Pagina 1 van 8

Zaterdag 4 okt 2014 9 de ZBA luisterdag vh Noorden

Geplaatst: vr 06 jun 2014, 13:19
door weidok
Een 9 de ZelfBouwAudio luisterdag van het Noorden lijkt mij wel wat ?
Jullie ook ?


Zet Zaterdag 4 oktober 2014 maar in de agenda
locatie: Beetsterzwaag "Ons Huis"

Bijdrage per persoon: ca. 50 euro/ aantal deelnemers

eten en drinken voor eigen rekening
de zaal is van ca. 9.00 tot 17.00 uur open !!!!!!
rond 10.00 uur is er koffie met cake
De huur van de zaal is € 50 voor de hele dag
koffie met cake € 1,20
frisdrank/koffie a €1,-
alcoholisch €1,20
Hou de volgende 3 berichten goed in de gaten
Daar komt meer informatie over.....
Locatie, prijzen, deelnemers, apparatuur, luisterschema en andere afspraken


:rock: :rock: :rock: :rock: :rock: :rock: :rock:

Re: Zaterdag 4 okt 2014 9 de ZBA luisterdag vh Noorden

Geplaatst: vr 06 jun 2014, 13:20
door weidok
Zaterdag 4 oktober 2014 !!

De 9 de Zelf-Bouw-Audio luisterdag van het Noorden te Beetsterzwaag
:) :)

de bedenkers :) van dit gebeuren : Richard, Sietse en Ytzen

Voor Luisterschema en apparatuur zie bericht nr. 3 van dit topic !
Vorig jaar hebben we hoofdzakelijk naar streaming audio geluisterd
misschien moeten we dit jaar wat meer naar cd's en misschien ook lp's luisteren


De liefhebbers / deelnemers zijn:

1: Henkjan neemt mee: CD speler , streaming media SB Touch en amp Ncore speakers Nescio's (Verloting !!!!)
2: FR_Aad
3: Zweitse neemt mee: Ciare monitor speakers,LM4780 eindversterker, Marsh p2000b voorversterker, AMC CD speler
4: Rudy neemt mee: versterkerset en speakers : ML TL "Sylphe misschien nog meer leuks ?
5: hannesie neemt mee: DAC, Class D met Raspbarry?
6: Wouter neemt mee: Splitted TL geeft uitleg ongelijke TL resonators !!!!!
7: carbon
8: dre neemt mee: speakers preview Project 09 ???
9: buizenbuzz
10: Ovni neemt mee: speakers Small Open Baffle analoog en Draaitafel en eigen versterker
11: Barry 2001
12: dubber neemt mee: ???
13: Dalojan neemt mee: speakers TL met Visaton AL170 en Audax TW034X0 mini DSP met 4 kanaalsamp
14: rjmulder
15: AatV
16: pvanlingen
17: Kappa7
18: cool neemt mee: ????
19: RobertD neemt mee: ???
20: pappaleo
21: democles
22: janamo63 ??
23: corto maltese
24: mtraxx neemt mee: speakers Parure MKII
25: Ivo
26:
27:

30: Sietze ??
31:Richard neemt mee: Bryston set als backup
33: Weidok

afgemeld:
Pjotr
HoMeR
molekuul
LOCATIE : Beetsterzwaag "Ons Huis" Hoofdstraat 79
(ingang aan achterkant alleen laden en lossen !!! )

KOSTEN: ca. 50 euro huur zaal gedeeld door het aantal deelnemers
om ca 10.00 uur koffie/ thee met cake (wellicht zelfbouw cake ? :) )
.......... 1,20 euro direkt afrekenen met de bediening !!!
..........
...........De rest van de dag graag zelf je drinken afrekenen!!!
...........koffie/ fris 1 euro
...........bier 1,20 euro

De Lunch:
Iedereen moet zelf een broodje en ander drinken meenemen o.i.d

TIJDEN: Luisteren van ca 10.00 tot 16.30 uur.
Begin van de dag om ca. 09:00 tot 11.00 uur lossen, opbouwen en inrichten
Einde van de dag om a. 16.30-17.00 uur afsluiten, inladen en opruimen.

