Pagina 1 van 3

De Ultrazooom komt naar je toe deze zomer! Verzoekplaatjes

Geplaatst: zo 27 apr 2014, 20:35
door ds23man
Titel zegt genoeg, geef Hans de kans om alles in een playlist te zetten!

Re: De Ultrazooom komt naar je toe deze zomer! Verzoekplaatj

Geplaatst: zo 27 apr 2014, 20:36
door ds23man
Lijstje:

Aatsorgelplaat - heb ik
Guru Josh Project - Infinity 2008
Kate Bush - Waking the Witch - heb ik
Golden Earring - Twilight Zone
Ichu - securiada
John M. Cage - 4'33" aka Silence
Enya - Orinoco Flow - heb ik
George Michael - Cowboys and Angels
James Blake - Limit to your love
George Duke - The black messiah
Blues Brothers - Sweet Home Chicago
Jeff Wayne - The Eve Of The War - heb ik
Die Tänzerin - Ulla Meinecke
The Wall - Pink Floyd (track 3 t/m 5) - heb ik
The wind that shakes the barley - Dead can dance
No sanctuary here - Chris Jones
Mahler 5de - heb ik
The Enigma Machine van Dream theatre


Kraftwerk- Elektro Kardiogramm - heb ik

Re: De Ultrazooom komt naar je toe deze zomer! Verzoekplaatj

Geplaatst: zo 27 apr 2014, 20:40
door ray5150
Je zou het niet van mij verwachten, maar deze lijkt me te gek om op de Ultrazooom te horen :



(ik heb de .FLAC , naar wie moet ik hem toe sturen ?)

Re: De Ultrazooom komt naar je toe deze zomer! Verzoekplaatj

Geplaatst: zo 27 apr 2014, 20:45
door ds23man
Naar Hans, al weet hij het nog niet. :lol: Trouwens moet hij zo'n lekker ding toch wel in zijn collectie hebben. :kwijl:

Re: De Ultrazooom komt naar je toe deze zomer! Verzoekplaatj

Geplaatst: zo 27 apr 2014, 20:47
door pappaleo
Waking the Witch van Kate Bush. Alles moet apart te volgen zijn, mag geen geluidsbrij worden.

Re: De Ultrazooom komt naar je toe deze zomer! Verzoekplaatj

Geplaatst: zo 27 apr 2014, 20:47
door ray5150
ds23man schreef:
Naar Hans, al weet hij het nog niet. :lol:
Dan moet Hans maar even een Gmail account knutselen, dan kan er via http://www.wetransfer.com dingen over gestuurd worden.

@papaleo, van welke plaat komt dat lied ?

Re: De Ultrazooom komt naar je toe deze zomer! Verzoekplaatj

Geplaatst: zo 27 apr 2014, 20:52
door pappaleo
Twilight Zone, Golden Earring, van The Naked Truth.

De sfeer in het café moet hoorbaar zijn. Ray weet nog wel in Groesbeek, het klonk als een murmelende bende terwijl het jazz nummer daarna fantastisch klonk.

Re: De Ultrazooom komt naar je toe deze zomer! Verzoekplaatj

Geplaatst: zo 27 apr 2014, 20:57
door ds23man
pappaleo schreef:
Waking the Witch van Kate Bush. Alles moet apart te volgen zijn, mag geen geluidsbrij worden.
Hee, die heb ik! Morgen eens beluisteren.

Re: De Ultrazooom komt naar je toe deze zomer! Verzoekplaatj

Geplaatst: zo 27 apr 2014, 21:33
door pappaleo
ray5150 schreef:
@pappaleo, van welke plaat komt dat lied ?
Hounds of Love

Re: De Ultrazooom komt naar je toe deze zomer! Verzoekplaatj

Geplaatst: zo 27 apr 2014, 21:48
door pappaleo
Vinden jullie nou ook dat er wat mankeert aan de opnames van 21 van Adèle?
Ik heb altijd het idee dat ze met tampons in haar neus staat te zingen; hoewel, dat is het ook niet helemaal, ze zitten meer in haar keel.
Ik heb het vermoeden dat daar een smal frequentiegebiedje helemaal is weggetrokken.

Re: De Ultrazooom komt naar je toe deze zomer! Verzoekplaatj

Geplaatst: zo 27 apr 2014, 21:49
door dre
Ik vind het zeker geen fraaie opname inderdaad....

Re: De Ultrazooom komt naar je toe deze zomer! Verzoekplaatj

Geplaatst: zo 27 apr 2014, 22:53
door hsmeets
Ichu - securiada

Re: De Ultrazooom komt naar je toe deze zomer! Verzoekplaatj

Geplaatst: zo 27 apr 2014, 23:44
door AatV
4'33" van John M. Cage

groet,
Aat

Re: De Ultrazooom komt naar je toe deze zomer! Verzoekplaatj

Geplaatst: zo 27 apr 2014, 23:47
door Barry2001
pappaleo schreef:
Vinden jullie nou ook dat er wat mankeert aan de opnames van 21 van Adèle?
Ik heb altijd het idee dat ze met tampons in haar neus staat te zingen; hoewel, dat is het ook niet helemaal, ze zitten meer in haar keel.
Ik heb het vermoeden dat daar een smal frequentiegebiedje helemaal is weggetrokken.
Mee eens, '19' trouwens ook. Geen dynamiek, wat volgens mij niet aan haar zangkwaliteiten ligt..

Re: De Ultrazooom komt naar je toe deze zomer! Verzoekplaatj

Geplaatst: zo 27 apr 2014, 23:54
door Barry2001
Nummers wel met veel dynamiek:

Enya - Orinoco Flow
George Michael - Cowboys and Angels (verrassend)

Wat recenter: James Blake - Limit to your love

Enne, heb je ook promotiedames?

Re: De Ultrazooom komt naar je toe deze zomer! Verzoekplaatj

Geplaatst: ma 28 apr 2014, 0:14
door Zweitse
Barry2001 schreef:
Enne, heb je ook promotiedames?
Ik heb begrepen dat Clara 956 en Berta 347 de promotietour gaan ondersteunen met een koebel symfonie :rofl:

Re: De Ultrazooom komt naar je toe deze zomer! Verzoekplaatj

Geplaatst: ma 28 apr 2014, 0:41
door ray5150
dre schreef:
Ik vind het zeker geen fraaie opname inderdaad....
De producer van Adele is momenteel bezig om een nieuwe opname studio te bouwen in Londen.
Hierin komt de grootste Neve mengtafel te staan die in Europa te vinden is (72 kanaals input) :shock: :shock:

http://www.gearslutz.com/board/9872146-post55.html

Daar kan het dus in ieder geval niet aan liggen...

Re: De Ultrazooom komt naar je toe deze zomer! Verzoekplaatj

Geplaatst: ma 28 apr 2014, 1:05
door Henkjan
AatV schreef:
4'33" van John M. Cage
:goeie:

Re: De Ultrazooom komt naar je toe deze zomer! Verzoekplaatj

Geplaatst: ma 28 apr 2014, 1:26
door jeroen_d
ray5150 schreef:
dre schreef:
Ik vind het zeker geen fraaie opname inderdaad....
De producer van Adele is momenteel bezig om een nieuwe opname studio te bouwen in Londen.
Hierin komt de grootste Neve mengtafel te staan die in Europa te vinden is (72 kanaals input) :shock: :shock:

http://www.gearslutz.com/board/9872146-post55.html

Daar kan het dus in ieder geval niet aan liggen...
72! kansen om het te verprutsen dus.

Re: De Ultrazooom komt naar je toe deze zomer! Verzoekplaatj

Geplaatst: ma 28 apr 2014, 6:49
door Olaf Analogue
Wat de twee albums van Adele betreft kan ik dat alleen maar onderschrijven, ik haalde deze met hoge verwachtingen in huis maar de opname kwaliteit valt enigszins tegen, had ik niet verwacht.

Re: De Ultrazooom komt naar je toe deze zomer! Verzoekplaatj

Geplaatst: ma 28 apr 2014, 7:46
door Dan
ray5150 schreef:
dre schreef:
Ik vind het zeker geen fraaie opname inderdaad....
De producer van Adele is momenteel bezig om een nieuwe opname studio te bouwen in Londen.
Hierin komt de grootste Neve mengtafel te staan die in Europa te vinden is (72 kanaals input) :shock: :shock:

http://www.gearslutz.com/board/9872146-post55.html

Daar kan het dus in ieder geval niet aan liggen...
Als e.e.a. wordt afgemixed en geoptimaliseerd voor 3fm dan ben ik bang dat het niks te maken heeft met de mengtafel...

Re: De Ultrazooom komt naar je toe deze zomer! Verzoekplaatj

Geplaatst: ma 28 apr 2014, 8:00
door pappaleo
Ik heb de indruk dat er met opzet een stukje frequentiegebied is weggefilterd om de stem doorleefd te laten klinken. Een truukje dat het misschien leuk doet op de radio, maar op een beetje kwaliteitssysteem valt dat direct door de mand. Ik denk dat de stem van Adèle die truukjes ook helemaal niet nodig heeft.

Op de CD die ik heb staan ook nog 2 bonustracks, die zijn nog erger. Als dat nummer begint terwijl je net de rest geluisterd heb schrik je je rot.

Re: De Ultrazooom komt naar je toe deze zomer! Verzoekplaatj

Geplaatst: ma 28 apr 2014, 9:01
door ray5150
AatV schreef:
4'33" van John M. Cage

groet,
Aat
Ik heb het vermoeden dat dat stuk ook wel bekend staat als "Silence"...

Re: De Ultrazooom komt naar je toe deze zomer! Verzoekplaatj

Geplaatst: ma 28 apr 2014, 9:44
door AatV
ray5150 schreef:
AatV schreef:
4'33" van John M. Cage

groet,
Aat
Ik heb het vermoeden dat dat stuk ook wel bekend staat als "Silence"...
Vind de orkestversie eigenlijk mooier, maar toevallig een aardige uitvoering gevonden voor Piano. Het geluid in deze uitvoering laat te wensen over geeft toch een goede indruk van de compositie :

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=JTEFKFiXSx4[/youtube]

groet,
Aat

Re: De Ultrazooom komt naar je toe deze zomer! Verzoekplaatj

Geplaatst: ma 28 apr 2014, 9:45
door ds23man
Vindt anders de akoestiek er erg mooi op staan! :mrgreen: