Pagina 1 van 2

Links

Geplaatst: do 06 mar 2014, 12:54
door nl3prc
Hoi Al

Elke keer als ik een topic die via email bericht binnen komt wil openen wil dit niet
ik krijg steeds een 404 error

ligt dit hier of is er met het forum wat aan de hand?

Re: Links

Geplaatst: do 06 mar 2014, 12:59
door ray5150
Had ik vanmorgen ook, vervolgens met de hand het hoofdadres ingetikt, toen werkte het wel.

Re: Links

Geplaatst: do 06 mar 2014, 12:59
door Zweitse
Ik heb het zelfde probleem :evil:

Re: Links

Geplaatst: do 06 mar 2014, 13:03
door nl3prc
Nu op dit topic werkt het ineens weer wel maar op de links van het onderschrift van Ray niet

Re: Links

Geplaatst: do 06 mar 2014, 13:05
door ds23man
Werkte vanochtend via mijn favorieten ook niet meer. Via omweg binnengekomen en favoriet opnieuw opgeslagen.

Re: Links

Geplaatst: do 06 mar 2014, 13:18
door Pjotr
Grote voorjaarsschoonmaak? :-&

Re: Links

Geplaatst: do 06 mar 2014, 13:27
door Candisa
Wat ik vandaag merk: de gewoonlijke http://forum.zelfbouwaudio.nl/ die tevoorschijn komt van zodra ik "fo" in de navigatiebalk van mijn browser tik, verwijst blijkbaar niet meer door naar het forum, maar gewoon naar het portaal. Als ik daar klik op Forum merk ik dat mijn browser het commando krijgt om http://forum.zelfbouwaudio.nl/forum/ te bezoeken, wat wel succesvol naar het forum verwijst.

Het lijkt er dus op dat de prefix "forum." sinds vandaag niet meer verwijst naar de "/forum", maar gewoon naar de indexpagina, alsof je er "www." zou getypt hebben.
Wellicht is dit gerelateerd aan de problemen met de link in de melding-mails en onderschriften?

Isabelle

Re: Links

Geplaatst: do 06 mar 2014, 13:36
door TheoK
Dit krijg ik op mijn scherm als ik een link aanklik.



Not Found

The requested URL /viewtopic.php was not found on this server.
Apache/2.2.16 (Debian) Server at forum.zelfbouwaudio.nl Port 80

Re: Links

Geplaatst: do 06 mar 2014, 14:35
door jeroen_d
Er is duidelijk wat aan de hand en ook ik als moderator ben niet geinformeerd over deze acties!!! :(
Bovendien merkte ik dat ook mijn supersnelle verbinding naar het forum toch grote last van traagheid had de laatste dagen. Dit terwijl WinMTR geen enkel probleem aanduidde dat deze traagheid kon verklaren.

Re: Links

Geplaatst: do 06 mar 2014, 14:46
door FR_Aad
Waarschijnlijk is de server verhuist en de DNS veranderd. Duurt even voordat alle name servers zijn ge-updated.

Re: Links

Geplaatst: do 06 mar 2014, 14:53
door FR_Aad
Tenzij je in Parijs of Beijing zit moet het nu toch wel lukken :D

Re: Links

Geplaatst: do 06 mar 2014, 14:54
door ds23man
Er zat/zit inderdaad een verhuizing aan te komen.

Re: Links

Geplaatst: do 06 mar 2014, 14:54
door FR_Aad
ds23man schreef:
Er zat/zit inderdaad een verhuizing aan te komen.
Denk dat dit dan nu gebeurd is :)

Edit:
Ze zitten nu op IP adres 85.17.134.226 en dat is Leaseweb

Re: Links

Geplaatst: do 06 mar 2014, 16:38
door ds23man
Dan is de handel dus nog niet verhuisd.

Re: Links

Geplaatst: do 06 mar 2014, 16:39
door pappaleo
Toch zit er in de nieuwe URL's nu de toevoeging /forum/. Oude links zullen dus niet meer werken. Een onderschrift zoals bijvoorbeeld dat van Ray en mijzelf is nog wel aan te passen, maar al de links in postings :shock:

Re: Links

Geplaatst: do 06 mar 2014, 16:45
door hannesie
Ik heb mijn eigen links die ik had staan kunnen aanpassen.
Bij de oudere i.p.v. www. nu forum.
En bij wat nieuwere /forum achter de http://forum.zelfbouwaudio.nl

Re: Links

Geplaatst: do 06 mar 2014, 16:48
door Pjotr
pappaleo schreef:
Toch zit er in de nieuwe URL's nu de toevoeging /forum/. Oude links zullen dus niet meer werken. Een onderschrift zoals bijvoorbeeld dat van Ray en mijzelf is nog wel aan te passen, maar al de links in postings :shock:
Klopt, doorverwijzingen in topics naar andere topics werken i.d.d. niet meer. Daar zit je nou met je goeie gedrag :roll: :?

Re: Links

Geplaatst: do 06 mar 2014, 16:54
door JBHC
Soms krijg ik de standaard apache text: It Works!

Op de homepage werkt de linker forumlink niet meer en verwijst naar de homepage. De bovenste lijkt het wel te doen maar ook niet altijd. Via zelfbouwaudio.be is er weer ander gedrag.
Is het forum soms gehakt?

Re: Links

Geplaatst: do 06 mar 2014, 17:09
door ds23man
Sjongejonge wat een bende. Lekker voor de links naar topics op dit forum die op andere fora geplaatst zijn.......

Re: Links

Geplaatst: do 06 mar 2014, 17:14
door JBHC
Dat is meteen wel weer heel erg negatief DS23.
Het is nou eenmaal een ZELFBOUW forum :lol:
Laten we eerst eens wachten tot HJ met een reactie komt, Misschien is de server wel aan het overlijden of is het forum gehakt of het FS half gecrashed of is er een upgrade van XP naar W8.1 gedaan, wie zal het zeggen......

HenkJaaaannnn!!!!!!

:mrgreen:

Re: Links

Geplaatst: do 06 mar 2014, 17:27
door ds23man
Het had verboden moeten worden............ :evil:

Re: Links

Geplaatst: do 06 mar 2014, 17:28
door pappaleo
Wacht nou maar even, er is duidelijk een verbouwing gaande. Straks blijkt dat dit tijdelijk is, en kun je al je links weer terugverbouwen.

Ik wacht wel tot ik weet wat de definitieve situatie wordt.

Re: Links

Geplaatst: do 06 mar 2014, 17:31
door ds23man
Waar is onze Oewebmaster????

Re: Links

Geplaatst: do 06 mar 2014, 18:22
door Marp
Die was niet thuis. Maar geen paniek mannen. Als het goed is werkt iedere link weer zoals het hoort.
JBHC schreef:
Soms krijg ik de standaard apache text: It Works!
Dit was inderdaad het geval als je zelfbouwaudio.nl intikte. Ik weet niet hoe lang dat al zo was, misschien wel sinds de laatste server-upgrade, maar dit is nu verholpen.

Re: Links

Geplaatst: do 06 mar 2014, 18:33
door ds23man
En iedereen die al wat veranderd had kan weer opnieuw beginnen! :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: