Pagina 1 van 4
MTH-30 (PA)subwoofers
Geplaatst: zo 08 jun 2014, 15:59
door sevenup
Uitbreiding van mijn bestaande 12inch topjes, twee MTH-30 subwoofers.
Op dit moment heb ik er visaton WHC-30X woofers voor. Deze worden nog vervangen door:
http://www.thomann.de/nl/the_box_speaker_12_280_8_w.htm
Opbouw is relatief simpel met maar 1 plankje onder verstek.
Re: MTH-30 (PA)subwoofers
Geplaatst: zo 08 jun 2014, 16:02
door sevenup
Hier een filmpje van deze subwoofer met de Thomann 12-280/8-W woofer in actie
[youtube]
http://www.youtube.com/watch?v=HEoOEjFkw4k[/youtube]
Re: MTH-30 (PA)subwoofers
Geplaatst: zo 08 jun 2014, 16:06
door Walt
Gaaf!
Ik heb zelf een 12" Tapped hoorn gehad met een Ciare 12.00SW in een kast van circa 220 liter bruto, dat gaf echt een bizar diep en krachtig laag. En dan twee van dit soort kasten, ik ben blij dat ik niet naast je woon!
Groetjes Walter
Re: MTH-30 (PA)subwoofers
Geplaatst: zo 08 jun 2014, 19:48
door sevenup
Deze zullen wel wat minder hard gaan dan de Ciare die jij hebt gebruikt, maar voor 49 euro zul je niet snel iets beters vinden.
Re: MTH-30 (PA)subwoofers
Geplaatst: zo 08 jun 2014, 21:14
door wouter
wat een machtig mooi gebouwde units, is dat de normale prijs??

Re: MTH-30 (PA)subwoofers
Geplaatst: zo 08 jun 2014, 21:17
door ray5150
Het is inderdaad wel heel erg goedkoop voor een 12 incher. je zou bijna het addertje gaan zoeken.

Re: MTH-30 (PA)subwoofers
Geplaatst: zo 08 jun 2014, 21:38
door sevenup
wouter schreef:wat een machtig mooi gebouwde units, is dat de normale prijs??

Standaard prijs

Re: MTH-30 (PA)subwoofers
Geplaatst: zo 08 jun 2014, 21:43
door sevenup
De eerste is zo goed als klaar. Alleen nog hoekjes en speakon pluggen monteren.
Re: MTH-30 (PA)subwoofers
Geplaatst: zo 08 jun 2014, 21:58
door ray5150
Pinksterproject.

Re: MTH-30 (PA)subwoofers
Geplaatst: zo 08 jun 2014, 22:30
door wouter
Wauw, gaat lekker!
Welke materialen heb je gebruikt om die zwarte afwerking zo te krijgen?
Re: MTH-30 (PA)subwoofers
Geplaatst: zo 08 jun 2014, 22:42
door Walt
Ziet eruit als standaard Warnex...
Groetjes Walter
Re: MTH-30 (PA)subwoofers
Geplaatst: ma 09 jun 2014, 9:34
door sevenup
wouter schreef:Wauw, gaat lekker!
Welke materialen heb je gebruikt om die zwarte afwerking zo te krijgen?
Een pot zwarte zijdeglans verf van de action, een paar handen droog speelzand en een klein muurverf rollertje
De topjes hebben de zelfde afwerking, maar moeten nog zwart overgerold worden.
Hier zit de Thomann 12-280/8-A in. Bijna dezelfde woofer, maar dan met hogere Fs door hardere ophanging. Ook 49 euro
http://www.thomann.de/nl/the_box_speaker_122808a.htm
Re: MTH-30 (PA)subwoofers
Geplaatst: ma 09 jun 2014, 9:58
door Walt
Het mooie aan zo'n tapped hoorn is dat je de kast het werk laat doen, de konus uitslag wordt fors kleiner voor een gegeven geluidsdruk. Duurdere unit is leuk maar dan moet je ook gelijk enorme versterkers erop zetten om de meerwaarde er nog uit te halen. Mijn tapped hoorn speelde met een 70W Thomessen subampje al misselijk makend hard en afgronddiep. Ik heb deze kast later verkocht aan een kerel die er 1300W op zette, hij rammelde hiermee bijna de dakpannen van zijn huis...
Groetjes Walter
Re: MTH-30 (PA)subwoofers
Geplaatst: di 10 jun 2014, 10:10
door sevenup
Re: MTH-30 (PA)subwoofers
Geplaatst: di 10 jun 2014, 16:42
door wouter
sevenup schreef:wouter schreef:Wauw, gaat lekker!
Welke materialen heb je gebruikt om die zwarte afwerking zo te krijgen?
Een pot zwarte zijdeglans verf van de action, een paar handen droog speelzand en een klein muurverf rollertje

Briljant, ongeveer 1/10e van de kosten van een pot Warnex dus. Wat een goede budget tip, hulde! Gewoon door de pot geroerd ofzo?
Re: MTH-30 (PA)subwoofers
Geplaatst: di 10 jun 2014, 17:13
door sevenup
wouter schreef:
Briljant, ongeveer 1/10e van de kosten van een pot Warnex dus. Wat een goede budget tip, hulde! Gewoon door de pot geroerd ofzo?
Inderdaad gewoon door de pot geroerd.
Eerst heb ik een laagje grijze grondverf opgezet, daarna 2 lagen met het verf/zand mengsel. Verf gaat wel hard door het extra oppervlak van het zand, maar bij de action kosten de potten verf maar iets van 6 euro. Ik had 1 pot nodig per subwoofer.
Re: MTH-30 (PA)subwoofers
Geplaatst: di 10 jun 2014, 17:17
door ray5150
Maar ja, wat voor zand nemen we dan.
Hup, weer 5 pagina's verder.

Re: MTH-30 (PA)subwoofers
Geplaatst: di 10 jun 2014, 17:17
door Henkjan
we zitten pas op pagina 1 anders
Re: MTH-30 (PA)subwoofers
Geplaatst: di 10 jun 2014, 17:20
door ray5150
Als de off-topic brigade eenmaal langs is geweest duurt dat niet lang meer.

Re: MTH-30 (PA)subwoofers
Geplaatst: di 10 jun 2014, 17:32
door Walt
Riep u?
In ieder geval laag frequent zand toepassen anders verlies je het sub.
Groetjes Walter
Re: MTH-30 (PA)subwoofers
Geplaatst: di 10 jun 2014, 20:59
door ray5150
Zilverzand, Duinzand, Maaszand, welke zou het meest audiofiel verantwoord zijn ?

Re: MTH-30 (PA)subwoofers
Geplaatst: wo 11 jun 2014, 9:00
door bartsegers
Hoe doet die WHC-30X het nu in die kast? Wellicht ook leuk om te weten.
Re: MTH-30 (PA)subwoofers
Geplaatst: wo 11 jun 2014, 22:08
door sevenup
bartsegers schreef:Hoe doet die WHC-30X het nu in die kast? Wellicht ook leuk om te weten.
Net even geprobeerd, en valt niet tegen. Behoorlijke geluidsdruk en veel controle over de uitslag van de woofer. Kan mijn eindversterker van 150W RMS in 8 ohm volledig uitsturen zonder problemen.
Meeste druk vanaf 45-50Hz, daaronder een stuk minder. Op dit moment is het niet eens nodig om die Thomann woofers te kopen, kan eerst hier goed mee uit de voeten
Het geluid draagt wel ver, als je naast /achter de sub staat is het laag behoorlijk minder. Perfect voor PA doeleinden, maar denk minder voor thuis toepassingen.
Re: MTH-30 (PA)subwoofers
Geplaatst: wo 11 jun 2014, 22:54
door motoindo
49 eu.

ding is nog diecast ook

Re: MTH-30 (PA)subwoofers
Geplaatst: do 12 jun 2014, 8:09
door bartsegers
Zal ik de WHC-30x eens door hornresp halen voor je ? (in de MTH-30)