Markaudio Alpair 7 G3
Geplaatst: za 10 mei 2014, 20:50
Dag,
Ik heb een hele grappige uitkomst uit mijn AJ-Horn gekregen i.c.m. Mijn Alpair 7. Zit al een tijdje te passen en meten hoe ik de beste weergave kan krijgen. Toen ging ik voor de grap iets anders proberen en nu lijk ik het spiegelbeeld te hebben gecreëerd van de weergave karakteristiek van de opgave v.d. Alpair 7 tussen de 300Hz en 1KHz (daar zitten die behoorlijke driver-dipjes) waardoor de kast hem binnen dit bereik, theoretisch gruwelijk strak trekt. Met bijna geen demping!
Kan ik dat zo over elkaar schuiven en aannemen of is de aj-horn voorspelling net iets anders bedoeld.
Het wordt dan een QWTL (in de gulden middenweg qua lengte-verhouding) met IH (met minimale demping, voor de eerste dip veroorzaakt door de kast) en een iets uitlopende mond. Maar alles echt mini-mini-maal gedempt. Zou een zeer strakke en dynamische bas moeten opleveren.
Ik wil graag de resultaten op het forum zetten, maar ik weet ff niet hoe. Voor imigeshack moet je tegenwoordig betalen.
Ik heb een hele grappige uitkomst uit mijn AJ-Horn gekregen i.c.m. Mijn Alpair 7. Zit al een tijdje te passen en meten hoe ik de beste weergave kan krijgen. Toen ging ik voor de grap iets anders proberen en nu lijk ik het spiegelbeeld te hebben gecreëerd van de weergave karakteristiek van de opgave v.d. Alpair 7 tussen de 300Hz en 1KHz (daar zitten die behoorlijke driver-dipjes) waardoor de kast hem binnen dit bereik, theoretisch gruwelijk strak trekt. Met bijna geen demping!
Kan ik dat zo over elkaar schuiven en aannemen of is de aj-horn voorspelling net iets anders bedoeld.
Het wordt dan een QWTL (in de gulden middenweg qua lengte-verhouding) met IH (met minimale demping, voor de eerste dip veroorzaakt door de kast) en een iets uitlopende mond. Maar alles echt mini-mini-maal gedempt. Zou een zeer strakke en dynamische bas moeten opleveren.
Ik wil graag de resultaten op het forum zetten, maar ik weet ff niet hoe. Voor imigeshack moet je tegenwoordig betalen.