voor het hek links is de (achter)ingang
dus alleen voor laden en lossen

O ja nog even dit:

Wie wil wat meenemen om te laten horen ?
linkjes naar je speakers etc zijn ook handig plaats ze maar in dit topic en ik zet ze hier wel neer ok(weidok) :)
Hier is het :
"Ons Huis"
Hoofdstraat 79
Beetsterzwaag
kijk hier http://www.euterpe-beetsterzwaag.nl/?page_id=66

Re: Zaterdag 4 okt 2014 9 de ZBA luisterdag vh Noorden

Geplaatst: vr 06 jun 2014, 13:20
door weidok
Hier komt het voorlopig programma Luisterdag Beetsterzwaag 2014 tenminste een voorstel
de Bryston voor- en eindversterker van Richard zullen de hele dag als backup beschikbaar staan .. :)

10.30 - 12.30 uur Luisterstint 1 met:
Per speakerset ca. 25 min luisteren rest installatie onderling overleggen !!
Eigenaars speakersset zelf tijd en omwisselen in de gaten houden graag
Rumoh: de Sylphe's MLTL
mtraxx: Parure mkII
Dre: Project 09 2 weg monitor
Zweitse: Ciare monitor speakers,LM4780 eindversterker, Marsh p2000b voorversterker, AMC CD speler

13.00 - 14.00 uur Menno van der Veen een lezing over "Tubes" !!!!

14.00 - 16.00 uur Luisterstint 2
Per speakerset ca. 25 min luisteren rest installatie onderling overleggen !!
Eigenaars speakersset zelf tijd en omwisselen in de gaten houden graag
Ovni: SOBEX openbaffle analoog met draaitafel eigenbouw prepreamp !!!!
Dalojan: 2 weg Visaton AL 170 TL met mini DSP en 4 kanaalsversterker
Wouter: 2 weg Splitted TL Visaton AL 170 uitleg ongelijke TL resonators !!!

16.15 uur Klapstuk van de dag

Henkjan: verloting speakerset "Nescio's "

:proost: :proost: :proost:

Re: Zaterdag 4 okt 2014 9 de ZBA luisterdag vh Noorden

Geplaatst: vr 06 jun 2014, 13:24
door weidok
Wat willen we nog wel eens anders op een luisterdag ?

bv
Een lezing over een bepaald onderwerp bv. Buizentechniek ?

Ben zo vrij geweest om een gastspreker uit te nodigen en dat is GELUKT :-({|=
om ca. 13.00 uur komt Menno van der Veen een lezing houden over "Tubes" !!!!


link
http://www.mennovanderveen.nl/nl/index.html


Preview "Luidspreker ontwerp wedstrijd van ZBA forumledem ?


Workshop fineren ca. 20 min Wouter ?

Re: Zaterdag 4 okt 2014 9 de ZBA luisterdag vh Noorden

Geplaatst: vr 06 jun 2014, 13:25
door weidok
Andere belangrijke afspraken 9 de ZelfBouwAudio luisterdag 2014
Muziek voorkeur : :-({|=

lees dit eens.... link !!!
viewtopic.php?t=4932
Pop???
Klassiek ??

Of het idee van Richard is eigenlijk nog beter:
Voor de muziek lijkt het me wel leuk dat
degene die zijn luidsprekers demonstreert ook de muziek
er bij zoekt die er lekker op klinkt.
Natuurlijk zal het in een andere akoestische ruimte
heel anders klinken dan een huiskamer....
Omschrijving zaal:
Naar schatting zo'n meter of 7 breed en 15 meter lang.
Wordt gebruikt als oefenruimte voor de plaatselijke fanfare Euterpe.
linkhttp://www.euterpe-beetsterzwaag.nl/

Er is een klein podium, een klein keukentje en een toillet.
De akoestiek lijkt goed er ligt in ieder geval vloerbedekking

Het gebouw waar het deel van uitmaakt is een voormalig armenhuis geweest en is dus wel een vrij oud maar een gezellig zaaltje.
En het lijkt ook wel wat op een vooroorlogs dorpshuis.

