Pagina 1 van 1

welke drivers zijn dit?

Geplaatst: wo 23 apr 2014, 9:45
door garring
Heeft iemand enig idee?
de kooi/korf is 18cm en gewoon geperst maar
de cone is van pulp ik denk papier met glasvezel? Er zitten haren/draden overheen.
De magneet is 10cm en geventileerd
speaker heeft ee n rubber rand
Het u s een 8ohm speaker
Ron

Re: welke drivers zijn dit?

Geplaatst: wo 23 apr 2014, 9:48
door Olaf Analogue
Waar zitten ze in? dat maakt het misschien makkelijker.

Re: welke drivers zijn dit?

Geplaatst: wo 23 apr 2014, 11:47
door garring
Dat zou je denken, maar ik kan niets vinden van het merk Classic Research

Re: welke drivers zijn dit?

Geplaatst: wo 23 apr 2014, 12:43
door pappaleo
Wat ik er van kan vinden is dat het een merk is dat een tijdje door Stassen HiFi is gevoerd. Ergens anders was het niet verkrijgbaar. Mt zo'n gelegenheidsmerk is het niet waarschijnlijk dat de units in eigen beheer werden gemaakt en dat er units van een toeleverancier gebruikt werden. De getoonde unit komt mij echter geheel niet bekend voor.

Re: welke drivers zijn dit?

Geplaatst: wo 23 apr 2014, 13:46
door sjons

Re: welke drivers zijn dit?

Geplaatst: wo 23 apr 2014, 13:48
door garring
Geinig, dat Stassen ze zou hebben gehad hoorde ik laatst ook al.
dat is een gerenommeerd bedrijf dat geen troep verkoopt lijkt mij, al waren de kasten habbie babbie, de units en filters zien er verzorgd uit.
ik zoek verder

Re: welke drivers zijn dit?

Geplaatst: wo 23 apr 2014, 15:20
door wouter
Mooie papierpulp conus, de lange vezels zijn waarschijnlijk 'baumwolle' oftewel katoenvezels. Zie je ook bij seas conussen van papier, en bijvoorbeeld de Jantzen JA8008 en oudere Vifa M21WG units.

Re: welke drivers zijn dit?

Geplaatst: wo 23 apr 2014, 15:35
door garring
Ja ze gooien alles er doorheen om een mooi stijf mat. Te krijgen.
ik word straks gebelt door dhr. Stassen zelf
ben benieuwd

Re: welke drivers zijn dit?

Geplaatst: wo 23 apr 2014, 15:38
door Olaf Analogue
Wat is de reden dat je het weten wilt? Is er een unit defect? Of wil je de luidsprekers na bouwen? Is het mogelijk dat je ze geheel op de foto zet, zo ook het filter?

Re: welke drivers zijn dit?

Geplaatst: wo 23 apr 2014, 17:14
door garring
Ik heb de juiste parameters nodig om een zo juist mogelijk filter te simuleren.
Volgens de heer Stassen, een erg sympathieke man bij wie ik zo mijn stereo zou aanschaffen, zi jn de boxen bij IQ gebouwd wat niet meer bestaat.
foto's komen

Re: welke drivers zijn dit?

Geplaatst: wo 23 apr 2014, 17:38
door markbakk
Over IQ is hier en daar wel wat te vinden. Blijkt te zijn geweest van Manfred Diesterich, nu het brein achter Audiophysic.

Re: welke drivers zijn dit?

Geplaatst: wo 23 apr 2014, 18:14
door Olaf Analogue
Ik heb niet lang geleden en set IQ's beluisterd bij een forum genoot en ik vond ze opmerkelijk goed klinken. Ook vond ik ze mooi gebouwd.

Re: welke drivers zijn dit?

Geplaatst: wo 23 apr 2014, 18:31
door garring
markbakk schreef:
Over IQ is hier en daar wel wat te vinden. Blijkt te zijn geweest van Manfred Diesterich, nu het brein achter Audiophysic.
Geinig dhr. Stassen vertelde over een Duitser die nu met pensioen is. dus ook gestopt.

Re: welke drivers zijn dit?

Geplaatst: wo 23 apr 2014, 18:45
door Olaf Analogue
Bovenste bas unit is ingedrukt ?. Dat is wel jammer.

Re: welke drivers zijn dit?

Geplaatst: wo 23 apr 2014, 19:10
door garring
Olaf Markus schreef:
Bovenste bas unit is ingedrukt ?. Dat is wel jammer.
niet meer, gewoon de stofzuiger erop en langzaam de toeren omhoog en....plop er de plop.

Re: welke drivers zijn dit?

Geplaatst: vr 02 mei 2014, 11:54
door arjank
Bijna 100% zeker dat die woofertjes (in het verleden)door LPG in Duitsland zijn gemaakt 8)
https://www.google.com/search?q=lpg+tie ... ND0kb7dZ1A

Edit:
Na een beetje googelen zie ik dat IQ wel eens drivers van LPG heeft gebruikt....

Re: welke drivers zijn dit?

Geplaatst: vr 02 mei 2014, 19:07
door Olaf Analogue
En ik ben bijna 100 procent zeker dat je daar inderdaad gelijk in hebt, ik heb zelf ooit Drivers van LPG in huis gehad , een beetje met het uiterlijk van de KEF B110.
Veel Duitse fabrikanten gebruiken LPG drivers.

Ik bestelde ze jaren geleden op onderstaand adres, helaas is hun assortiment sindsdien flink terug gelopen.

https://www.bluesound24.com/home-hifi/?producer=16

Re: welke drivers zijn dit?

Geplaatst: za 03 mei 2014, 8:54
door garring
Zou zomaar kunnen, hier staat ook niets op de magneetkern en het was een Duitse ontwerper.
Knap werk

Re: welke drivers zijn dit?

Geplaatst: za 03 mei 2014, 9:19
door ds23man
LPG, had er nog nooit van gehoord. Maar ze zijn eigenaar van Eton:

http://www.lpgmbh.com/de/ueberuns/index.html

Re: welke drivers zijn dit?

Geplaatst: za 03 mei 2014, 11:53
door markbakk
Je bent nooit te oud om wat te leren. LPG doet volgens mij vooral OEM. Zie je ook wel op de website, producent o.a. voor Monacor (en VW en BMW).