeld heb ik me in elk geval wal, als dat is wat je bedoelt....

Geplaatst: zo 14 mei 2006, 17:09
door Raymond
kweenie? Yoga, mischien? Of nog een keer de artikelen van deze heren bestudeerd :)

Krijg je ook nog iets toegestuurd eigenlijk? of krijg je alleen dat ene mailtje?

Geplaatst: zo 14 mei 2006, 19:00
door DIY_Freak
Raymond schreef:
kweenie? Yoga, mischien? Of nog een keer de artikelen van deze heren bestudeerd :)

Krijg je ook nog iets toegestuurd eigenlijk? of krijg je alleen dat ene mailtje?
Alleen ene mailtje zover ik weet.

Echt bijzonder

Geplaatst: wo 17 mei 2006, 1:57
door DIY_Freak
Ik moet even kwijt wat voor een fantastische ervaring het was om de heren Thiele en Small te horen spreken op deze NL AES meeting.

Beide pioniers zijn onwaarschijnlijk bescheiden wat betreft hun rol in de luidspreker theorie. Thiele gaf een mooie overview van de TS parameters en Small lichtte een recente toepassing toe van een (relatief zeer beperkte) uitbreiding op het model van een luidspreker. Door het model te optimaliseren zodat de gesimuleerde impedantie curve vrijwel exact overeen kwam met de gemeten impedantie kon hij aan de hand van de freq meting en de gesimuleerde freq curve een nauwkeurige calibratiecurve afleiden voor de (echovrije) meetruimte. Knappe truc...

Naast het feit dat beide verhalen interessant waren was het voor mij persoonlijk erg bijzonder om beide heren te horen en... te spreken. Die kans heb ik dan ook niet laten glippen. Met name Thiele is een van de aardigste mensen die je in de audio wereld zult tegenkomen. En met een goed gevoel voor humor :D

Ik heb vandaag m'n halfgoden gezien. [-o<

Geplaatst: wo 17 mei 2006, 13:18
door Henkjan
idd, was een mooie ervaring

Geplaatst: vr 19 mei 2006, 0:13
door Henkjan
foto van de heren