Parkeren:
De parkeergelegenheid is niet heel uitgebreid.
De Hoofdstraat is blauwe zone maar het gemeentehuis en
het gebouw van het kantongerecht zijn vlak bij en
daar is meer dan voldoende ruimte (linksaf komend vanaf Drachten bij een Shell tankstation).

Nog een paar afspraken :
De sets worden alleen bediend door de bouwers en/of bezitters zelf.
Er wordt dus niets aangesloten, versjouwd of bediend door iemand anders
dan de bouwers/eigenaren zelf!!!
Of deze moeten uitdrukkelijk toestemming geven hiervoor,
dat spreekt voor zich.
De apparatuur moet in goede conditie zijn en voldoende beveiligd zijn.
Zo niet dan eerst onderling overleggen met de bouwers/eigenaren van de apparatuur waarop moet worden aangesloten.

De bouwer/eigenaar van de set heeft eerste keuze voor de gedraaide muziek.
Als de set is samengesteld uit meerdere items van verschillende bouwers/eigenaars
dienen deze onderling te bepalen welke muziek zal worden afgespeeld.

Het is natuurlijk wel zo fijn als er ruimte overblijft voor inspraak van de luisteraars.
Hou daarom een beetje rekening elkanders muzieksmaak.

Kritiek mag gegeven worden, smaken verschillen maar het hoeft niet.
Het is immers een luisterdag en de beleving van de weergave van
muziek staat voorop maar dat kan voor een ieder ook verschillend zijn.


De organisator(en) is (zijn) NIET verantwoordelijk voor enige
schade/diefstal etc tijdens de luisterdag.

Als laatste met respect omgaan met het gehuurde gebouw en het meubilair.!!

:wink:

Re: Zaterdag 4 okt 2014 9 de ZBA luisterdag vh Noorden

Geplaatst: vr 06 jun 2014, 13:50
door Henkjan
staat in de agenda!

Re: Zaterdag 4 okt 2014 9 de ZBA luisterdag vh Noorden

Geplaatst: vr 06 jun 2014, 14:03
door FR_Aad
Staat!

Re: Zaterdag 4 okt 2014 9 de ZBA luisterdag vh Noorden

Geplaatst: vr 06 jun 2014, 14:08
door Zweitse
Staat genoteerd \:D/

Re: Zaterdag 4 okt 2014 9 de ZBA luisterdag vh Noorden

Geplaatst: vr 06 jun 2014, 15:19
door ds23man
Ik kom niet!

Re: Zaterdag 4 okt 2014 9 de ZBA luisterdag vh Noorden

Geplaatst: vr 06 jun 2014, 15:28
door FR_Aad
ds23man schreef:
Ik kom niet!
:evil:

Re: Zaterdag 4 okt 2014 9 de ZBA luisterdag vh Noorden

Geplaatst: vr 06 jun 2014, 21:25
door Henkjan
ds23man schreef:
Ik kom niet!
is t te dicht bij ofzo?

Re: Zaterdag 4 okt 2014 9 de ZBA luisterdag vh Noorden

Geplaatst: vr 06 jun 2014, 21:38
door FR_Aad
Henkjan schreef:
ds23man schreef:
Ik kom niet!
is t te dicht bij ofzo?
Geen auto denk ik? :lol:

Re: Zaterdag 4 okt 2014 9 de ZBA luisterdag vh Noorden

Geplaatst: vr 06 jun 2014, 21:44
door Zweitse
De zomer tour van de ultra zoom is dan helaas al voorbij.

