Pagina 1 van 1
MAKTEC by Makita.
Geplaatst: di 06 mei 2014, 22:04
door hrscharft
Ik zit zojuist een beetje te struinen op maktplaats en kom daar een apparaat tegen van ' Maktec ' ... eeehm nog NOOIT van gehoord.
Na wat google werk blijkt dit een tweede productlijn te zijn van Makita en meer dan de helft goedkoper.
Nou heb ik zelf geen ervaring met dit merk maar de prijzen staan mij wel aan.
Een voorbeeld Makita bovenfrees 233 Euro.
en diezelfde frees in de knaloranje uitvoering van MakteC 133 euro.
Als groot fan van de producten van Makita vind ik dit toch wel interessant.
Zijn er hier misschien mensen die ervaring hebben met de spullen van Maktec?
Re: MAKTEC by Makita.
Geplaatst: wo 07 mei 2014, 7:33
door b_force
Wellicht net zoiets als Perles en DeWalt
Re: MAKTEC by Makita.
Geplaatst: wo 07 mei 2014, 7:53
door Pjotr
Doet mij een beetje aan Abidas sportkleding denken. Dat is 100% Chinees en heeft niets met Adidas te maken.
Re: MAKTEC by Makita.
Geplaatst: wo 07 mei 2014, 8:19
door pappaleo
Pjotr schreef:Doet mij een beetje aan Abidas sportkleding denken. Dat is 100% Chinees en heeft niets met Adidas te maken.
Dat
lijkt hier niet het geval te zijn:
http://www.maktec.nl
Re: MAKTEC by Makita.
Geplaatst: wo 07 mei 2014, 9:21
door Zweitse
Ik denk dat het een beetje is als met Bosch, een groen uitvoering voor DHZ, en een blauwe uitvoering voor de PRO.
Re: MAKTEC by Makita.
Geplaatst: wo 07 mei 2014, 11:37
door Kappa7
Zweitse schreef:Ik denk dat het een beetje is als met Bosch, een groen uitvoering voor DHZ, en een blauwe uitvoering voor de PRO.
Maar daar zit een wereld van verschil tussen.
De PRO lijn is wel behoorlijk wat robuuster en hufter bestendiger.
Re: MAKTEC by Makita.
Geplaatst: wo 07 mei 2014, 13:09
door Pjotr
Zweitse schreef:Ik denk dat het een beetje is als met Bosch, een groen uitvoering voor DHZ, en een blauwe uitvoering voor de PRO.
Daar lijkt het dan i.d.d. op. Staat eigenlijk ook wel in dat stukje van Leo. Al wordt daar de DHZ'er omschreven als "vakman die niet per se het beste moet hebben".
Kortom Makita wil meeprofiteren van de goedkopere hobbymarkt zoals Bosch en B&D dat eigenlijk ook doen.
Re: MAKTEC by Makita.
Geplaatst: wo 07 mei 2014, 13:13
door John P
De accu's blijken wel onderling uitwisselbaar:
Re: MAKTEC by Makita.
Geplaatst: wo 07 mei 2014, 14:01
door b_force
Om nog een te noemen, AMPPROBE is gewoon van Fluke
Re: MAKTEC by Makita.
Geplaatst: wo 07 mei 2014, 16:56
door Barry2001
Die prijzen liggen dichter bij elkaar hoor, die Makita heb je al vanaf EUR 187 met een tientje verzendkosten, en die zit in een koffer, de Maktec niet. Verschil is dan EUR 64.... voor dat verschil ging ik voor de Makita.
Re: MAKTEC by Makita.
Geplaatst: wo 07 mei 2014, 17:24
door ds23man
Duur koffertje!

Re: MAKTEC by Makita.
Geplaatst: wo 07 mei 2014, 20:01
door Audiolicious
ds23man schreef:Duur koffertje!

Zeikerd! Zo'n koffer is juist verdomd handig, in zo'n koffer berg je namelijk alles op en dus slingert alles dan niet ergens in je werkplaats of gereedschap lade, ideaal, z'n geld dubbel en dwars waard, nooit meer zoeken naar die ene frees, want die zit gewoon in de koffer.
Re: MAKTEC by Makita.
Geplaatst: wo 07 mei 2014, 20:07
door ds23man
Het eerste wat ik altijd doe is het koffertje de container indouwen.
Allemaal verschillende maten, oppervlaktes, onderling niet stapelbaar, wat een ellende. De enige die het wel voorelkaar heeft is Festool.
Dus heb ik hier een hele hoop stapelbare Curver bakken, zelfs onderstellen op wieltjes daarvoor. Alles 1 unimaat voor gereedschap, materiaal en andere zooi.
Re: MAKTEC by Makita.
Geplaatst: wo 07 mei 2014, 20:48
door Pjotr
ds23man schreef:
Dus heb ik hier een hele hoop stapelbare Curver bakken, ..............
Dat spul wat na 10 jaar vanzelf uit elkaar valt

Re: MAKTEC by Makita.
Geplaatst: wo 07 mei 2014, 20:52
door ds23man
Pjotr schreef:ds23man schreef:
Dus heb ik hier een hele hoop stapelbare Curver bakken, ..............
Dat spul wat na 10 jaar vanzelf uit elkaar valt

En dan haal je voor een paar tientjes weer een hele stapel bij de Makro!

Re: MAKTEC by Makita.
Geplaatst: wo 07 mei 2014, 22:40
door hrscharft
Allemaal verschillende maten, oppervlaktes, onderling niet stapelbaar, wat een ellende. De enige die het wel voorelkaar heeft is Festool.
Dat is niet helemaal waar Makita heeft ook van die systainers net als Festool en die zijn ook onderling stapelbaar. Maar voor wat betreft die platic koffer gevallen moet ik je helemaal gelijk geven

die gaan hier ook zo de kliko in.
Re: MAKTEC by Makita.
Geplaatst: do 08 mei 2014, 7:10
door ds23man
Mooi spul, maar reteduur.

Re: MAKTEC by Makita.
Geplaatst: do 08 mei 2014, 7:20
door hrscharft
even voor de duidelijkheid das niet mijn rekje met speelgoed
Maar die kistjes komen op marktplaats nog wel eens voorbij voor leuke prijzen.
Festool, Makita, Metabo. allemaal dezelfde kratjes.
Re: MAKTEC by Makita.
Geplaatst: do 08 mei 2014, 7:45
door Barry2001
ds23man schreef:Het eerste wat ik altijd doe is het koffertje de container indouwen.
Allemaal verschillende maten, oppervlaktes, onderling niet stapelbaar, wat een ellende. De enige die het wel voorelkaar heeft is Festool.
Dus heb ik hier een hele hoop stapelbare Curver bakken, zelfs onderstellen op wieltjes daarvoor. Alles 1 unimaat voor gereedschap, materiaal en andere zooi.
Elke keer als je een accuboormachine nodig hebt die uit een koffer halen schiet niet op natuurlijk, maar een bovenfrees is een fijn stukje gereedschap dat je niet alle dagen gebruikt en als je 'm gebruikt daarna goed opbergt. En dus niet zo in een Curver bak flikkert..hobbeldebobbel op klus, achter in de auto. Helemaal zo gek nog niet een passende koffer.
Re: MAKTEC by Makita.
Geplaatst: do 08 mei 2014, 10:19
door ray5150
Als je zoveel machientjes hebt, timmer je zelf toch een paar kistjes ?

Re: MAKTEC by Makita.
Geplaatst: do 08 mei 2014, 12:42
door ds23man
Barry2001 schreef: En dus niet zo in een Curver bak flikkert..hobbeldebobbel op klus, achter in de auto. Helemaal zo gek nog niet een passende koffer.
Ik woon dan wel groot, maar het is nog net niet nodig om met de auto van klus naar te rijden. Met de kruiwagen gaat het nog net!

Re: MAKTEC by Makita.
Geplaatst: ma 17 nov 2014, 23:16
door bartsegers
Meende ik nou dat RYOBI ook onderdeel van makita is/was ?
Re: MAKTEC by Makita.
Geplaatst: ma 17 nov 2014, 23:58
door ray5150
Dat was toch altijd zo'n Kijkshop merk ?

Re: MAKTEC by Makita.
Geplaatst: di 18 nov 2014, 8:33
door bartsegers
Nee, dat valt wel mee.
Ik heb er zelf ook twee schuurmachines van, echt TOP!
Onderdelen zijn
schijnbaar via makita te koop en uitwisselbaar.
(Hoewel ik nog geen reserve onderdelen nodig heb gehad

)
Re: MAKTEC by Makita.
Geplaatst: di 18 nov 2014, 17:35
door markbakk
+1
Mijn oude Ryobi bovenfrees blijft het maar doen (en ik maar geen excuus hebben om eens een Festool te kopen). Lomp en zwaar ding, de automaat slaat uit als ik 'm aanzet op een WCD te dicht bij de zekeringkast. Maar loopt als een trein, ook met afrondfrezen 15mm.