Pagina 1 van 2
Smilies
Geplaatst: zo 30 mar 2014, 14:19
door ds23man
Re: Smilies
Geplaatst: zo 30 mar 2014, 14:45
door SARK
Re: Smilies
Geplaatst: zo 30 mar 2014, 14:45
door SARK
In welke browsert

In Firefox gaat het goed.
Krijg je überhaupt de andere pagina's wel te zien

Re: Smilies
Geplaatst: zo 30 mar 2014, 14:47
door ds23man
Internet Explorer 11 met windows 7
Re: Smilies
Geplaatst: zo 30 mar 2014, 16:33
door ray5150
Dat probleem heb ik al sinds december.
Ik heb het aan marp gevraagd en het schijnt een java probleem op de pc van de gebruiker te zijn.
Re: Smilies
Geplaatst: zo 30 mar 2014, 19:43
door bas focal m180
Toen ik deze topic titel zag staan was ik bang dat je om een eigen smilie ging vragen .
Re: Smilies
Geplaatst: zo 30 mar 2014, 20:02
door ds23man
Goed, Javaprobleem. Hoe los ik dat op?
Re: Smilies
Geplaatst: zo 30 mar 2014, 20:22
door jeroen_d
Met google chrome heb ik geen probleem, maar met IE 11 hetzelfde als jij. Bovenstaande smiley is me alsnog gelukt door IE te openen als administrator. Ik heb wat zitten googlen en dit schijnt het java probleem op te lossen. Het is een bug die in IE 11 aanwezg is en nog niet door MS opgelost is.
Re: Smilies
Geplaatst: zo 30 mar 2014, 20:42
door ray5150
Re: Smilies (opm: MSIE11 bug)
Geplaatst: zo 30 mar 2014, 21:12
door ds23man
Re: Smilies (opm: MSIE11 bug)
Geplaatst: zo 30 mar 2014, 21:27
door ray5150
De hoogste tijd voor een nieuwe muis voor ds23, geloof ik.

Re: Smilies (opm: MSIE11 bug)
Geplaatst: vr 18 apr 2014, 10:12
door ray5150
Re: Smilies (opm: MSIE11 bug)
Geplaatst: vr 18 apr 2014, 11:28
door Henkjan
da's vaag, t forum heeft helemaal geen java nodig??
Re: Smilies (opm: MSIE11 bug)
Geplaatst: vr 18 apr 2014, 12:32
door sjons
waarschijnlijk bedoelt men hier javascript...
bij toon meer smilies wordt er een nieuw venster geopend, waarbij als men op een smilie klikt er een javascript functie wordt aangeroepen die de betreffende smiliecode (bijv :mrgreen: of :hide: ) dan in het invoerveld dient te plaatsen. omdat bij IE11 de veiligheid wat aangescherpt is mag het ene venster niet meer naar het andere venster schrijven (denk ik, kan idd een echte bug zijn, geen zin om me daar in te verdiepen) waardoor het niet meer werkt. (reden dat ik dat denk is omdat het wel werkt als je IE als administrator uitvoert, bij een bug zou het dan ook niet mogen werken)
Misschien tijd voor een nieuwere phpbb versie? Of draaien we die hier al c.q. werkt het daarin hetzelfde?
Re: Smilies (opm: MSIE11 bug)
Geplaatst: vr 18 apr 2014, 17:21
door jeroen_d
Het mechanisme in IE waardoor het fout gaat heeft volgens mij niks met phpbb te maken.

Tip: gebruik google chrome, is veel sneller bovendien.
Re: Smilies (opm: MSIE11 bug)
Geplaatst: vr 18 apr 2014, 17:30
door Pjotr
Denk ik ook zoals Sjons het beschrijft en wat mij wel aannemelijk lijkt. Wel misschien iets voor een forum aanpassing: Gewoon alle smilies aan de linkerkant plaatsen. Waarom daarvoor eigenlijk een apart venster gebruikt zou moeten worden (2 zelfs) is mij altijd al een raadsel geweest.
Re: Smilies (opm: MSIE11 bug)
Geplaatst: vr 18 apr 2014, 17:33
door ds23man
Pjotr schreef: Waarom daarvoor eigenlijk een apart venster gebruikt zou moeten worden (2 zelfs) is mij altijd al een raadsel geweest.
Omdat we daar traditiegetrouw eerst 10 pagina's over vol moeten lullen.....

Re: Smilies (opm: MSIE11 bug)
Geplaatst: vr 18 apr 2014, 17:44
door ray5150
Pjotr schreef: Wel misschien iets voor een forum aanpassing: Gewoon alle smilies aan de linkerkant plaatsen. Waarom daarvoor eigenlijk een apart venster gebruikt zou moeten worden (2 zelfs) is mij altijd al een raadsel geweest.
+1
Re: Smilies (opm: MSIE11 bug)
Geplaatst: vr 18 apr 2014, 19:36
door Henkjan
Pjotr schreef:..... Waarom daarvoor eigenlijk een apart venster gebruikt zou moeten worden (2 zelfs) is mij altijd al een raadsel geweest.
vraag het aan de ontwikkelaars van phpBB zou ik zeggen. er is in de instellingen wel wat waarmee je bepaalt welke gewoon links van t venster komen te staan, maar ik dacht dat het aantal dat daar komt vast lag. ik ga wel ff graven binnenkort
@Sjons: ik weet t verschil tussen java en javascript. Ray heeft t toch echt over een java update, misschien dat tegelijk met die update er een instelling is aangepast?
Re: Smilies (opm: MSIE11 bug)
Geplaatst: vr 18 apr 2014, 20:12
door Henkjan
zo dan?
Re: Smilies (opm: MSIE11 bug)
Geplaatst: vr 18 apr 2014, 20:19
door ds23man
Re: Smilies (opm: MSIE11 bug)
Geplaatst: vr 18 apr 2014, 20:32
door Pjotr
Omdat er 1 idioot brede tussen staat. Die kan best de helft smaller en blijft de boodschap even duidelijk.
Afgezien van die ene dan, wel een hele verbetering!

Re: Smilies (opm: MSIE11 bug)
Geplaatst: vr 18 apr 2014, 21:16
door ray5150
Re: Smilies (opm: MSIE11 bug)
Geplaatst: vr 18 apr 2014, 22:48
door pappaleo
Ja bouncy staat nog op scherm 2 van de popup tussen

en
Kan er best nog bij hiernaast. Verder helemaal ok.
Re: Smilies (opm: MSIE11 bug)
Geplaatst: za 19 apr 2014, 0:49
door sjons
Henkjan schreef:@Sjons: ik weet t verschil tussen java en javascript. Ray heeft t toch echt over een java update, misschien dat tegelijk met die update er een instelling is aangepast?
Jij wel, maar een heleboel mensen weten dat niet, vandaar dat ik het even aanstipte. En dat van die instelling, dat zou zo maar kunnen.
Oh, en als je die :foto: (links van het invoervenster) z'n <img> tag een style="width:50%" geeft ben je ook van die klein-invoervenster-miepers af... :lagge: