Pagina 1 van 1

Mezelf voorstellen

Geplaatst: zo 27 apr 2014, 20:02
door OpaBert
Beste mede zelfbouwers
Allereerst natuurlijk gefeliciteerd allemaal met dit leuke forun
ik ben 60 jaar en op mijn 10de jaar kennisgemaakt met het radio virus
dat was met een 27mc portofoon van een schoolvriendje
in die tijd van alles gedaan met lampen waar je achteraf van gruwelt :oops:
een zendmachtiging gehaald om legaal te kunnen doen wat toen ten striktste verboden was
ik heb netjes leren bouwen maar heb de neiging het steeds groter te maken :hide:
van 4 watt HF naar 1500 watt van 250vDC naar 4500 vdc
met transsitortjes van 50mwat tot 1000 watt hf
van 12 volt 100ma tot 170 amp
Nu wil ik eens lekker een paar LF versterkertjes maken met de EL84
en eens gewoon proberen te blijven doen met een watt of 5 -10
Ik heb daar weinig kennis van
en zo doende kom ik via een google zoektocht hier :P
ik hoop een constructieve bijdrage te kunnen leveren
Bert

Re: Mezelf voorstellen

Geplaatst: zo 27 apr 2014, 20:21
door ray5150
Van harte welkom hier, Bert.
Ik wens je veel bouw en lees plezier.

De EL84 is een populaire eindbuis, aardig wat forumleden hebben er een eindversterker mee gebouwd.

Re: Mezelf voorstellen

Geplaatst: zo 27 apr 2014, 21:09
door rjmulder
Welkom hier op het forum.

73,

Re: Mezelf voorstellen

Geplaatst: zo 27 apr 2014, 22:21
door OpaBert
Dank allen
Bert
aka pa3eka
73,s

Re: Mezelf voorstellen

Geplaatst: zo 27 apr 2014, 22:47
door Zweitse
Welkom op het forum, en veel bouwplezier met de EL84.

Re: Mezelf voorstellen

Geplaatst: ma 28 apr 2014, 11:41
door TheoK
Welkom Bert.
Weer een buizenliefhebber erbij.
Ga je projecten zeer zeker volgen.
Mocht je een EL84 PP willen maken dan kan ik de HF10 adviseren.
Of als instap de RH84. Ook een heel fijn versterkertje.

Re: Mezelf voorstellen

Geplaatst: ma 28 apr 2014, 19:34
door Wowly
Welkom Bert!!

Re: Mezelf voorstellen

Geplaatst: do 01 mei 2014, 23:33
door OpaBert
dank voor jullie reactie,s
ik zal de HF10 eens opzoeken :P