Re: Zaterdag 4 okt 2014 9 de ZBA luisterdag vh Noorden

Geplaatst: vr 06 jun 2014, 22:26
door Pjotr
Gus, meneer Zooom komt niet en gelijk ZBA in rep en roer :lagge:

Staat genoteerd Weidok. Ik kan het nog niet helemaal overzien maar in principe is wel het plan om ook eens in het Noorden te komen kijken 4 oktober.

Re: Zaterdag 4 okt 2014 9 de ZBA luisterdag vh Noorden

Geplaatst: zo 08 jun 2014, 22:34
door wouter
weidok schreef:
Wat willen we nog wel eens anders op een luisterdag ?
Preview "Luidspreker ontwerp wedstrijd van ZBA fourumledem ?

O, dat lijkt me leuk! Ga proberen hier bij te zijn!

En misschien een workshopje foliefineren of baffles met skai bekleden?

Bij voldoende animo wil ik mijn maniertjes wel in 30 minuten workshop gieten.

Re: Zaterdag 4 okt 2014 9 de ZBA luisterdag vh Noorden

Geplaatst: zo 08 jun 2014, 22:43
door Walt
Ik kan sowieso niet aanwezig zijn, ben dan net een weekje met vakantie.

Groetjes Walter

Re: Zaterdag 4 okt 2014 9 de ZBA luisterdag vh Noorden

Geplaatst: ma 09 jun 2014, 11:52
door architect
jammer, maar ik kan ook niet #-o op 4 oktober

Re: Zaterdag 4 okt 2014 9 de ZBA luisterdag vh Noorden

Geplaatst: ma 09 jun 2014, 17:53
door carbon
Voor mij super dichtbij dus kom ook langs.

Re: Zaterdag 4 okt 2014 9 de ZBA luisterdag vh Noorden

Geplaatst: do 12 jun 2014, 0:18
door richard
Pjotr schreef:
Gus, meneer Zooom komt niet en gelijk ZBA in rep en roer :lagge:
Ik kan het me wel voorstellen hoor; het is dan dierendag.

Re: Zaterdag 4 okt 2014 9 de ZBA luisterdag vh Noorden

Geplaatst: do 12 jun 2014, 14:04
door RumoH
Ik sta er al op mag dan het vraagteken nu ook weg :mrgreen:

Kom sowieso met een versterkerset
Zal ik de Sylphe ook weer eens meenemen?

Rudy

Re: Zaterdag 4 okt 2014 9 de ZBA luisterdag vh Noorden

Geplaatst: do 12 jun 2014, 14:36
door weidok
RumoH schreef:
Ik sta er al op mag dan het vraagteken nu ook weg :mrgreen:

Kom sowieso met een versterkerset
Zal ik de Sylphe ook weer eens meenemen?

Rudy
Sylphe lijkt mij een goed plan !!!

Re: Zaterdag 4 okt 2014 9 de ZBA luisterdag vh Noorden

Geplaatst: do 12 jun 2014, 18:20
door architect
is het nog een idee om voor een andere dag te kiezen, dat is mooi voor ds23man en ook voor mij :goedzo:

Re: Zaterdag 4 okt 2014 9 de ZBA luisterdag vh Noorden

Geplaatst: do 12 jun 2014, 18:43
door AatV
architect schreef:
is het nog een idee om voor een andere dag te kiezen, dat is mooi voor ds23man en ook voor mij :goedzo:
Kan niet, hotel is al geboekt! :mrgreen:

groet,
Aat

Re: Zaterdag 4 okt 2014 9 de ZBA luisterdag vh Noorden

Geplaatst: do 12 jun 2014, 18:52
door Zweitse
architect schreef:
is het nog een idee om voor een andere dag te kiezen, dat is mooi voor ds23man en ook voor mij :goedzo:
Kan niet, dit is het vrije werk weekend van mijn vriendin, en hoef ik dus niet op de kinderen te letten :rofl:

Re: Zaterdag 4 okt 2014 9 de ZBA luisterdag vh Noorden

Geplaatst: do 12 jun 2014, 18:53
door ds23man
Ik neem mijn koe wel mee! :mrgreen: